שינוי מגמה: בעקבות התפרעות הר הבית נסגר למוסלמים

שינוי מגמה: בעקבות התפרעות הר הבית נסגר למוסלמים

ערבים התפרעו בהר הבית והשליכו אבנים לקבוצת יהודים שסיירה במקום. המשטרה שבעבר הייתה סוגרת את ההר ליהודים, דווקא סגרה אותו לכניסת מוסלמים

בעקבות התפרעות ערבית הר הבית נסגר למוסלמים
  (צילום ארכיון: סלימאן חאדר/פלאש90)

שינוי מגמה מבורך של משטרת ירושלים ויחידת המקומות הקדושים (ימ"ק).

הבוקר התפרעו מוסלמים בהר הבית, ובמהלך שעות הביקורת ליהודים, השליכו מחבלים ערבים, אבנים לעבר קבוצת יהודים. אחת האבנים פגעה ביהודי ופצעה אותו קל.

בימים אחרים, המשטרה הייתה סוגרת את הר הבית ליהודים עד להרגעת הרוחות, אולם היום, נושבת רוח חדשה במשטרה. הביקורים של היהודים המשיכו כסדרם, ודווקא הר הבית נסגר לכניסת מוסלמים, עד ללכידת החשודים.

ממשטרת ירושלים נמסר: "במהלך הביקורים בהר הבית הושלכה לפני זמן קצר אבן לעבר קבוצת מבקרים שפגעה באחד מהם באורח קל.
הביקורים נמשכים כבשגרה.

במקביל ועפ"י הוראת מפקד מחוז ירושלים, כחלק מהפעילות המבצעית לאיתור החשודים, נסגר הר הבית לכניסת מתפללים מוסלמים."

מאוחר יותר מסרה המשטרה, כי עצרה שני תושבי שטחים החשודים בידוי האבן לעבר קבוצת מבקרים יהודים בהר הבית. המחבלים אותרו בסיוע שומרי הוואקף. "החשודים הובאו לחקירה במרחב דוד. בהוראת מפקד מחוז ירושלים הוחזרה השיגרה בהר הבית."

מועלם: צעד נכון

יו"ר השדולה לחיזוק הקשר היהודי להר הבית ח"כ שולי מועלם רפאלי בתגובה להחלטה לסגור את הר הבית למוסלמים בעקבות התפרעות: "ההחלטה לסגור את הר הבית לכניסת מוסלמים בשל אלימות של מוסלמים היא צעד נכון כלפי מי שמנסה ללבות את האש. עד היום אלימות מצד ערבים הייתה גוררת סגירת ההר ליהודים, דבר שתמרץ מוסלמים קיצוניים להמשיך ולנקוט באלימות.

כאשר הערבים מבינים שמי שייענש בגין התנהגות אלימה שאינה מכבדת את המקום הקדוש יהיו הם עצמם, יעדיפו לשמור על השקט. אני מחזקת את מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי על ההחלטה משנת המציאות שהיא חלק מהשינוי הברור בהר הבית שמובל על ידו בגיבוי של המפכ"ל רוני אלשייך והשר ארדן."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו