היום, כ"ד בכסלו, ערב חנוכה מובא בספר בן איש חי לר' יוסף חיים כי יש ללמוד בנבואת חגי שנאמרה ביום זה ממש:
"ביום כ"ד כסליו ילמדו בספר חגי סי' ב' בעשרים וארבע וכו' עד סוף הספר, ויש סגולה לשמירה לומר כל לילה אחר הדלקת נר חנוכה שבעה פעמים ויהי נועם וכו', ומזמור יושב בסתר וכנזכר בספר מל"ח יע"ש".
לקיים את דברי הרב אנו מזמינים את הגולשים לקרוא את הפסוקים של שתי הנבואות שנמאו לנביא באותו יום.
ספר חגי פרק ב
(י) בְּעֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה לַתְּשִׁיעִי בִּשְׁנַת שְׁתַּיִם לְדָרְיָוֶשׁ הָיָה דְּבַר יי אֶל חַגַּי הַנָּבִיא לֵאמֹר:
(יא) כֹּה אָמַר יי צְבָאוֹת שְׁאַל נָא אֶת הַכֹּהֲנִים תּוֹרָה לֵאמֹר:
(יב) הֵן יִשָּׂא אִישׁ בְּשַׂר קֹדֶשׁ בִּכְנַף בִּגְדוֹ וְנָגַע בִּכְנָפוֹ אֶל הַלֶּחֶם וְאֶל הַנָּזִיד וְאֶל הַיַּיִן וְאֶל שֶׁמֶן וְאֶל כָּל מַאֲכָל הֲיִקְדָּשׁ וַיַּעֲנוּ הַכֹּהֲנִים וַיֹּאמְרוּ לֹא:
(יג) וַיֹּאמֶר חַגַּי אִם יִגַּע טְמֵא נֶפֶשׁ בְּכָל אֵלֶּה הֲיִטְמָא וַיַּעֲנוּ הַכֹּהֲנִים וַיֹּאמְרוּ יִטְמָא:
(יד) וַיַּעַן חַגַּי וַיֹּאמֶר כֵּן הָעָם הַזֶּה וְכֵן הַגּוֹי הַזֶּה לְפָנַי נְאֻם יי וְכֵן כָּל מַעֲשֵׂה יְדֵיהֶם וַאֲשֶׁר יַקְרִיבוּ שָׁם טָמֵא הוּא:
(טו) וְעַתָּה שִׂימוּ נָא לְבַבְכֶם מִן הַיּוֹם הַזֶּה וָמָעְלָה מִטֶּרֶם שׂוּם אֶבֶן אֶל אֶבֶן בְּהֵיכַל יי:
(טז) מִהְיוֹתָם בָּא אֶל עֲרֵמַת עֶשְׂרִים וְהָיְתָה עֲשָׂרָה בָּא אֶל הַיֶּקֶב לַחְשֹׂף חֲמִשִּׁים פּוּרָה וְהָיְתָה עֶשְׂרִים:
(יז) הִכֵּיתִי אֶתְכֶם בַּשִּׁדָּפוֹן וּבַיֵּרָקוֹן וּבַבָּרָד אֵת כָּל מַעֲשֵׂה יְדֵיכֶם וְאֵין אֶתְכֶם אֵלַי נְאֻם יי:
(יח) שִׂימוּ נָא לְבַבְכֶם מִן הַיּוֹם הַזֶּה וָמָעְלָה מִיּוֹם עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה לַתְּשִׁיעִי לְמִן הַיּוֹם אֲשֶׁר יֻסַּד הֵיכַל יי שִׂימוּ לְבַבְכֶם:
(יט) הַעוֹד הַזֶּרַע בַּמְּגוּרָה וְעַד הַגֶּפֶן וְהַתְּאֵנָה וְהָרִמּוֹן וְעֵץ הַזַּיִת לֹא נָשָׂא מִן הַיּוֹם הַזֶּה אֲבָרֵךְ:
(כ) וַיְהִי דְבַר יי שֵׁנִית אֶל חַגַּי בְּעֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה לַחֹדֶשׁ לֵאמֹר:
(כא) אֱמֹר אֶל זְרֻבָּבֶל פַּחַת יְהוּדָה לֵאמֹר אֲנִי מַרְעִישׁ אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ:
(כב) וְהָפַכְתִּי כִּסֵּא מַמְלָכוֹת וְהִשְׁמַדְתִּי חֹזֶק מַמְלְכוֹת הַגּוֹיִם וְהָפַכְתִּי מֶרְכָּבָה וְרֹכְבֶיהָ וְיָרְדוּ סוּסִים וְרֹכְבֵיהֶם אִישׁ בְּחֶרֶב אָחִיו:
(כג) בַּיּוֹם הַהוּא נְאֻם יי צְבָאוֹת אֶקָּחֲךָ זְרֻבָּבֶל בֶּן שְׁאַלְתִּיאֵל עַבְדִּי נְאֻם יי וְשַׂמְתִּיךָ כַּחוֹתָם כִּי בְךָ בָחַרְתִּי נְאֻם יי צְבָאוֹת:
מה דעתך בנושא?
2 תגובות
0 דיונים
ירושלמית
1.תודה לסרוגים שהבאתם את הסגולה. ומכיון שרק עכשיו אני רואה את זה. אני שואלת האם גם היום בכנוכה, עצמו, יש את הסגולה, או לפחות אשתדל לזכור סגולה זו לשנה הבאה. 2. אני שמעתי...
1.תודה לסרוגים שהבאתם את הסגולה. ומכיון שרק עכשיו אני רואה את זה. אני שואלת האם גם היום בכנוכה, עצמו, יש את הסגולה, או לפחות אשתדל לזכור סגולה זו לשנה הבאה. 2. אני שמעתי המלצה על עוד הסגולה לעשירות. והיא שהרבנית פועלת הישועות יפה כהן, מחלקת סגולה מטבע מיוחד לברכה. חברה שלי שבשנה שעברה קיבלה ממנה. אמרה לי שבאמת היתה לה שנה הרבה יותר טובה בפרנסה. אז אתמול הלכתי לרבנית וקיבלתי ממנה חינם עצה ברכה, ומטבע מיוחד לסגולה.
המשך 13:36 22.12.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נחמיה
הבן איש חי זיע"א כתב לקרוא את הנבואה שכן היא שייכת ליום זה, אך לא כתוב בדבריו [לפחות באלו המצוטטים לעיל] שזו סגולה. המילים "ויש סגולה לשמירה" מתייחסות למה שנכתב אח"כ...
הבן איש חי זיע"א כתב לקרוא את הנבואה שכן היא שייכת ליום זה, אך לא כתוב בדבריו [לפחות באלו המצוטטים לעיל] שזו סגולה. המילים "ויש סגולה לשמירה" מתייחסות למה שנכתב אח"כ שיש לומר כל לילה אחרי ההדלקה.
המשך 12:14 20.12.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר