תתכוננו: מכשיר האייפון הבא יכלול חידוש מהפכני - סרוגים

תתכוננו: מכשיר האייפון הבא יכלול חידוש מהפכני

חברת אפל צפויה להציג שינוי נרחב במכשירי האייפון החדשים של החברה, שיחליפו את חיבור ההטענה הישן בחיבור מסוג USB-C. המשמעות: בקרוב כל הסמארטפונים בעולם ישתמשו במטען אחיד

תתכוננו: מכשיר האייפון הבא יכלול חידוש מהפכני
  מכשיר האייפון X של אפל (צילום: שאטרסטוק)

חברת אפל עובדת בימים אלו על עיצוב הדור הבא של מכשירי האייפון, אשר צפויים להיות מושקים באוקטובר הקרוב. מדי שנה החברה מציגה חידושים במערכת ההפעלה או בעיצוב המכשיר- אך נראה שהשנה החברה מתכננת להציג חידוש נרחב ומשמעותי במיוחד.

על פי הדיווח באתר Digitimes, מכשירי האייפון החדשים ינטשו את חיבור ה-Lightning- שקע ההטענה המופיע כיום בכל מכשירי האייפון של אפל. השקע הישן יוחלף בחיבור הטענה מסוג USB-C, הנחשב לתקן המקובל בקרב שאר יצרניות הסלולר ונכלל בשנים האחרונות בכל מכשירי האנדרואיד החדשים. מדובר בשינוי גדול במדיניות של אפל, שהעדיפה עד היום לכלול במכשיריה חיבורים ייחודיים הנבדלים משאר המכשירים בשוק הטכנולוגיה.

חיבור ה-Lightning המופיע במכשירי האייפון כיום (צילום: שאטרסטוק)

זו לא תהיה הפעם הראשונה שהחברה מבצעת מהלך כזה. חיבור ה-Lightning המופיע כיום באייפונים החליף בעצמו חיבור ישן יותר, שנכלל במכשירי האייפון הראשונים והוסר לאחר שאפל טענו כי הוא היה "גדול ומסורבל מדי". בשנת 2012 אפל הודיעה כי החיבור החדש ייכלל לראשונה במכשיר האייפון 5- ועוררה זעם רב בקרב הלקוחות, שנאלצו להחליף את כל המטענים הישנים שלהם והאביזרים שכבר לא תמכו במכשירים החדשים של החברה.

הסוף למטעני האייפון והאנדרואיד

ככל הנראה, גם הפעם מעריציה של חברת אפל יגיבו בזעם למהלך, אך בניגוד לפעם הקודמת, ההחלפה הנוכחית כוללת גם חדשות טובות יותר. למעשה, ההחלטה של אפל ליישר קו עם שאר יצרניות סמארטפונים תוביל לכך שבקרוב כל מכשירי הסלולר בעולם יכללו את אותו החיבור וישתמשו באותו המטען. משתמשי האייפון אמנם יאלצו לקנות מטענים וכבלים חדשים, אך כבר לא יצטרכו לבדוק עם חברים למי יש "מטען לאייפון" או "מטען לאנדרואיד"- מכיוון שכולם יהיו אותו הדבר.

חיבור ה-USB-C גם צפוי להפוך בשנים הקרובות לחיבור אוניברסלי שיכלל לא רק בסמארטפונים, אלא גם במחשבים ניידים. באפל כבר התכוננו לכך ובחרו לכלול חיבורי USB-C במחשבי המקבוק החדשים שלה, וייתכן כי החלפת שקעי ההטענה באייפון נועד ליצור אחידות בין החיבורים במכשירים השונים של החברה.

בקרוב באייפון? חיבור ה-USB C החדש (צילום: שאטרסטוק)

כאמור, החלפת החיבור צפויה להופיע לראשונה במכשירי האייפון החדשים, אשר מיוצרים בימים אלה. באפל צפויים לקיים אירוע הכרזה בספטמבר, שבו יוצגו ככל הנראה שלושה מכשירים חדשים: דגם משופר לאייפון X, לצד מכשיר "אייפון X פלוס" בעל מסך גדול יותר וכן גרסה חדשה למכשיר האייפון SE אשר יוצע במחיר מוזל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מזעזעת איך אתם לא מתביישים להראות תמונה כזאת
אור גרמן | 13-06-2018 15:15
לא בטוח שהם שמו לב
בהשתדלות לעין טובה | 13-06-2018 17:33
לי לקח זמן להבין, וחוץ מזה אני לא חושב שהיא אישה
2
עש שלא הערת לא שמתי לב בכלל
יהושע | 13-06-2018 16:31
רק מראה במה אתה מתרכז
3
אתר חילוני למהדרין.. הביאו תמונה שמתאימה
דני | 13-06-2018 17:38
להארץ וליינט
4
כתבה
לירן | 14-06-2018 0:49
הכתבה הכי דפוקה שקראתי אי פעם