פרס לטרור: הר הבית נסגר ליהודים לתשעה ימים - סרוגים

פרס לטרור: הר הבית נסגר ליהודים לתשעה ימים

המוסלמים התפרעו וקיבלו פרס. הר הבית נסגר מהיום לכניסת יהודים עד לשבוע הבא, עקב התפרעויות מוסלמים במקום. במטה ארגוני המקדש מגנים את הסגירה וקוראים לרוקן את הר הבית ממתפרעים

פרס לטרור: הר הבית נסגר ליהודים לתשעה ימים
  הר הבית סגור ליהודים לתשעה ימים (מטה ארגוני המקדש)

המוסלמים התפרעו וקיבלו פרס. הר הבית נסגר הבוקר (ב) לכניסת יהודים למשך תשעה ימים, עקב התפרעויות מוסלמים במקום. במטה ארגוני המקדש מגנים את הסגירה וקוראים לרוקן את הר הבית ממתפרעים.

בשלושת שנות כהונתו של השר יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו) השתוללו המוסלמים באמצעות ארגון המוראביטון כשבאלימות מאורגנת מנע ההמון המגוייס הזה כניסת יהודים למתחם הקדוש, כחלק ממאבק שיטתי להנציח את ההשתלטות האיסלמית על הר הבית.

עם החלפת השר המפכ"ל ומפקדי המשטרה הוצאה התנועה האיסלמית אל מחוץ לחוק, פעילות המוראביטון נאסרה והמשטרה החליטה בשנה שעברה שלא לאפשר יותר את הסילוק האלים של היהודים מהר הבית בעשרת הימים הללו. אולם, לאחר יומיים של מאבק בפורעים, הורה הדרג המדיני על נסיגה וההר שוב נסגר ליהודים.

השנה המשטרה נערכה שוב להחזיר את פתיחת ההר ליהודים, ואתמול עם כניסת היהודים הראשונים להר הבית החל המון מוסלמי להתפרע ולנסות לפגוע בהם. למקום חזרו צעקות ה'אללה אכבר' המאורגנות, וכך גם ידויי האבנים וכיסאות ברזל בשוטרים וכוחות הבטחון שחצצו בין הפורעים ליהודים ושנים מהשוטרים נפצעו. המשטרה טיפלה בהתפרעויות בהצלחה יחסית ואפשרה כניסת יהודים בכל שעות הפתיחה, במסלול הרגיל שהוסט מעט בצד הדרומי והורחק מקרבת מסגד אל אקצה.

הר הבית סגור ליהודים לתשעה ימים (מטה ארגוני המקדש)

שוב: הר הבית סגור ליהודים

הבוקר גילו מתפללי הר הבית היהודים כי  שער הכניסה של היהודים סגור ועל הסורגים הודבקו דפים בלתי רשמיים המודיעים שהר הבית סגור לכניסת יהודים ותיירים. לפי הודעות בלתי רשמיות של המשטרה, הר הבית ימשיך להיות סגור ליהודים כל עוד המתפרעים המוסלמים יתגודדו על ההר. כלומר, עד סוף הרמאדאן ושלושת ימי איד אל פיטר שלאחריו התלויים בראיית הירח וצפויים להסתיים ביום שלישי או רביעי בשבוע הבא.

במטה ארגוני המקדש מגנים את סגירת ההר ליהודים וקוראים להפיק מסקנות ולקחים מסיבובי האלימות הבלתי נשלטים של המוסלמים בהר הבית. לעומת זאת משבחים במטה את העולים היהודים שגרמו לנגיסה נוספת בהסגרת המקום ומתכננים עלייה ציבורית גדולה ביום חמישי הבא.

 

התכנון של מטה ארגוני המקדש הוא עלייה המונית להר הבית לאחר ימי הסגירה ליהודים, ביום חמישי בשבוע הבא. באותו יום יחול גם יום השנה הראשון לרציחתה של הלל יפה אריאל הי"ד על מיטתה בקרית ארבע. "הם אומרים פן נרבה, ובעזרת השם כנסת ישראל כן ירבה", אומרים במטה.

