"כותל לרפורמים? קודם שיעלו לארץ"

"כותל לרפורמים? קודם שיעלו לארץ"

הרב שלמה אבינר טוען כי לרפורמים אין זכות לטעון לקבלת מקום בכותל כל עוד הם לא עולים לארץ: "קודם כל תעלו לארץ ישראל ואז נדבר"

author-image
"כותל לרפורמים? הם לא מתפללים בכלל"
  (אילוסטרציה: הדס פרוש/פלאש90)

יש קרע בין היהדות בארץ לבין היהדות בתפוצות, מאז ביטול מתווה הכותל.  אומרים בתפוצות :אתם לא נותנים לנו להתפלל בכותל איך שאנחנו רוצים במקום הכי קדוש לנו.

בבית שלך, אתה עושה מה שאתה רוצה, ואני לא מתערב מה אתה עושה שם. ארץ ישראל היא הבית שלנו. אנחנו מאוד אוהבים את היהודים באמריקה, אבל הם לא יכולים להתערב במה שקורה פה. איך אומרים בשפה המדוברת: קודם שיבואו לכאן ואחר כך נדבר.

הרפורמים בארץ הם 0.39%. הם לא יכולים לקבוע לנו איך להתנהג. והיהודים הרפורמים באמריקה שעולים לארץ הם גם פחות מאחוז אחד. בהתחלה הרפורמים לחמו נגד קום מדינת ישראל. התנגדו בכל תוקף. עכשיו הם כבר לא לוחמים נגד, אבל בפועל הם לא עולים. הם מרגישים שם טוב. כמובן, אנו אוהבים אותם, הם חברים שלנו, אבל הם לא יכולים להתערב במה שקורה כאן. אנחנו אפילו מארגנים סיורים חוויתיים ומעניינים בארץ לנוער, 'תגלית', חינם או כמעט חינם, והם לא משתתפים כלל.

אז כל ההתערבות הזאת היא פוליטיקה. זה לא שהם רוצים להתפלל. הרפורמים לא מתפללים. הם באים לכותל, כי הם רוצים אחיזה מדינית ופוליטית.

יש בארץ הרבה יהודים חילונים. הם באים לכותל. הכותל הוא לא רק לדתיים, הוא גם של החילוניים. הרי הישיבה שלי על יד הכותל, כל יום אני עובר שם. יש מלא חילונים ומלא טקסים של הצבא. אבל כשחילוני בא לכותל, הוא רוצה שם משהו דתי. חילוני אומר: אני חילוני, אני רוצה להישאר חילוני, אבל אני בא לכותל לטעום מורשת ישראל. החילוני לא בא לכותל ואומר: אני אומר איך להתפלל בכותל. הוא לא יכול לקבוע.

הרב ועוד רבנים שיגרתם מכתב לשרת המשפטים כדי שהיא לא תשב בוועדה זאת ולא תקבל החלטות להרחיב את  אזור קשת רובינסון של הרפורמים. אתם גם כותבים שהאנשים המעוניינים לעשות את זה, הם בעצם מתעודדים התבוללות, הם אנטי ציונים וכו'. מה עם חופש הפולחן?

הרפורמים נולדו בגרמניה ואמרו: אנחנו גרמנים לפני שאנחנו יהודים. אנחנו נגד הקמת מדינת ישראל. כמובן שכשהתחילה השואה, הם הפסיקו לומר כן. הבינו שזו טעות. אז הם עברו לאמריקה והם אומרים: אנחנו אמריקאים. בזמן השואה הם לא ממש לחמו כדי להפסיק את השואה, בגלל שהשלטון האמריקאי לצערנו לא כל כך איכפת לו מהשואה. גם הם אמרו אותו דבר: אנחנו אמריקאים לפני שאנחנו יהודים.

לא אכפת להם מהשואה?!

הרבה מהעיתונות כמו הניו יורק טיימס היו בידי הרפורמים, והם לא עשו שם שערוריות. אנחנו ביקשנו מהאמריקאים להפגיז את פסי הרכבות לאושוויץ. היה בית חרושת על יד  אושוויץ ושם האמריקאים כן הפגיזו, אז התחנננו להם: תפגיזו. יש סרט תיעודי על זה שנקרא "טיסה אחת עבורנו".

הם לא התאמצו כיון שזה פגע באמריקאיות שלהם. קודם הם אמריקאים אחר כך הם יהודים. היתה להם השפעה גדולה שם. ובכל זאת אנחנו אוהבים אותם.

ובכל זאת אוהבים אותם?

