קרב הגרסאות על חוק הגיוס: שטרן ושקד התעמתו - סרוגים

קרב הגרסאות על חוק הגיוס: שטרן ושקד התעמתו

שרת המשפטים שקד וח"כ שטרן התעמתו סביב "הבדלי הגרסאות" בחוק הגיוס. שקד: "הנוסח, כפי שיעבור היום, שונה בליבת החוק מהנוסח של יש עתיד. שטרן: "החוק של היום כמו שהיו אז"

קרב הגרסאות על חוק הגיוס: שטרן ושקד התעמתו

שרת המשפטים איילת שקד (בית יהודי) וחה"כ אלעזר שטרן התעמתו היום (שני)  בועדת חוקה סביב "הבדלי הגרסאות" בחוק הגיוס. שקד: "הנוסח, כפי שיעבור היום, שונה בליבת החוק מהנוסח של יש עתיד. שטרן: "בחוק של היום יש סנקציות פליליות כמו שהיו אז".

שקד פתחה ואמרה כי חוק הגיוס עבר בוועדת שרים ויובא יותר מאוחר להצבעה במליאת הכנסת. "הנוסח, כפי שיעבור היום, שונה בליבת החוק מהנוסח של יש עתיד. שעות רבות השקעתי בכנסת הקודמת כדי לשכנע את לפיד ושלח לתמוך בסנקציות כלכליות ולא בסנקציות פליליות (הפעלת חובת גיוס במקרה שלא עומדים ביעדים) ולא הצלחתי.

לטענתה, "הם העדיפו פופוליזם על מהות והתעקשו שהחוק יפקע ושר הביטחון לא יוכל יותר לדחות גיוס".

אלעזר שטרן הודה כי הם התנגדו לסנקציות כלכליות, כיוון שהיו רק סנקציות כלכליות. לדבריו, "סנקציות פליליות לא היו בחוק אז כפי שאינן היום. מה שהיה אז הוא פקיעת החוק המיוחד ושלילת הסמכות של שר הביטחון לדחות גיוס.

ואילו בחוק של היום יש סנקציות כלכליות, כשהוא מסביר, כי "סביר שתהיה אם איתן בעיה. אני מקווה שלא. לדעת היועץ המשפטי, בחוק של היום יש סנקציות פליליות כמו שהיו אז".

שקד: "זה לא נכון! אתה ישבת איתי בחדר. אני הצעתי שהחוק רק יפקע בלי להפקיע את סמכותו של חוק הביטחון, ועומר בר-לב לא הסכים. אתה ואני יודעים את האמת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
התרגלנו להיות לנטל על עם ישראל. רק ליטול וליט
קרית ספרי | 02-07-2018 13:54
מצ
2
שקרים ואמיתות
אמיר | 02-07-2018 20:45
אם צריך לבחור הרי שאלעזר שטרן תמיד עדיף על איילת שקד