נתנאל שמחה נחשון, בוגר התואר הראשון של המכללה, הציג בכנס האקדמי השנתי של האגודה הישראלית לחקר תולדות החינוך באוניברסיטת תל-אביב, את מחקרו על הנרטיב של מרד גטו ורשה בספרי הלימוד המאושרים להוראת היסטוריה לבגרות. עבודת המחקר נעשתה בהנחייתו של ד"ר אביחי קלרמן, ראש החוג לחינוך וסגן הרקטור.

בהרצאה הוצג מחקר בו נבחנו באופן איכותני שבעת ספרי הלימוד, המאושרים על ידי משרד החינוך, ללמידה לקראת הבגרות בשנת הלימודים תשע"ז. חמישה מן הספרים מיועדים לחינוך הממלכתי, ושניים לחינוך הממלכתי דתי. בכל אחד מהספרים נבדק אופן העללת סיפור מרד גטו ורשה, ומידת הייצוג של מיקרו-הנרטיבים השונים בו.

הבדיקה מתבססת על הטקסט, התמונות, קטעי המקור ושאלות החזרה המופיעות בספרים. בהצגת הממצאים הוסבר בתחילה אילו מן הנרטיבים החדשים והמתחרים הצליחו לקבל מקום בסיפור ההיסטורי ובאיזו מידה; ושנית, באילו שיטות מתמודדים כותבי ספרי הלימוד עם ריבוי הנרטיבים. כמו כן, נבחן האם יש הבדל מנקודת מבט זו בין ספרי הלימוד לחינוך הממלכתי ובין ספרי הלימוד המיועדים לממלכתי דתי. לבסוף, הוסבר מהו אופן ההעללה של סיפור המרד בספרי הלימוד, ומהי משמעותו בוויכוח ההיסטוריוגרפי.

חשיבותה של הרצאה זו בהצגת המצב העדכני של ספרי הלימוד בהיסטוריה מנקודת המבט הנרטיבית, דבר שיוצג בהרצאה באמצעות מרד גטו ורשה, אך ניתן ליישמו במחקרי המשך על אירועים היסטוריים מכוננים אחרים.

ההרצאה עוררה עניין רב בקרב חוקרים שהשתתפו בכנס ובמיוחד על הצגה מעולה של מחקר מרתק שנעשב במסגרת לימודי התואר הראשון. ד"ר קלרמן סיכם כי "אנחנו רואים חשיבות גדולה להעצמת הסטודנטים והצגת תוצרי המחקר שלהם בבמות אקדמאיות חשובות, על מנת לתת להם דחיפה למחקר מעמיק ומשמעותי וצבירת נסיון הכרחי בנבכי העולם האקדמי".