הרב יעקב אריאל: "אסור לאכול מהכשרות של צהר, זה לא כשר"

הרב יעקב אריאל: "אסור לאכול מהכשרות של צהר, זה לא כשר"

נשיא ארגון רבני צהר לשעבר תוקף במילים קשות את מערך הכשרות החדש ומזהיר מאכילה במקומות הנתונים לפיקוח של צהר: "הציבור חושב שזו כשרות כי חתום עליה רב. אבל זה לא כשר"

author-image
"אסור לאכול מהכשרות של צהר, זה לא כשר"
  "זה לא כשר". הרב יעקב אריאל (יח"צ)

הרב יעקב אריאל, רבה לשעבר של העיר רמת גן ומזקני רבני הציונות הדתית, מבהיר כי חל איסור הלכתי לאכול במקומות שיש בהם כשרות של ארגון רבני 'צהר' ואומר כי מדובר באוכל לא כשר.

בראיון לעלון השבת 'גילוי דעת' התייחס הרב אריאל להקמת מערך הכשרות האלטרנטיבי של הארגון, ואמר: "זה חמור מאוד. כל כשרות פרטית ולא משנה מאיזה כיוון, פוגעת ברבנות, בכשרות הממלכתית הארצית, שהיא הכשרות העיקרית במדינה".

הרב אריאל התייחס לבד"צים למיניהם ואמר: "יש בד"צים שלא עושים הכשר נפרד אלא מוסיפים גם את הדרישות שלהם על בסיס הרבנות הראשית, זה בסדר. אם אדם רוצה עוד הכשר ועוד חומרה, בבקשה, על בסיס ההכשר הרבנות הראשית. אבל לייסד כשרות פרטית נפרדת ללא יסוד של רבנות ראשית, הוא קלקול המסגרת הארצית".

"זה לא כשר"

בהמשך הבהיר הרב אריאל כי "הכשרות במדינה- בצבא, בבתי החולים, ובמקומות הציבוריים- הכל על פי הרבנות הראשית, וכל פגיעה ברבנות הראשית היא הרס וחורבן. צהר מנהלים כשרות פרטית נפרדת ויש בכך שתי בעיות: עצם מתן ההכשר מגוף פרטי, וגם הכשרות שלהם פחותה".

הרב אריאל נותן דוגמא ואומר: "בצהר אומרים שמסעדה בשרית יכולה לקבל הכשר מהדרין תמורת משגיח שנמצא במסעדה אולי שעתיים- שלוש ביום בסך הכל. ואילו הרבנות דורשת נוכחות משגיח 4 שעות ביום לצורך קבלת כשרות מהדרין, ורק בכשרות רגילה המשגיח נמצא במסעדה שעתיים ביום".

בשלב הזה מחריף הרב אריאל את הטון: "עצם ההצעה היא תחרות לא הוגנת. ויתרה מזאת, הכשרות ברמה נמוכה יותר, ואילו הציבור חושב שזו כשרות, כי חתום עליה רב. אסור לאכול מהכשרות של צהר, זה לא כשר, שיהיה ברור חד-משמעית".

"הכשרות של הרבנות צריכה שיפורים"

במהלך הראיון הרב אריאל לא מתעלם מהבעיות הקיימות במערך הכשרות של הרבנות: "הכשרות של הרבנות צריכה שיפורים. יש בעיות, יש ביקורת צודקת ולא הכול בידי הרבנות. זו כשרות ארצית בהיקף אדיר, ולא בכל מקום אפשר להגיע להכשרים ברמה הרצויה. יש תקלות שצריך לתקן, אבל לא על ידי יצירת תחרות פרועה ולא הוגנת. אם רוצים לשפר צריך לעזור לכשרות של הרבנות, לשפר אותה, לעודד אותה ולרכוש רק מוצרים של הרבנות, ובכל תקלה יש להעיר את תשומת לב רב המקום או הרבנות הראשית".

צהר: "מעשינו הם לכבודה של תורה"

מארגון 'צהר' נמסר לסרוגים: "מפני כבודו של הרב אריאל שליט"א נמנעת צהר מלהגיב לדבריו ואנו מאזינים להם בהכנעה וכבוד. מעשינו הם לכבודה של תורה ולשם שמים על מנת להרבות כשרות בישראל ולתרום לחיזוקה של הזהות היהודית של מדינת ישראל. אנו מאמינים ומתפללים שבסופו של דבר יועיל מיזם הכשרות לשיפור מערך הכשרות הממלכתית בישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
95 תגובות - 63 דיונים מיין לפי
1
הרב מלמד ממליץ בחום על צהר. אני מציית לו
קרית ספרי. | 21-06-2018 9:53
כ
אסור לאכול אוכל של צהר
ירושלים | 22-06-2018 3:08
טובל ושרץ בידו
פסיקותיו של הרב אליעזר מלמד
משה | 21-06-2018 14:43
כבר מזמן תמוהות. מרוב שנאתו לחרדים הוא פרץ את גדרות ההלכה המסורה מדור דור
לא, הוא לא המליץ כלל
דייק בדבריך | 21-06-2018 11:25
כתב שזה לגיטימי ושיבח את רבני צוהר על דרכם הכללית. הוא לא חיווה שום דעה על איכות הכשרות בפועל
אולי תן קצת אחוזים
אני | 21-06-2018 11:23
מהכסף שצהר/קרן החדשה שילמו לך כדי לכתוב את זה תן קצת אל תהיה רע
ייתכן שהרבנות שממומנת ממשלם המיסים בעל כורחינ
הקשט 12 | 21-06-2018 10:26
הגיע הזמן לחשוב שאולי סיימה את תפקידה ההיסטורי, ככל גוף שנשחת.......
הרב מלמד
א.א | 21-06-2018 10:18
הרב זלמד מלמד נגד, הרב אליעזר צידד בעד צהר
מה ש"ס וסגנון ניהולה, עשו לרבנות, אנחנו יודע
רוצים יושר | 21-06-2018 10:03
רוצים יושר
צהר עולה ומצליחה. הרבנות בלחץ, לכן משתוללים..
גוש לגושים. | 21-06-2018 9:55
אבל אנחנו סומכים על צהר. הגונים וישרים.
2
הרבנות וש"ס הממון והשחיתות, יותר "כשר" ??????
אני שאלה. | 21-06-2018 9:53
הנ
עם ישראל מקבל בשמחה את עולו של רבני צהר......
מה שנכון נכון | 21-06-2018 10:31
ויש כאלה, שאם לא חוק שמוציא מכיסנו כל חודש ממון לממנם, היו נעלמים תוך שבוע ... וצהר עם ישראל מממן באהבה ובשמחה, בלי כפייה ובלי עסקני שס מאיימים מפחידים כאלה..........
3
גם לראי"ה קוק התנגדו, רבני צהר לא צריכים להתר
לא להתרגש | 21-06-2018 9:56
ב
צהר
רועי | 21-06-2018 16:47
הרב קוק כמעט ביטל את כל נושא הכשרות ברבנות כשניסו להקים כשרות אלטרנטיבית.. במאמריו הוא כותב נחרצות שאסור להגיע למצב שכל אחד מקים כשרות נפרדת. מאוד מגוחך להביא אותו כתנא דמסייע לעשרות צוהר.
נכון.אנשים כמו צהר. שהקימו בדצ פרטי נגד הרבנו
אורן ליבוביץ | 21-06-2018 13:56
על מי אתה מנסה לעבוד?
אם הרב קוק הקים את הרבנות, וצהר פוגעים בה
.... | 21-06-2018 13:28
אז התגובה שלך אירונית, כי אתה מנסה לתלות את צהר ברב קוק שהם עצמם פוגעים בכבודו
רובינו מבינים שזה פרפורי גסיסה של הרבנות.....
ישווי לון בנוקב | 21-06-2018 10:02
גוף שאם לא ישתפר, נמהר להוריד עליו את המייים...
4
תכלס' רבני צהר ת"ח ישרים. לא עסקני ש"ס.......
מה שנכון נכון | 21-06-2018 9:57
לא עסקני שס שולטים שם ברבנים. אלא התורה והמצווה בהגינות וניקיון כפיים.
על צהר ומועצת הרבנים שלו עם ישראל סומך.
ואידך זיל גמור | 21-06-2018 10:38
ואידך זיל גמור
צהר רוח המקום והבריות נוחה מהם. הרבנות.......
כי ישר | 21-06-2018 10:32
צטו
5
צהר מרבים כשרות ויושר. הרבנות מרבה...........
והוא רחום...... | 21-06-2018 9:57
.............
6
ואם ימשיכו לצעוק ? עם ישראל סומך יותר על צהר.
קהלא קדישא הדין | 21-06-2018 10:04
יותר מאשר על הגוף שנקרא רבנות . ומתנהל כמו ........
באוכל של צהר יש טעם כשר, ומהודר. באוכל רבנות
טעם וריח אין מה להתו | 21-06-2018 10:34
באוכל רבנות יש טעם של קומבינות ומינויים שס ועוד כל מיני ישרים... ועל טעם וריח כידוע אין מה להתווכח.............
7
כתבה חשובה
הלל הזקן | 21-06-2018 10:11
דברי הרב אריאל שכנעוני להגדיל את הוראת הקבע לצהר
תגובה חשובה שמלמדת את היחס של הצד
אהרן דובשני | 21-06-2018 13:59
הרפורמי של הציבור הדתי לרבנים. הרב אריאל היה נשיא צהר כלומר מקום ראשון בו התהדרו, מה קרה? הוא ירד מגדולתו?
8
שיפסיק לבלבל את המוח.
הציוני הזועם | 21-06-2018 10:14
מעשי צהר הם לכבודה של תורה. לגמרי מדובר כאן בגבורה ותקומה הילכתית דתית, שבעזרת השם תחליף את ממסד הכשרות המושחת של הרבנות.
כשרות
א | 21-06-2018 10:49
בושה שאתה מעז לכתוב על רב בסדר גודל של הרב אריאל מבלבל את המוח.
הרבנות ? או משרד פוליטי חצי רשמי של ש"ס ?
אני שאלה. | 21-06-2018 10:27
צת
9
"מפני כבודו של הרב אריאל שליט"א"
חזקי | 21-06-2018 10:42
מאוד מעניין שצוהר שומרים על כבודו של הרב אריאל אחרי שעשו בו השתמש וזרוק, לא יודע אם יש מישהו שהצליח לבזות אותו אי פעם יותר מרבני צוהר שהתהדרו בו כדי לקבל כבוד ולגיטימציה ואחרי זה כשהתבססו מספיק זרקו אותו וביזו אותו בבחירות לרבנות.
10
צהר
שמואל רוגובסקי | 21-06-2018 10:47
מתוך הכרותי המעטה מעולם הכשרות .אן לי צל של ספק רק צהר תצליח לשקם את התדמית והתרמית של נושא הכשרות בעולם היהודי. מתוך כבודה של תורת ישראל צריך להקים משהו חדש.
11
מזל שיש טובקיסטים
ישי | 21-06-2018 10:49
חיפשתי מישהו שמבין בענייני כשרות גם ברמה ההלכתית, מישהו שמכיר את הסוגיות לעומק, וגם ברמת האחריות שלוקח על כתפיו בשביל עם ישראל, חיפשתי מישהו שגם מכיר את הרבנות הראשית מקרוב, נגיד כמו אחד שכמעט התמנה לרב הראשי, כי בסוף לא הרבה יודעים מה באמת קורה שם וכמה זה משמעותי לנו, חיפשתי מישהו שפועל באמת מתוך יראת שמים אמיתית, שקשוב לתח גדולי הדור, לא מישהו שמפריח סיסמאות ומזלזל במורינו, בקיצור, חיפשתי אמת.. טוב, כמובן ברב אריאל לא יכולתי למצוא את כל אלו, אז אני שמח שהגעתי לפה ומצאתי את כל אלו בטוקבקיסטים המדהימים! בעלי הבנה עמוקה ככ בסוגיות הכשרות (הרי כל אחד פה מבין לפחות כמו הרב אריאל, נכון?), בעלי אחריות עצומה על עם ישראל (מה אכפת לי שיקומו בעקבות זה עוד כמה גופי כשרות קטנים פיקטיביים? העיקר שהאוכל שלי יהיה כשר), מכירים כל מה שקורה ברבנות (כן, ככה אמרו בחדשות, שהרבנות מושחתת, מי לא יודע.. כולם שם מושחתים, לא עושים שום דבר טוב. לכן הם בלחץ שם, כי חשפו אותם. הרב אריאל? מה הוא מבין בכלל ברבנות?), קשובים להוראת תח גדולי הדור (מה, הרב סתיו והרב אליעזר מלמד הם לא גדולי הדור?), לא מפריחים סיסמאות (מהיום אני אוכל רק כשרות צוהר, ומגדיל את ההוראת קבע), בקיצור- כולם פה כאלה צדיקים. אשריי שמצאתי! אגב, אם מישהו פה פנוי לפסוק לי גם בענייני הלכות שבת אשמח, יש לי כמה שאלות..
אחי שאל מה שאתה רוצה אנחנו פה בשבילך
גדול הדור | 21-06-2018 12:09
.
לשאלות בשבת. תפנה לרבנים, לא למינויים של ש"ס.
ברוך שאמר | 21-06-2018 11:09
ט
12
כל הכבוד לצהר.מביישים אותם והם מגיבים בהכנעה
יעל | 21-06-2018 10:54
צהר היא האלטנטיבה ......רק צהר!!!!!!! חבל שהחברה החרדית והדתית החרדלית לא יודעת כמה מורדים ברבנות ופונים לאלטרנטיבה.
צוהר
יחזקאל | 21-06-2018 21:13
עוד כט
תני לי קצת אחוזים
אני | 21-06-2018 11:22
מהכסף שצהר/קרן החדשה שילמו לך כדי לכתוב את זה תני קצת אל תהיי רעה
תגובה עניינית ביותר
ישי | 21-06-2018 11:21
כל הכבוד, עם נימוקים כאלה הגיוניים כמובן שיכנעת אותי.
13
צהר מתנהגים כמו עסק הרוצה להרוויח כמה שיותר..
איילת | 21-06-2018 11:07
באים למפעלים ומסעדות ומציעים להצטרף אליהם בעלות נמוכה מאוד, העיקר שיצטרפו!
14
צהר שמו להם למטרה להחליף את הרבנות הראשית בכל
יהודיה | 21-06-2018 11:08
התחומים ועושים נזקים בלתי הפיכים למוסדות היהודיים במדינה. איך הם לא מבינים את הנזק שהם עושים??!
15
רבנים = כסף כו
עופר | 21-06-2018 11:12
16
ה' בעד צוהר נגד רדפי בצע
עופר | 21-06-2018 11:13
17
אם הרב שרקי לא סומך על צהר
א | 21-06-2018 11:34
למה שאני?
18
כמה מגיבים בתשלום יש לצהר?זה חלק מגוף הכשרות?
יוחי | 21-06-2018 11:35
שקוף שקוף שקוף. תגובות חוזרות על עצמם ללא שום טענה עניינית לגופם של דברים ולכך שיש פה גוף שיוצא נגד כל זקני הרבנים ומחריב את הרבנות בארץ...
19
ושל הרבנות כן??
דתיה עצבנית | 21-06-2018 11:45
פעם הייתי בחדר אוכל של משרד ממשלתי וכאשר נשאל המשגיח כשרות האם הבשר כשר במקום, הוא אמר שכן, אבל הוא לא פ אוכל מזה!!! אני הייתי מזועזעת, איך יכול להיות משהוא לוקח את העבודה שלו כל כך בזילזול, ובמבחינתו זה מרגיש שהוא מחטיא אחרים, איך????? בשם איזה אלוהחם הוא מדבר??? אלוהי הכבוד או אלוהי הכסף? גם פעם שמעתי שכאשר יש סעודות מכובדות ברבנות לא אוכלים מחדר האוכל הוא הקפיטריה המקומים אלא מזמינים מאחד הבדצים ואפילו(אפילו!!!) לא משתמשים בצלחות שיש ברבנות כי זה לא כשר!!! איך אפשר לעבוד ככה עם רבנות שכל מה שהיא עושה זה לסחוט כספים ממדינת ישראל בלי לתת שום תמורה???? אני ספרדיה ומאז ומעולם לא התפללתי בבית כנסת מכובד שיש לו בניין, תמיד זה היה מאחורי הקמח במכולת באולם ספורט של בית ספר או במקלט ציבורי, איפה בתי הכנסת שהם אמורים לתת לנו??? ומה עם מקוואות? כל האלה שהייתי היו מטונפות עד הקאה עובש מים קרים סירחונות שלא לדבר על הבלניות שמסתכלות ונוגעות בך רבע שעה. מה עם נישואים וגירושין?? איפה הצדק והחמלה שלכם, למה תמיד להיות בעד הגברים, איך משאירים אישה עגונה 20 שנה?!? איך גורמים שמאות של זוגות לברוח מהנישואין בארץ כי כולם ברבנות כל כך אכזריים וקרים? שאני נזכרת בזה אני פשוט בוכה, שבמקום לקרב ליהדות רק מרחיקים. נמאס לנו מהשחיתות של הרבנות נמאס לנו שזה עוד צינור כסף עבה לחרדים בזמן שעם ישראל זה הדבר האחרון שמעניין אותם, יש יהדות אחרת! שהיא של התורה שהיא של אלוהים שהיא של רצון לקירבה לה' וליהדות, ולא רק בצע כסף ושינאה כלפי כל מי שהוא לא אני. די כבר תתפקחו, גם עם צוהר היא בשלבים ראשונים זה לא אומר שלא צריך לנסות לעזור. והאמת שכאשר אני אוכלת מצוהר אני לא בטוחה שזה כשר אבל אני בטוחה שהם עושים הכל ומנסים, שאני אוכלת רבנות אני לא בטוחה שזה כשר ולא בטוחה שזה מעניין מישהו.
20
כשרות
חזי | 21-06-2018 11:46
אני שואל האם יש לרבנים 2 אלוהים האם יש רבנים מזויפים האם יש רבנים שעובדים רק בשביל כסף ולא לשם שמים הפכו את הכשרות למסחרה אם הוא רב מקובל וקובע שהמקום כשר איך כשר איך יכול לבוא רב אחר ולהגיד שזה לא כשר אז כך נראה שכל הכשרות זה בבלד ואין שום אמת בזה יש רק ענין של כוח וכסף כל השאר חנטריש ולפי דעתי אם רב אומר שהמקום כשר שום אדיוט אחר רודף כסף לא יעשה את המקום לא כשר בגלל זה רוב העם מאס ברבנים ובכשרות
21
אני לא מבין מה לא כשר, זה משגיחים שהוסמכו בר
משהו לא מבין כלום | 21-06-2018 11:52
בנות
22
אחד מהרבנים שמתנגד מגבש את דעתו התורנית בכסף
איתמר | 21-06-2018 12:08
רב שקורא לכולם למסור את הנפש על שכונת גבעת האולפנה בבית אל כחובה דתית ולאחר שסיכם עם המדינה שיבנו לו ישיבה חדשה ובתים לאנשיו מודיע לכולם שיש להתפנות ללא התנגדות זה רב זה? משנה את דעתו תמורת כסף אולי גם בנושא הכשרות הוא דואג לכסף שזורם שם
אוי אוי הרב מלמד העדיף ישיבה חדשה על רבותיו
אחיה | 21-06-2018 15:23
הרציה היה מסכים לזה? זו הסיבה שבאופן מפתיע רק על הבתים בגבעת האולפנה הרב זלמן מלמד קרא לאנשיו למסור את הנפש לא שמענו אותו על מגרון או על עמונה או אפילו על בניני דריינוף על הכסף של הישיבה שלו הוא רצה שאחרים ימסרו את הנפש אוי אוי אוי זה הרבנים של הדור
23
כשר אחד טוב יותר מרבוי כשרויות עם עלות רבה.
שלמה | 21-06-2018 12:54
מדוע צריך בכל מוצר הרבה כשרויות שמבזבזות את כספינו.
העלויות באות מהמוכר, לא מהכשרות
דכגשדגכ | 21-06-2018 13:29
רק מי שאידיוט קונה מיקרנים ומאשים את הרבנים. אם היית קצת חכם היית קונה מוצרים בכשרויות הכי טובות בזול. אבל אתה אידיוט...
24
רב הישמר
איילה לבנהש | 21-06-2018 13:16
בהבל פה הפך הרב עשרות אלפי אנשים לאוכלי טרפות ונבלות.הגיע הזמן שגם רבנים יישמרו בדבריהם.
כשרות?
רות | 21-06-2018 16:42
צודק. גם הנימוק של כבוד הרב לא משכנע. זו נטו דאגה לאינטרס של הרבנות בלבד ולא נימוק למה לא כשר
25
חוצפה אין כפיה בחוק להיות כשר אבל מכון התקנים
מכון התקנים לכשרות | 21-06-2018 13:48
הקובע מהן הדרישות לכשרות היא הרבנות הראשית. כל כשרות חייבת לעמוד בתקן המדינה. חייבות להיות בפיקוח חוק והמדינה. וכן הרבנות חייבת לוודא שאין רמאות מותר לא להיות כשר ... אסור לרמות בכשרות! אם הציבור לא היה רוצה כשרות אז לא היה ביקוש לתעודה. אין לי בעיה שצהר יקבלו הסמכה של הרבנות ויתחייבו לעמוד בכל כלליה. אין מקום לכשרות ללא הגדרת תקן....
די אנחנו יודעים איך ה"רבנות" מתנהלת. מינויי ש
אוי מינויי ש"ס | 21-06-2018 19:27
אוי מינויי שס...ויושר ?
26
החפשת צוהר
יוכי | 21-06-2018 14:06
כל הענין הוא כסף.ממש בושה וכלימה. חלק מהרבנים המתנגדים הם היו בתפקיד בכיר בצוהר.
27
צהר
יוס | 21-06-2018 14:30
בושה איך שרב או מתיימר להיות רב מטיל דופי בכשרות של אחרים שילמד ההתנהגות של בש ובה שלא נמנעה אשה מלהשאיל לשכנתה. פשוט בושה לרבנים האלה. ממש בורים ועמי אר צות. כל היום רק רע בפיהם למען הצע כסף. אוי לנו איזה רבנים יש היום
28
הרב אריאל שליט"א היה הנשיא של צהר !!!!!!!!!!!
8 | 21-06-2018 14:42
כל מי שעיניו בראשו צריך לברוח מצהר כמו מאש !!!!!! אם הנשיא אומר דבר כזה זה כמאה עדים דמי שראשי צהר היום הם אנשים רשעים שיש להתרחק מהם !!!!!
29
עכשיו בטוח אני הולך לאכול מכשרות צהר.
שי הקשר | 21-06-2018 14:50
תודה לרב.
30
צהר לא מספיק נחמדים
דוד | 21-06-2018 14:53
אני מציע דוקא את הכשרות של ראביי גלעד קריב הרפורמי הוא יותר נחמד נגיש וידידותי מצהר.... הוא זוכה למחיאות כפיים מחוגים הרבה יותר רחבים מצהר...
31
הכשר של צוהר
מלכה | 21-06-2018 14:56
איך רב בישראל פוסל כשרות של רבנים אחרים? וכותב כתבה כאילו הוא המציא את ההלכות לדעתך גם רבנים של צוהר למדו תורה הם יודעים מצויין את ההלכות לא אתה ולא הרבנות המצאתם עוד דבר אצלכם המכשירים מקבלים את השכר מבעל העסק שזה נוגד אינטרס אתם חיים על שחיטות והורסים כל נתח טוב יש המון בעלי עסק שלא רוצים לעבוד עם הרבנות כולם פה אחד אומרים שאתם מכשירים לא מתוך שליחות אלה מתעווה לכסף אנשים שעובדים בצוהר מוסמכים למדו ומלמדים מקפדים קלה כבחמורה אתם אלה שהורסים ומפצלים את העם חותרים כי מה? לקחו לכם חלק מהעוגה? הם לא לקחו כלום בעלי עסקים עזבו אותכם אתה בתור רב מדבר ומלכלך לי אישית אין כבר אמונה בכם נשאר לי לומר לך ולחבריך תתביישו לאיזה דרגה נחותה הגעתם יש אלוקים בשמיים שיודע ורואה הכל אתם תשלמו את הדין
32
בקשר לכשרות
ציונית | 21-06-2018 15:40
השם אוהב אנשים ישרים כאילו הרבנות כשרה הכל כסף חחחחח
33
מי אתה שתקבע מה כשר ומה לא?
איתן | 21-06-2018 16:09
דת נועדה מאז ומתמיד לעשיית ממון על גב המאמינים. הכל ענין של כסף. הרב ודומיו לא מאמינים באלוהים. אם היו מאמינים היו מפחדים ממנו ומתנהגים אחרת.
34
כשרות
בעלת דיעה | 21-06-2018 16:13
תשתפרו מאוד..
35
הרב שלי הוא...
פלייבק | 21-06-2018 16:14
הרב גוגל. לא יצא משליטה (א) סומך רק עליו
36
הרבנות
Anonymous | 21-06-2018 16:18
רבנות ראשית לא רלוונטית אין לה אמירה בשום נושא מהותי. רבנים ראשיים שנבחרו בקומבינות כאילו שהחוכמה עוברת בירושה. רבנות שנשלטת עי עסקנים אשכנזים שרק רוצים לגמד אותה וקומבינטורים שסניקים שרוצים לחלוב את כולנו. יישר כח לרבני צהר אשר פועלים לשם שמים היו עושים זאת תחת הרבנות אבל לאור האמור לעיל פועלים מבחוץ. מסכנים זקני הרבנים שמתרפסים בפני החרדים מתוך חוסר אמונה בגדולתם ובציבור שהם מתיימרים לייצג.
37
צוהר
החרד | 21-06-2018 16:24
חבל שצוהר משנים את התורה. עדיף שלא ישמרו מאשר ישנו
38
מה זה משנה כמה שעות המשגיח נמצא?!
אליסף | 21-06-2018 16:31
השאלה מה קורה כשהוא לא נמצא!?! הקשקוש הזה שכאילו ההשגחה של הרבנות שווה משהו.. אם אין משגיח בכל שעות היום אז לא ניתן לדעת מה יש באוכל.. ממילא כל העניין יתבסס על אמון..
כשרות
יחזקאל | 21-06-2018 21:20
זה באמת לא משנה כמה זמן המשגיח נמצא גם כך הבשר מגייע מהשטחים
אמון בכשרות
דואגת | 21-06-2018 16:49
צודק בהחלט
39
יורק לבאר ממנה הוא שתה
חיים | 21-06-2018 16:34
.
" הבאר" השתמשה בו וזרקה אותו...
כבודו | 22-06-2018 11:10
.
40
כשרות צהר
ישראל | 21-06-2018 16:52
לרבנות היו שבעים שנה לתקן ולהשתפר,הכללים לכשרות לא חדשים,הם קיימים אלפי שנים ולא צריך להתעדכן.תחרות זה דבר בריא שמשפר ומוזיל שירותים.כל הכבוד לצהר.
41
כשרות
ישי | 21-06-2018 17:03
כל השחיטה התעשייתית לא כשרה
42
צהר גוף שמרד בגדולי רבניו
ישי | 21-06-2018 17:44
ומשכך, אי אפשר לסמוך על גוף שאינו כפוף לדעת תורה
43
הרבנות הראשית
הלל הזקן | 21-06-2018 17:45
ברור שהציבור הציוני דתי מעדיף רבנות ראשית ממלכתית וחזקה.למרבה הצער, בפועל מזה שנים הרבנות נשלטת על ידי מצגרים במקרה הרע ובנים של במקרה הטוב. גדלות בתורה וממלכתיות ממנה והלאה. על כך כבר נאמר:עת לעשות לה' הפרו תורתך. ולרבני צהר נאמר:חזקו ואמצו.
44
בעקרון, לא אוכל במסעדה כשרה
מיכאל | 21-06-2018 19:19
אוכל כשר = אוכל לא טעים.
45
לא רוצה לממן אוכלי חינם - משגיחי כשרות
עוד אחד | 21-06-2018 19:22
להשגיח על הנקיון - זה יותר חשוב מכשרות
46
בדצים
חיים לויטה | 21-06-2018 19:35
הרב אריאל הבדצים החרדיים והספרדיים בכלל לא מכירים ברבנות הראשית וזה בסדר?!! למה כי הם חרדים? הרבנות הראשית מי שולט בה? הציונות הדתית? הרבנים של הציבור שלנו אסור לו לצאת נגד צוהר בדץ עדה חרדית בולע את כל המפעלים בארץ מישהו יודע לאן הולך הכסף? למימון פעולות אנטי ממסדיות. אז בבקשה צריך לראות את כל התמונה
47
אם כל הכבוד, כבעל עסק, כל כשרות בארץ היא בזוי
אלי | 21-06-2018 20:39
בזוייה. הם פשוט מגיעים פעם בחודש ולוקחים את הכסף זהו. זו כשרות?! חחח כל מערכי הכשרות הם קומבינה אחת גדולה. כסף כסף וכסף.
48
אין אלוהים תתמודדו
אלוהימוש | 21-06-2018 22:22
אלוהים מת
49
'כל מחלוקת שהיא לשם שמים, סופה להתקיים'
יואב | 21-06-2018 22:24
תראו איזה יופי של אנשים. למרות המחלוקת אין פה שום פוליטיקה זולה, לא הכפשות ולא עלבונות אישיים. אפילו שצהר בטוחים בצדקתם הם מקבלים את דברי הרב בהכנעה וענווה. איפה יש דברים כאלו?? מדהים! קיבלנו כולנו שיעור בדרך ארץ
50
רבני צהר הם אנשים רמי מעלה עם אהבת ישראל
הילה | 22-06-2018 0:00
ואסור לרב לזלזל בהם ..עם כל הכבוד לרב אריאל.. הם מקפידים קלה כחמורה במסעדות שהם משגיחים בהם. וחבל שכבוד הרב מוציא לעז על חכמים
51
להתרחק מצהר כמו מאש
יהודי | 22-06-2018 3:05
צהר זה נאו רפורמים פרוגרסיבים מסוכנים
52
כשרות צהר
יהודי | 22-06-2018 10:04
שוב פעם נזכרים אחרי כל כך הרבה זמן.. בהתחלה מגבים את צהר וצועקים ומחרפים את הר המור והרב טאו ואחרי עשרים שנה מבינים אולי עם מי יש להם עסק..אם לא הייתם תומכים בהתחלה הגופים הללו בכלל לא היו קמים..ענווה ענווה ענווה לתלמידי חכמים בעלי שעור קומה ופיקחות נדירה היודעת לראות דברים למרחקים..
53
צהר והרפורמים חברים טובים...
