בדרך להסכם: נתניהו נפגש עם שליחי ממשל ארה"ב - סרוגים

בדרך להסכם: נתניהו נפגש עם שליחי ממשל ארה"ב

ראש הממשלה נפגש אמש עם השליח של נשיא ארה"ב למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, והיועץ הנשיאותי ג'ארד קושנר, לדיון בנושא קידום התהליך המדיני והתפתחויות באזור. הפלסטינים בתגובה: "טראמפ מנסה להפיל את הרשות"

בדרך להסכם: נתניהו נפגש עם שליחי ממשל ארה"ב
  ראש הממשלה נתניהו נפגש עם השליחים האמריקנים (צילום: Matty Stern/US Embassy)

בדרך להסכם מדיני: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אמש עם היועץ הבכיר של נשיא ארה"ב, ג'ארד קושנר, וכן עם השליח המיוחד של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט. בפגישה השתתפו גם שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן ושגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר.

בפגישה, שארכה מעל 4 שעות, נתניהו והשליחים דנו בקידום התהליך המדיני, בהתפתחויות באזור ובמצב הביטחוני וההומניטרי ברצועת עזה. בלשכת ראש הממשלה ציינו כי נתניהו "הביע הערכה לנשיא טראמפ על תמיכתו הרבה בישראל", שהתבטאה בין השאר בהעברת השגרירות האמריקנית לירושלים בחודש שעבר.

קושנר וגרינבלט הגיעו לישראל לאחר ביקורים מדיניים במספר מדינות נוספות במזרח התיכון, ביניהם ירדן, סעודיה ומצרים. השליחים האמריקנים נפגשו עם מנהיגי המדינות ושוחחו על גיבוש המתווה האמריקני המתוכן להסכם שלום בין ישראל והפלסטינים, עליו הם עבדו בשנה האחרונה.

הפלסטינים: "טראמפ מנסה להפיל את הרשות הפלסטינית"

ברשות הפלסטינית זעמו על המפגש של הבכירים הישראליים והאמריקנים, וטענו כי מדובר בניסיון לשנות את הממשל ברשות.

"טראמפ מנסה להפיל את הרשות הפלסטינית" אמר יו"ר הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, בראיון לרדיו הפלסטיני. "העמדה הערבית היא מאוחדת ודבקה בעקרונות. ההנהגה הפלסטינית נמצאת בקשר מתמיד ותיאום עמדות עם מדינות ערב, ובהן ירדן, מצרים, סעודיה, קטאר ואיחוד האמירויות".

עוד טען כי הרשות הפלסטינית תסרב לקבל את ההצעות האמריקניות במידה וארה"ב תמשיך לפעול כמתווכת בתהליך השלום. "הכתובת הנכונה לכונן שלום נמצאת אצל מקבלי ההחלטות הפלסטינים – הנשיא אבו מאזן וחברי ההנהגה הפלסטינית" אמר. "כל תכנית שעוקפת את ההנהגה הפלסטינית ואת עמדתנו כלפי ירושלים- רק תוביל לדרך ללא מוצא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לנתניהו יש תוכנית והוא משכנע את טראמפ ללכת בה
י | 23-06-2018 22:59
לפנות ישובים יהודיים ולהרחי יישובים ערביים. גם בנגב ובגליל
2
זו התוצאה של הסכם אוסלו
ציוני גאה | 24-06-2018 0:44
ממשלת השמאל ברשות רבין ופרס גרמה לכך שאותם פליטים פלסטינים ביהודה ושומרון ובחבל עזה הרימו את הראש ועושים לנו טרור גם במובן הדיפלומטי וגם במובן הביטחוני וכל זה בזכות השמאל . תודה לכם שמאלנים מטומטמים .