בעיצומו של הפינוי; המפונה במסר חד לסמוטריץ' - סרוגים

בעיצומו של הפינוי; המפונה במסר חד לסמוטריץ'

לאחר שפונתה מביתה שבנתיב האבות, עצרה רחל בולוויק מול ח"כ סמוטריץ' והעבירה לו מסר חד: "תדאגו שנחזור לכאן. כמה שיותר מהר". ומתחה ביקורת קשה נגד ממשלת הימין: "לא מצליחים לעשות דברים"

בעיצומו של הפינוי; המפונה במסר חד לסמוטריץ'

בעיצומה של הפרידה מביתה, בעת פינוי נתיב האבות, עצרה רחל בולוויק מול חה"כ בצלאל סמוטריץ' והעבירה לו מסר חד: "תדאגו שאני אחזור לכאן. כמה שיותר מהר".

"אני לא רוצה שהחודשים האלו ייעלמו לי, ממרץ עד עכשיו לא היה פה אף אחד. אני רוצה לדעת שעכשיו אתם פה, זה רק ביורוקרטיה, רק ביורוקרטיה", חזרה והדגישה: "כל מה שאנחנו רוצים זה לחזור לפה".

משפחת בולוויק יחד עם עוד 14 משפחות נוספות, פוני מבתיהם ביום שלישי האחרון בהתאם לפסיקת בג"ץ. דקות לפני כן, העבירה בולוויק ביקורת חריפה על בג"ץ וממשלת הימין שמפנים יהודים מביתם.

לאחר שירת 'התקווה' והורדת המזוזה, פנתה בולוויק לעשרות בני משפחה חברים ובני נוער שהגיעו לביתם ואמרה: "היום זה יום של הפסד. בית המשפט הפסיד, כי מהסיפור הזה אנחנו איבדנו אמון; ממשלת הימין הפסידה, כי אנחנו מבינים שהם לא מצליחים לעשות דברים בסופו של דבר; השמאל הפסיד, כי הבית הזה יהרס אבל ההתיישבות תגדל".

עוד הוסיפה: "ההתיישבות הפסידה כי אנחנו לא מצליחים להתיישב בלי רצח והרס, וברור שגם המשפחה שלנו הפסידה, כי בשביל לצמוח אנחנו צריכים לעבור את הכאב הזה".

בולוויק  הוסיפהכי היא מקווה שזה היום האחרון של ההפסדים: "שמדינת ישראל תלמד עכשיו רק לנצח מצמיחה ולא מהריסה. אני לא מבינה למה אנחנו צריכים את ההפסד הזה בשביל הבנייה, ואני לא מבינה למה בית המשפט העליון חושב שזה צריך לעבוד ככה.

היא מתחה ביקורת קשה נגד שרי הבית היהודי והליכוד. "אני לא מבינה איך ממשלה ימנית לא מצליחה לפתור את הנושא ומוציאה אותנו מהבית. אין אף אחד שניצח".

ותקפה את ארגוני השמאל: "השמאל הם פשוט מסכנים, מה הם יוכלו להוכיח? אנחנו הרי נחזור לבתים האלו, אבל מפה אנחנו נמשיך לנצח ולטפס", סיכמה בעידוד.

ממשטרת ישראל נמסר עם תחילת הפינוי כי "המשטרה מצפה ממשפחות המתיישבים- שהן ציבור שומר חוק- להמשיך לגלות אחריות ולפעול לריסון גורמים לא מקומיים ולא לאפשר בשום אופן אלימות נגד שוטרים וחפים מפשע. המשטרה קוראת לגורמי ההנהגה להמשיך לגלות אחריות ומעורבות גבוהה על מנת שביצוע צו בית המשפט יתקיים כסדרו".

בתוך כך, אלפי בני אדם הגיעו לנתיב האבות כאשר חלק גדול מהם העביר שם את הלילה הקודם (בין שני לשלישי). כוחות גדולים של מג"ב נפרסו ברחבי היישוב במטרה לצמצם למינימום את החיכוך בין המתנגדים לפינוי לכוחות המפנים.

המשפחות שפונו נסעו לחלקה 91 הסמוכה לישוב, שם יגורו באופן זמני במבנים יבילים עד לאישור הבנייה המחודש לבתיהם. הריסת הבתים שהחלה ביום רביעי צפויה להסתיים ביום ראשון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
"בלי עמונה אין קואלציה" סמוטריץ הזחוח
עמיחי | 15-06-2018 13:43
עמד אדון סמוטריץ עם חזה מתוח ופרצוף זחוח בעפרה והודיע שבלי עמונה אין קואלציה עמונה נחרבה הקואלציה נשארה וסמוטריץ נדבק לכיסא מייצר סביבו הרבה מאד כבוד ורעש אבל תוצאות הוא לא מביא עיקר היכולת שלו זה לשונו החלקלקה
2
משטרה
mch | 15-06-2018 13:50
כולם בקשו שיבואו כמה שיותר אנשים לתמוך במפונים בשעתם הקשה. מי שבא לתמוך פונה על ידי המשטרה ברמייה לאוטובוס שנסע לקריית גת. נאמר להם שניתן לרדת גם בדרך. כולם הובלו עד קרית גת, בלי שום עצירות בדרך. עוד שיטה של המשטרה לפגיעה בזכויות אדם. חוננו לתשומת לבכם.
3
פינוי המתנחלים הוא יום חג לשלטון החוק
מיכאל | 16-06-2018 15:09
פינוי המתנחלים הוא יום חג לשלטון החוק
4
מדינה מסודרת
מיכאל | 16-06-2018 15:13
במדינה מסודרת הגברת הזו הייתה יושבת מאחורי סורג ובריח במקום לדרוש מהממשלה לחוקק חוק בלתי חוקי בעליל
5
צנזורה
מיכאל | 16-06-2018 15:14
שלחתי שתי תגובות שצונזרו
6
מדוע בנט וסמוטריץ נכשלים שוב ושוב?
י | 17-06-2018 5:45
כי יש להם קונספציה שגויה. הממשלה איננה ממשלת ימין בכל מה שנוגע להתיישבות אלא ממשלת שמאל. בנט וסמוטריץ צריכים לעשות מה שעשה המר בימי סבסטיה: להקים התנחלויות חדשות נגד החוק. להפסיק לשחק את המשחק של חוקי/לא חוקי ולשחק משחק אחר לגמרי: מאמצים את דוח אדמונד לוי ובונים עוד ועוד