אורית | 22-06-2018 11:22
פעם צוהר בכותרות בכלל החתונות ופעם הגיור ועכשיו הכשרות, וכל פעם נגד הרבנות וכל פעםממי שהכי נהנה זה הרפורמים... כנראה שלהם ולרפורמים יש הרבה מידי במשותף
54
אתה לא הבעלים של הכשרות
יוסף | 22-06-2018 12:18
מי שמך לקבוע מה כשר ומה לא. רק אנחנו נחליט בבית שלך תעשה מה אתה רוצה. יללה הביתה למטבח
55
אוי לה לאותה בושה
חרדי | 22-06-2018 12:50
אוי לה לאותה בושה... כששני גופים 'תורניים' נלחמים בינהם על מי שיקבל יותר ולמי לא ישאר... כמו שני תגרנים בשוק פשוט מביא לשנאת הדת, והלוואי שכל הגועל הזה היה רק בגופי הכשרות.. גוף כשרות צריך להיות רק אחד! ולא למטרות רווח! כשאני רואה דברים מהסוג הזה אני פשוט מבין שכמו שלפני מאה שנה לא היה מושג חרדי/ דתי/ חרדלי. ככה גם עוד מאה שנה כל תופעת השקר הזאת תחלוף מין העולם ואני מברך עלכך. כי כיום הדת הפכה לסמל של פלגנות. כשכל התופעה הזאתי תחלוף כולנו נחזור להיות עם אחד ובמקום כל הפלגים למינהם פשוט יהיו שומרי מצוות חלקם יותר חלקם פחות
56
הרבנות המושחתת ותאבת הבצע
רונאל | 22-06-2018 12:55
ברור שהרבנות האורתודקסית לא מוכנה לקבל שחקן חדש במגרש, הרבנים המושחתים רוצים להמשיך לאכול את כל העוגה, מבחינתם אין סיכוי לשבור את המונופול כי לא יתכן שאחרים טובים יותר ופחות מושחתים מהם, צחנת הריקבון והשחיתות מגיעה למרחקים כאשר הם יושבים בעמדות מפתח שנים על גבי שנים ולא מוכנים לפנות דרך לקידמה, לתחרות כי הם מ פ ח ד י ם...שהם כבר לא יהיו רלוונטים יותר, שיורידו אותם מכס המלכות וינשלו אותם מהשכר המיותר בעל סכומי העתק שלהם, לצערנו העם צמא לקידמה לחידוש לניקוי הריקבון המסואב של המוסדות הדתיים הקיימים ועוד יותר לסוף השחיתות ובצע הכסף שמבצעים הרבה רבנים בשם הדת, אז נמאסתם רוצים שינוי והוא קורה!
איך מתנהלת הרבנות
י.ק | 04-10-2018 17:43
צודק רק לקרוא על ההסכמים איך בחרו למועצת הרבנות שמור לי ואשמור לך. איך בוחרים דינים לבתי הדין לא לפי הכישורים חשוב למי אתה מקורב. לא שמענו כל תגובה מהרב יעקב אריאל
57
שומר פיו ולשונו
עמרם | 22-06-2018 13:16
כשם שאין להתיר את האסור, כך אין לאסור את המוצר. אדון אריאל! ראוי שתלמד את העדר שצועד אחריך, כי עדיף לשמור על מה שיוצא מפיך, מאשר לשמור על מה שנכנס לפיך. המחלוקת שלך היא לא לשם שמים ועל כן, סופה להיבטל.
58
כשרות צהר
דר י | 22-06-2018 13:17
ולוואי שלא תבייש זקנותו של הרב אריכל את צנירותוף
59
כשרות הכל כסף חבורת ההרס, הרגו את הדת
ישראל | 22-06-2018 13:46
הרחיקו את הדת מהמהות שלה
60
זה לא כשר
מנדוושקס | 22-06-2018 14:03
כנראה שזהשחושב שהוא רב לא רב עם יותר מדי אנשים בשביל להחליט מי כשר ומי לא כשרה .
61
ש"ס תצאו לנו מהחיים אוהביי כסא וכסף!!!
מורדכיי היהודיי | 22-06-2018 14:51
אין לכם שום קשר ליהדות רק כסא הון שלטוןןן!!! הלואי והייתם אוהביים את יהדות והתורה הקדושה כפי שאתם את כסף והשלטון!!! מ18 מנדטיים הגעתם ל3 בקושיי היהודיים הקדושיים/ות לאאא טיפשיים!!!
62
ביזוי תלמידי חכמים
אבנר כהן | 23-06-2018 22:55
למערכת סרוגים. אני לא מצליח להבין איך התגובה של פלורה בשירי עברה את הסינון שלכם. זלזול נוראי בתלמיד חכם אסור לו להתקבל כתגובה. אני מקווה שמדובר בשגגה של המערכת. תודה רבה
63
הם מעניקים כשרות למסעדות לא כשרות -
אוראור | 16-12-2020 16:21
זה הרי ממש ניגוד אינטרסים!