מהמשטרה נמסר: "בהתאם להערכת מצב שנערכה הבוקר על מכלול הנושאים הקשורים לעליה הבוקר נסגר הר הבית לכניסת מבקרים. כך גם היה בשנים קודמות."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
the donkey
Fabulous | 19-06-2017 12:01
פעם השועל בא לאריה המלך, ביקש חופש, וקיבל. בינתיים, האריה רצה חופש גם - קרא לחמור, וביקש שיחליף אותו לכמה זמן. החמור, נרגש מהתפקיד, בדק וראה שחסר שועל. קרא לארנבת, ואמר לה להיות שועל.. עד שנראה... בינתיים, חזר השועל, ורצה לחזור לתפקידו. המלך החמור אמר לו - תפוס - אבל אתה יכול להיות ארנבת. מתוסכל - קיבל את מה שיש. מסתובב ורואה פתאום - ארנבת. "מה את ?" שאל. "אני שועל, .ואתה ?" "ארנבת".. "תגידי", אמר השועל, "איך זה שאת ארנבת - וצריכה להיות שועל, ואני שועל - מקבל תפקיד של ארנבת ?" .. "ככה זה, שהמלך זה חמור" - ענתה הארנבת.
מתאים מאוד לנו.
| 19-06-2017 19:43
2
דרישת מקדש
אלון | 19-06-2017 12:24
תראו אותנו - שכינתא בעפרא ואין איש פוצה פה ומצפצף! אפילו לא מוחים קלושות (בטוקבק) על הבושה והחרפה הזאת של ממשלת ישראל "הימנית ביותר" - אוי מה היה לנו!! וכל זה כשלושה שבועות לפני י"ז בתמוז....אנה נוליך את חרפתנו?! ראוי לזכור את דברי אור-החיים הקדוש בפרושו לפס' כה בפרק כ"ה - פרשת בהר: {כה} כי ימוך אחיך וגו'. פרשה זו תרמוז ענין גדול והערה ליושבי תבל, כי ימוך על דרך אומרו (קהלת י' י''ח) בעצלתים ימך המקרה, ואמרו ז''ל (תענית ז':) עשיתם לאותו שנאמר בו (תהלים ק''ד) המקרה במים עליותיו, מך. כי כשהתחתונים מטין מדרך הטוב מסתלקים ההשפעות, ומתמסכן עמוד הקדושה, כי העיקר תלוי בתחתונים, ואמר ומכר מאחוזתו ירצה על המשכן משכן העדות אשר הוא אחוזתו ית' שבו השרה שכינתו ובעונותינו נמכר הבית ביד האומות, וכמאמרם ז''ל (מדרש תהלים ע''ט) בפירוש פסוק מזמור לאסף באו גוים וגו', והודיע הכתוב כי גאולתו היא ביד הצדיק אשר יהיה קרוב לה', על דרך אומרו (לעיל י' ג') בקרובי אקדש הוא יגאל ממכר אחיו, כי האדון ב''ה יקרא לצדיקים אח כביכול, דכתיב (תהלים קכ''ב): למען אחי ורעי, והגאולה תהיה בהעיר לבות בני אדם ויאמר להם הטוב לכם כי תשבו חוץ גולים מעל שלחן אביכם, ומה יערב לכם החיים בעולם, זולת החברה העליונה אשר הייתם סמוכים סביב לשלחן אביכם הוא אלהי עולם ב''ה לעד. וימאיס בעיניו תאוות הנדמים, ויעירם בחשק הרוחני, גם נרגש לבעל נפש כל חי עד אשר יטיבו מעשיהם, ובזה יגאל ה' ממכרו, ועל זה עתידין ליתן את הדין כל אדוני הארץ גדולי ישראל, ומהם יבקש ה' עלבון הבית העלוב.
להפסיק לצום ולהתחיל להלל.אם צמים
| 19-06-2017 19:42
כנראה שרע מאוד ואכן כך כרצונכם.