קושנר: "נפרסם את תכנית השלום גם בלי אבו מאזן" - סרוגים

קושנר: "נפרסם את תכנית השלום גם בלי אבו מאזן"

חתנו היהודי של נשיא ארה"ב הבהיר כי תכנית השלום האמריקנית תפורסם גם בלי אישורו של אבו מאזן. עוד מתח ביקורת חריפה על יו"ר הרשות הפלסטינית: "הוא טוען שהוא רוצה שלום, אבל אין לי שום סיבה להאמין לו"

קושנר: "נפרסם את תכנית השלום גם בלי אבו מאזן"
  יועץ נשיא ארה"ב נפגש עם ראש הממשלה נתניהו בסוף השבוע (צילום: Matty Stern/U.S. Embassy Jerusalem)

בדרך לחשיפת ההסכם: ג'ארד קושנר, חתנו היהודי ויועצו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תקף הבוקר (ראשון) בחריפות את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, זאת במהלך ראיון לעיתון "אל קודס" הפלסטיני.

"אבו מאזן טוען שהוא רוצה שלום, אבל אין לי שום סיבה להאמין לו" אמר קושנר. "אני מטיל בספק את הרצון או את היכולת שלו להשיג הסכם. המסרים שלו לא השתנו ב-25 השנים האחרונות, ובמהלך כל התקופה הזו לא הושג שלום". עם זאת, היועץ האמריקני הוסיף כי הוא "מוכן לעבוד יחד עם אבו מאזן, אם הוא ירצה".

בדבריו קושנר התייחס גם לתכנית האמריקנית להסכם שלום בין ישראל והפלסטינים עליה הוא עובד יחד עם השליח למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. קושנר נפגש בסוף השבוע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לגיבוש המתווה – בעוד שאבו מאזן סירב להיפגש עם המשלחת האמריקנית.

"אני לא מעוניין לדבר על פרטי התכנית שעליה אנחנו עובדים, אבל היא תהיה מוכנה בקרוב" טען. "אם [אבו מאזן] מוכן לשוב לשולחן המשא ומתן, אז אנחנו מוכנים לקחת חלק בשיח, אבל אם זה לא המצב – נפרסם את תכנית השלום לציבור גם בלעדיו".

"אני מאמין שכדי להגיע להסכם – שני הצדדים צפויים להשיג יותר ממה שהם ייתנו, ושני הצדדים ירגישו בטוחים שהחיים של העמים שלהם יהיו טובים יותר בעוד כמה עשורים מהיום בזכות הוויתורים שהם יציעו" הוסיף. "זה הזמן עבור הישראלים והפלסטינים לחזק את מנהיגותם ולהתמקד מחדש במאמצי ההגעה לפתרון – בלי לפחד לנסות".

כזכור, מאז דצמבר האחרון הרשות הפלסטינית מחרימה את נציגי ארה"ב, זאת בעקבות ההחלטה של הנשיא טראמפ להכיר בירושלים כעיר הבירה של ישראל ולהעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים. בינואר האחרון אבו מאזן סירב להיפגש עם סגן הנשיא מייק פנס בביקורו בישראל, ובשבוע שעבר טען כי לא יקבל את ארה"ב כמתווכת במו"מ עם ישראל.

ברשות הפלסטינית טענו כי ביקורו של קושנר בישראל ופגישתו עם נתניהו נועדו לשנות את השלטון הקיים. "טראמפ מנסה להפיל את הרשות הפלסטינית" אמר אמש יו"ר הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, בראיון לרדיו הפלסטיני. "העמדה הערבית היא מאוחדת ודבקה בעקרונות. ההנהגה הפלסטינית נמצאת בקשר מתמיד ותיאום עמדות עם מדינות ערב, ובהן ירדן, מצרים, סעודיה, קטאר ואיחוד האמירויות".

עוד טען כי הרשות הפלסטינית תסרב לקבל את ההצעות האמריקניות במידה וארה"ב תמשיך לפעול כמתווכת בתהליך השלום. "הכתובת הנכונה לכונן שלום נמצאת אצל מקבלי ההחלטות הפלסטינים – הנשיא אבו מאזן וחברי ההנהגה הפלסטינית" אמר. "כל תכנית שעוקפת את ההנהגה הפלסטינית ואת עמדתנו כלפי ירושלים- רק תוביל לדרך ללא מוצא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו