הממשלה אישרה את חוק הגיוס; החרדים הצביעו נגד - סרוגים

הממשלה אישרה את חוק הגיוס; החרדים הצביעו נגד

הממשלה אישרה את חוק הגיוס; השרים דרעי ואזולאי הצביעו נגד. ליברמן בירך: "זה החוק של מערכת הביטחון, למען מדינת ישראל". מחר יעלה החוק להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת

author-image
הממשלה אישרה את חוק הגיוס; החרדים הצביעו נגד
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

השרים אישרו בממשלה את חוק הגיוס; שר הדתות דוד אזולאי הצביע נגד, אולם שר הפנים אריה דרעי שהצביע בהתחלה כנמנע, ביקש בתום הישיבה לשנות את ההצבעה לנגד ובקשתו התקבלה. מחר תצביע מליאת הכנסת בעד החוק שצפוי לעבור בקריאה ראשונה.

לאחר האישור, בירך שר הביטחון אביגדור ליברמן את חברי הוועדה של צה"ל ומשרד הביטחון על "עבודה מקצועית ועניינית, שקיבלה לפני זמן קצר את אמון הממשלה. זה החוק של מערכת הביטחון, למען הביטחון ולמען מדינת ישראל".

ליכוד, ישראל ביתנו, בית יהודי, כולנו ויש עתיד- בעד

כך יצביעו המפלגות: הליכוד, ישראל ביתנו, הבית היהודי וכולנו – יצביעו בעד החוק, הסיעות החרדיות יצביעו נגד, חברי הרשימה המשותפת ייעדרו מההצבעה בהתאם לדיל שנסגר בניהן. לפיו, החרדים יפילו את חוק המואזין בתמורה ליציאת העברים מהמליאה בעת ההצבעה על חוק הגיוס. כך גם המחנ"צ ומרצ שיצביעו נגד, אולם 'יש עתיד' דווקא תצביע בעד החוק.

יהדות התורה, ש"ס, הרשימה הערבית, מחנ"צ ומרצ- נגד

אמש הודיע יו"ר סיעת המחנה הציוני יואל חסון, כי יהפוך את ההצבעה על חוק הגיוס להצבעת אי אמון, משכך, 'ברגע ש'יש עתיד' יצביעו בעד החוק הם יביעו בעצם תמיכה בממשלת נתניהו.

יו"ר המפלגה אבי גבאי קרא מוקדם יותר לחברי הכנסת ביש עתיד להתגייס ולהצביע מחר נגד "קומבינת הגיוס", כלשונו. "לפיד מלבין את השחיתות של ליברמן – וליברמן מכשיר פוליטית את לפיד אצל החרדים", אמר בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות.

"ברית עם ליברמן? לשם אתם לוקחים את הקולות של המחנה שלנו? אל תהיו בלון החמצן של ממשלת נתניהו-ליברמן. תצביעו נגד החוק שלא נותן לחיילים שלנו את מה שמגיע להם. נגד חוק שקובע שמי שמשרת שלוש שנים ומסכן את חייו יום-יום זכאי לתנאים כמו מי שלא משרת.

גם יו"ר 'מרצ' יצאה אמש למתקפה נגד 'יש עתיד' על חוק הגיוס:  "החוק הזה הוא ישראבלוף. זו תהיה בדיחה אם מי שיציל את הממשלה זו 'יש עתיד' מהאופוזיציה. יש הזדמנות להפיל את הממשלה, צריך להתאחד ולעשות את זה".

ב'יש עתיד לא נכנעו ללחץ של הסיעות באופוזיציה. ח"כ עופר שלח המשיך להתעקש שמפלגת 'יש עתיד' תצביע בעד חוק הגיוס שהציג ליברמן.

במקביל, גם בקואליציה נערכים בדריכות לקראת ההצבעה. ראש הממשלה נתניהו הנחה את כל השרים לבטל את נסיעותיהם. בישיבת ראשי הקואליציה בתחילת השבוע שעבר אמר ראש הממשלהכי "לאחר הקריאה הראשונה תתקיים התדיינות בין כל מרכיבי הקואליציה על מנת להגיע להסכמה רחבה לקראת הקריאה השנייה והשלישית".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
גדולי ישראל הספרדים ממשיכים להילחם נגד הגיוס
להלחם מלחמה ממש | 01-07-2018 15:47
כעת גדולי ישראל הספרדים ממשיכים להילחם נגד חוק הגיוס: לקראת ההפגנה ומחאה שמתוכננת להיות מחר יום שני בירושלים עיהק. העצרת תתקיים בבית החיים סנהדריה, רח' בר אילן פינת שמואל הנביא ירושלים, בהשתתפות אלפי בני תורה ספרדים ואשכנזים, כתב ראש ישיבת קול יעקב הגאון הרב יהודה הדס מכתב חריף נגד חוק גיוס השמד – לכבוד הגאון הגדול ראש ישיבת פורת יוסף הרב משה צדקה המוביל את ההתנגדות לחוק הגיוס. הנני להודיע אשר מראש אותה הודעתי מלפנים אותה גליתי אשר ההסדר בעניין גיוס בני הישיבות שהיה קיים בשנתיים האחרונות הוא שואה רוחנית לכל עולם התורה בכלל ולבני הצורה הספרדים בפרט. ועתה ההסדר שמדברים עליו הוא גורע בתוכנו כפולים מקודמו. עוד זאת ועוד נחרדתי לשמוע שאומרים בשמי שאני מסכים עם ההסדר החדש חלילה וחס לומר כזאת בשמי ועל כגון זה נאמר יסכר פי דוברי שקר עכל. כשרואים חכים שהם בעד, חייבים לומר שלשה פעמים בקול - כי תראה חמור שונאך. אם לפיד בעד החוק - אנחנו החרדים נגד החוק הרע הזה: החוק הזה נורא ואיום!!! אין צורך להתעמק ולחפש סעיפים אלו טובים לנו ואלו מסוכנים, מספיק לנו שהרשע המנובל הטמא יאיר לפיד הצהיר כי הוא בעד החוק הזה, וכי זה מספק אותו זה כבר לא יכול לספק אותנו!!! מפני שמטרתו ברורה שמה שיותר בחורי ישיבות ובני תורה יילכו לצבא השמד והזימה. ואם לפיד איך שהוא רואה את החוק ככה זה יהיה, אנחנו יכולים להגיע למסקנה תיכף ומיד כי החוק לא טוב לבני ישיבות, החוק רע מאוד לחרדים, החוק נגד הקבה ממש, ורק טוב לשטן ולרשעים הציונים, וגם לחכים חרדים שחשודים שיש להם כוונות אישיות.... וכדומה וכו'. כל החכים החרדים אלו אנשים חטאים! והם השונאים של הקבה ותורתו, מחללי שם שמים, ועליהם נאמר הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ השם אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט וגו'. כיצד יהודי חרדי מעז אפילו לחשוב להצטרף לצבא כופרני? הרי נאמר משנאיך ד' אשנא ובתקוממיך אתקוטט, תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי, וזה מביא עליהם חרון אף השם רל. למה להרגיז הקבה סתם????? כשרואים חכים אלו חייבים להגיד הפסוק כי תראה חמור שונאך די! די! די! הסירו ידיכם מנשמות הנוער היהודי! כשרואים חכים אלו חייבים להגיד הפסוק שלשה פעמים כי תראה חמור שונאך.
2
לבייג'ור מייג'ור
איש אמת | 01-07-2018 16:09
זה פשוט מאוד. הם יעשו כל מה שיגרום לכאוס.. בשאיפה להפיל את הממשלה את צהל אי אפשר להביס בכוח, צריך לגרום להתמוטטות מבפנים
3
דרעי דאג שהחוק יעבור מהר
ש"ססססססססססס | 01-07-2018 16:26
הממשלה אישרה הבוקר את חוק הגיוס החדש. יור שס השר אריה דרעי נמנע בהצבעה, אך לא התנגד - כפי שהצהיר שיעשה. דרעי דאג שהחוק יעבור מהר!! חזיר אמיתי שמראה את טלפיו ראו טהור אני. רשע, מסיונר, אכזר, מסית ומדיח, ימח!! צא טמה ממחנינו!!!! פשוט לא מסתדר לי במוח. עליו זעק מרן ולא הבנו אז. דברי מרן ממש רוח הקודש!!!...
4
גדולי התורה הורו על התנגדות לנוסח הקיים בחוק
חוצפה? | 01-07-2018 16:55
גדולי התורה הורו על התנגדות לנוסח הקיים בחוק הגיוס אך לצערינו הממשלה הכפרני אישרה הבוקר את חוק הגיוס החדש. יור שס השר אריה דרעי נמנע בהצבעה, גדולי התורה הורו על התנגדות לנוסח הקיים, אך דרעי בכלל לא התנגד - כפי שהצהיר שיעשה. דרעי השקרן דאג שהחוק יעבור מהר מהר מהר!! עכשיו רואים שדרעי חזיר אמיתי שמראה את טלפיו ראו טהור אני. רשע, מסיונר, אכזר, מסית ומדיח, ימח!! צא טמה ממחנינו!!!! פשוט לא מסתדר לי במוח. עליו זעק מרן ולא הבנו אז. דברי מרן ממש רוח הקודש.
*כשרואים חכי"ם חרדים חייבים לומר ג' פעמים....
חכי"ם חרדים | 01-07-2018 22:22
*כשרואים חכים חרדים חייבים לומר ג' פעמים בקול - כי תראה חמור שונאך* כי תראה חמור שונאך כי תראה חמור שונאך כי תראה חמור שונאך
5
חוק ההשתמטות
בושה למגזר | 01-07-2018 18:18
או שמגייסים את כולם כולל בנות וערבים לשירות מלא של לפחות שנתיים או שיעברו לצבא מקצועי במשכורת מלאה כמו במישטרה.
6
להיות לנטל, בבטחון. בבריאות, בפרנסה, ובכל מאי
בכל מאי דאפשר....... | 01-07-2018 18:46
ובכל מאי דאפשר. פוי.