חרפה: ערבים בונים טרסות משרידי בית המקדש - סרוגים

חרפה: ערבים בונים טרסות משרידי בית המקדש

חרפה וביזיון. בחסות הרמאדאן וסגירת שערי הר הבית ליהודים, וצמצום כוח השיטור הישראלי בהר, לקחו ערבים את שרידי בית המקדש והפכו אותם לטרסות וגדרות לעצים

חרפה: ערבים בונים טרסות משרידי בית המקדש
  (צילום: מתוך דף הפייסבוק סינון עפר הר הבית)

חרפה וביזיון. בחסות הרמאדאן וסגירת שערי הר הבית ליהודים, וצמצום כוח השיטור הישראלי בהר, לקחו ערבים את שרידי בית המקדש והפכו אותם לטרסות וגדרות לעצים.

מדובר באיזור המזרחי של הר הבית, בו ישנן ערימות עפר שנוצרו מחפירות ישנות שביצע הוואקף בתחילת שנות האלפיים שגרמו להרס אדיר של השרידים הארכיאולוגיים במקום. בשנת 2004 הייתה כוונה לפנות את העפר מהר הבית והדבר תואם עם המשטרה ורשות העתיקות, אך עתירה לבג"ץ שהוגשה על ידי הועד הציבורי למניעת הרס עתיקות בהר הבית מנעה את הפינוי וסוכם שפינוי של העפר יעשה רק בבקרה ארכיאולוגית ובתיאום מוקדם עם הוועד הציבורי למניעת הרס עתיקות בהר הבית.

צפו בערבים משתמשים בשרידי בית המקדש לטרסות

פינוי העפר נעשה באיטיות כדי לאפשר הפרדה של מקורות העפר, כדי שניתן יהיה לחלקן לתקופות ולספק לחוקרים מידע רב ומדויק יותר מזה הקיים כיום בחקר הממצאים מסינון של העפר שנזרק לנחל קדרון בשנת 1999.

במשך שנים משטרת ישראל הצליחה במידה זו או אחרת למנוע עבודות בערימות עפר אלו. בשנת 2013 היה נסיון לפנות אותם באמצעות משאיות וטרקטור בטענה שקרית שרק פסולת גזם פונתה, אך עירנות של העובדים הישראלים הצליחה לעצור את העבודות בזכות התקשורת.

צחי דבירה מפרויקט סינון הר הבית מסר לסרוגים: "כעת, בחסות ימיו האחרונים של חודש הרמדאן שבהם הר הבית סגור למבקרים וגם הנוכחות המשטרתית במקום מצומצמת (אם בכלל), יותר מאלף איש ביצעו עבודות חפירה, סיקול אבנים ויצירת טרסות בערימות עפר אלו! מדובר על הפרה של הוראת בג"ץ וחוסר שליטה מוחלט של משטרת ישראל במקום. זוהי נסיגה של יותר מעשור ברמת אכיפת חוק העתיקות במקום."

לדבריו: "השינויים שנערכו בערימות העפר ישבשו מאד את היכולת לבצע הפרדות של מקורות השפכים במהלך הפינוי שלהן, וכמו כן, במהלך חפירה ידנית מעין זו, מתגלים פריטים ארכיאולוגים רבים, ומן הסתם הם לא יגיעו לידיים של ארכיאולוגים."

מתנועת סטודנטים למען הר הבית נמסר כי המוסלמים שחופרים בהר ללא רשות ופיקוח, אף העזו להקים שם אתר הנצחה עם שלט לזכרה של המחבלת רזאן אלנג'אר, אשר חוסלה לאחרונה ברצועת עזה. עוד נמסר מהתנועה: "דיבורים לא יעזרו כאן, רק מעשים. אנו קוראים בדחיפות לראש הממשלה, השר לבטחון פנים, שרת התרבות ולרשות העתיקות לעצור באופן מידי את החפירות ההרסניות בהר הבית, ולפקח באופן יעיל על המתחולל בלב ליבה של ירושלים העתיקה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
למה אנו תמיד בוכים...בואו נשנה חשיבה
דן | 14-06-2018 15:50
אם לנבלות מותר גם גם לנו מותר לפרק להם מיסגדים.ובאפר שלו אפשר לבנות תשתיות של כבישים למשל
2
חלאות אדם המוסלמים
יוסי | 14-06-2018 16:09
חלאות הייתם וחלאות תישארו אין לכם שום ערך בחיים כל דבר טוב הורסים לא מגיע לכם בכלל לחיות במדינת ישראל של העם היהודי העם הנבחר אתם המוסלמים בסך הכל טעות אנושית שנוצרה מחרא כי זה מה שאתם חרא אחד גדול שהורס את העולם בעזרת ה'' שתקבלו את שלכם באחד הימים יחלאות המין האנושי
3
ערבים בונים
יחיאל בנגוסי | 14-06-2018 16:17
לאף אחד לא איכפת מה ערבים עושים.למשטרה לשבכ לממשלה לבגץ איכפת רק מה יהודים בונים .
4
כואב הלב
עצוב | 14-06-2018 17:05
אני תוהה עד מתי ניתן לביזיון הזה להמשיך והאם השינוי יבוא מההנהגה או מהעם, מלמעלה או מלמטה. מה שבטוח - כולנו יודעים איך זה ייגמר.
5
ללא יד חזקה על ישראל תקום ממשלת ישמעאל
הציבור | 14-06-2018 17:07
יהודים עייפה נפש תמשיכו לחלום שלום עכשיו בעיוורון מבחירה חופשית לשחיטה מרצון למען השלום לגרון שלום
6
מתמוגגים מצער
pincus | 15-06-2018 1:23
וגם אין התקשורת מדווח כלום, ויראי ה' אינם מעוניינים בכלל!
7
לא מפתיע
מנדל | 15-06-2018 8:59
אני מאשים רבני הקו והחרדים שאוסרים דבר שהוא מותר. ראשיהם בחשך הגלות ומתעלמים מכבוד השם. אוי שאלו הרבנים אוי שאלו הבוגדים.
8
הכל בחסות נתניהו הרופס
בושה | 23-06-2018 22:02
עסוק בלהגן על אשתו המטורללת במקום לדאוג לעם ישראל. צריך מנהיג ערכי כמו הרב טאו או כל רב ימני קיצוני אחר.
9
טרנספר זה אחלה
א | 04-07-2018 15:06
עם ישראל להתעורר הערבים הם סרטן בגוף שלנו
10
אין קדושה בהר הבית ולא תהיה לכן הקב"ה
יפה יוסף | 19-08-2018 23:08
מסר אותו לערבים. השכינה לא זזה מהכותל המערבי וברוך השם אנחנו שם.חייבים לבנות לאורך כל הכותל בניין פתוח שידהים כל הבא להתפלל לפני הקבה בכותל.הכותל הוא מקום התפילה לכל העמים ושם תתקבל תפילתם יותר מתפילתנו.למען שמו יתברך שיתהלל בגויים . אנחנו העם הנבחר צריכים לעבוד קשה בתפילתנו.