כן. אנחנו באמת אוהבים אותם. הם יהודים. נשמח אם יעלו לארץ. אפילו אם יעשו לנו פה אנדרלומוסיה, אנחנו רוצים שיעלו לארץ. כמו שיש לך בן, אתה רוצה שהוא יחזור הביתה, אפילו יעשה לך בלבול מוח בבית, כי זה הבן שלך. אבל מכאן עד שהם יקבעו את סדרי תפילה בכותל וישנו את מורשת ישראל, הדרך ארוכה מאוד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
ההיגיון פה הוא פשוט - יש דתיים ויש חילונים
זיו | 04-07-2018 17:53
החילונים לא מתעסקים בענינים הדתיים... הרוב הדתי בארץ הוא אורטודוכסי, ואם הרפורמים טוענים שהם דתיים, אז בבקשה שיעלו לארץ ויהוו הרוב הדתי ואז ישפיעו על החלטות דתיות... הם לא יכולים לא לגור בארץ ולהתערב בעניניי הדת של המדינה מרחוק... זה לא דמוקרטי, הם חושבים שבגלל שהם בעלי ממון הם יכולים להכתיב מה לעשות, זו גישה דיקטטורית,... כמו כן כל בר דעת יודע שהרפורמים שינו את הדת היהודית לגמרי... המציאו דת חדשה, אז שיבנו כותל ענק ענק בתל אביב, רק שיהיה בלי הפרדה בכלל כמובן... וזה הדבר שיש לעשות... מי צריך כותל מיושן ענתיק בן אלפי שנים..??!! שיעשו הכל חדש, יש להם טונות של כסף אז שיהנו להם בדת החדשה שהמציאו... ובאמת לא מבין אותם, מה הם צריכים להיות דתיים, שיהיו חילוניים, הכל מותר... מי צריך דת שהיא המצאה של בני אדם.?! כלומר בשביל מה זה טוב
אני מכבד את הרב אבינר, אך משהתברר לי,
קרית ספרי. | 05-07-2018 0:29
בבירור גמור, שהגריש אלישיב ציווה לתת לרפורמים חלק בכתל, ומששמעתי, שגם הרב עובדיה הסכים [אולי בדיעבד, אך בהחלט הסכים] לתת לרפורמים חלק מהכתל, אני מתפלל שהשכל הישר ינצח, ולא נחתוך מתוך בורות ושנאת חינם שבטים טובים וחשובים עם ישראל. ונזכה לראות את אחינו הרפורמים מקבלים מקום יאוי ומכובד בכתל המערבי, לישא תפילה לה' כמנהגם.
הרפורמה לא יהוד י, והחרדיות כן, למה ?????????
זיפנים זה טוב או לא | 04-07-2018 22:18
אני שאלה, מה ההבדל ?
אורטודקסים לא דתיים בכגלל שהם יהודי התפוצות?
סמיה | 04-07-2018 18:33
מה זה השטויות האלה? כל עוד הם תרמו מיליוני דולרים אז הם היו יהודים טובים, אז הכושי עשה את שלו הכושי יכול ללכת.....
2
רק בגלל הרפורמים .
יוסי | 04-07-2018 18:24
השסניקים ממציאים סיבות . זו גם הסיבה שאיני מצביע שס .
3
אורתודקסים לא יהודים?
סמיה | 04-07-2018 18:29
אבל כשהם תורמים הם מספיק יהודים לטעמכם? יאעני הכל כסף?
4
האם רפורמים הם לא מתבוללים?
יפה יוסף | 04-07-2018 19:11
האם צריך להעמיס על מדינת ישראל עוד גויים? ועוד בעיות של פסולי חיתון וגיור לא גיור? לא עדיף שישארו בחול ולא יחללו את הארץ?
5
הכותל הרב שלמה אבינר
אילן | 04-07-2018 19:12
חזק וברוך כל מילה בסלע
6
יש רבנים טיפשים
שלמה | 04-07-2018 22:21
מי הטיפש שרוצה שהרפורמים יבואו לכאן ? הרי באותו היום שהם יגיעו חלילה, השלטון יעבור לאחמד טיבי ולזנדברג. מתברר שהתואר רב לא מעיד בהכרח על אדם חכם. אלא דווקא מדגיש את כסילותו.
7
אנחנו לא מנדים, לא את החרדיות ולא את הרפורמה.
בנש"ק | 05-07-2018 11:05
ףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף
8
לא רק שלא מתפללים גם ...
אזרחי | 05-07-2018 15:29
לא רק שלא מתפללים גם לא משתתפים במלחמת הטלת הרפש של הרב אבינר.
9
רוח הפלגנות של ישיבות הקו
אזרחי | 05-07-2018 15:32
מדהים איך מי שמתיימרים להיות תלמידי הרב קוק עסוקים בעיקר בפלגנות ובמלחמה נגד כולם, מפלגים משפחות, פוגעים בצבא. כל מקום שאפשר לעשות מריבה ומדון, ובעיקר מלחמת קודש הם שם עם קצף על השפתיים. עצוב.