נתניהו הבהיר לפוטין: "איראן צריכה להסתלק מסוריה"

נתניהו הבהיר לפוטין: "איראן צריכה להסתלק מסוריה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בנושא המצב הביטחוני במזרח התיכון. בשיחה הבהיר: "איראן צריכה להסתלק מסוריה, נפעל נגד ניסיונות התבססות"

נתניהו לפוטין: "איראן צריכה להסתלק מסוריה"
  (צילום: חיים צח\לע"ם)

ישראל נגד איראן: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) כי שוחח בסוף השבוע עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומזכיר המדינה של ארצות הברית מייק פומפאו, והבהיר להם את דרישותיה של ישראל בכל הנוגע למתיחות הביטחונית במזרח התיכון.

"אנחנו שוחחנו בענייני האזור, כמובן בהתמקדות בסוריה, ואני חזרתי והבהרתי את העקרונות הבסיסים שמנחים אותנו ביחס לסוריה" אמר בפתח ישיבת הממשלה. "קודם כל, איראן צריכה להסתלק מכל סוריה. שנית, אנחנו נפעל וכבר פועלים נגד ניסיונות של התבססות צבאית של איראן ושלוחיה, גם בקרבת הגבול וגם בעומק סוריה. אנחנו נפעל נגד ההתבססות הזאת בכל מקום שהוא בסוריה".

כזכור, התקיפה הישראלית האחרונה בשטח סוריה התרחשה לפני כחודש, זאת כתגובה לשיגור הרקטות של הכוחות האיראניים במדינה לעבר רמת הגולן. המתקפה, שכוונה כלפי מספר יעדים שונים בדרום המדינה, הוגדרה על ידי דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס כ"הצלחה גדולה", כשלדבריו "פגענו משמעותית במטרות של כוח אל קודס ומשמרות המהפכה ברחבי סוריה".

לפני כחודש נתניהו ופוטין נפגשו במוסקבה ודנו על האיומים של איראן כלפי ישראל. "זה לא ייאמן, אבל 73 שנים אחרי השואה יש מדינה במזרח התיכון, איראן, שקוראת להשמדה של עוד שישה מיליון יהודים" אמר נתניהו. עם זאת, ראש הממשלה גם ציין כי " ההבדל בין אז והיום הוא שיש לנו היום מדינה, ואני מאוד מעריך את ההזדמנות לשוחח איתך על בעיות האזור והניסיונות, כפי שאתה אומר, לפתור את המשברים, להסיר את האיומים בצורה מושכלת ובצורה אחראית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו