ראש בראש: הרצוג&שטייניץ מי יהיה יו"ר הסוכנות? - סרוגים

ראש בראש: הרצוג&שטייניץ מי יהיה יו"ר הסוכנות?

ועדת המינויים של הסוכנות היהודית תיפגש היום עם השר שטייניץ, בהתאם לדרישת נתניהו לאחר שאתמול קיבל רק קול 1, אולם יו"ר האופוזיציה הרצוג גבר עליו ברוב של 9 קולות. הכרעה: המינוי שעורר סערה ייקבע ביום ראשון

ראש בראש: הרצוג&שטייניץ מי יהיה יו"ר הסוכנות?
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

כשברקע המשברים סביב מתווה הכותל וחוק הגיור: המליצה אמש ועדת המינויים של הסוכנות היהודית ברוב של 9 קולות על יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג לתפקיד יו"ר הסוכנות הבא, זאת חרף רצונו של ראש הממשלה נתניהו לקדם את חבר מפלגתו השר יובל שטייניץ שקיבל רק קול 1.

נתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות הנוכחי מסיים את תפקידו בשבוע הבא לאחר 9 שנות כהונה. בשל כך, חברי הוועדה בראשות יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית אברהם דובדבני, ייפגשו היום (חמישי) עם השר שטייניץ שטרם נועדו עימו כשהמטרה של נתניהו היא לסכל את את מהלך המינוי של הרצוג ולמנות את שטייניץ' המועדף עליו.

לאחר מכן, ינסו לגבש המלצה סופית שתוצג בפני חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית שצפוי להתכנס ביום ראשון לשלושה ימים ולהכריע במינוי שמעורר סערה.

במידה ואחרי הכל ייבחר הרצוג לתפקיד, בליכוד יידרשו את קבלת ראשות הקרן הקיימת לישראל בבוא היום, במסגרת חלוקת התפקידים במוסדות הציוניים בין המפלגות הגדולות. כיום ראשות הקק"ל נמצאת בידי מפלגת העבודה ואילו אם הרצוג יקבל את הנהגת הסוכנות, בליכוד יתבעו את הנהגת הקק"ל.

במקביל, ח"כ מייקל אורן (כולנו) הודיע אתמול על הסרת מועמדותו. במכתב ששיגר ליו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות, מייקל סגל, כתב אורן כי הוא  מעוניין לעת עתה להישאר במערכת הפוליטית בתפקידו הנוכחי כסגן שר למדיניות חוץ. "בשבוע שעבר הסוכנות היהודית הודיעה לי שאני מועמד. ההצעה כיבדה אותי ואולם עלי לדחות אותה", כתב אורן, "אני מאמין שבהמשך המעורבות שלי במרחב הפוליטי (של ישראל) אוכל להעמיד את התרומה הגדולה ביותר לעם היהודי ולהביא את קול יהדות התפוצות אל ממשלת ישראל".

בהמשך ציין את מעורבותו בפרשת משבר הכותל כדוגמה לכך ואת "הוועדה לבחינת משמעות המושג 'מדינה יהודית'" שבראשה הוא עומד, כצעדים שמאפשרים לו לקדם בתפקידו הנוכחי את ענייניה של יהדות התפוצות בממשלה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו