עתירה לבג"צ נגד עיכוב בחירת רבנים ראשיים בירושלים - סרוגים

עתירה לבג"צ נגד עיכוב בחירת רבנים ראשיים בירושלים

בימים הקרובים תוגש עתירה לבג"ץ בנושא הסחבת בהליך לבחירת הרבנים הראשיים לירושלים שנמשך למעלה משמונה שנים. ראש העירייה ניר ברקת דורש רב דתי-לאומי, בש"ס ישנן חילוקי דעות פנימיים האם ללכת על דיל עם הציונות הדתית בו ייבחרו הרב אריה שטרן והרב יצחק יוסף.

author-image
עתירה לבג"צ נגד עיכוב בחירת רבנים ראשיים בירושלים
  מה עם בחירת רבנים? ברקת (פלאש90)

בימים הקרובים תוגש עתירה לבג"ץ בנושא הסחבת בהליך לבחירת הרבנים הראשיים לירושלים שנמשך למעלה מ-8 שנים.

את העתירה תגיש ה'תנועה להגינות שלטונית' שהחליטה להרים את הכפפה ולפעול בדרכים משפטיות לזירוז ההליך.

במכתב התראה – לפני הגשת העתירה לבג"ץ – שנשלח בין-היתר לשר הדתות יעקב מרגי וליו"ר הוועדה לבחירת רבני העיר בירושלים הרב בן שימעון, כותב עורך-הדין מרדכי אייזנברג על הסחבת בהליך הבחירה ומעלה חשש כבד כי העיכוב נובע בשל שיקולים פוליטיים האסורים על פי החוק בעבודת הועדה האמורה לפעול על פי קריטריונים מקצועיים בלבד.

"ככלל על ועדת הבחירות לעסוק במוטל עליה ולקיים את רוח התקנות ולשונן, תוך איתור ודחייה של לחצים והכתבות ממסדיות פסולות, במטרה לבחור רב עיר ראוי שיזכה לאמון בני העיר לאורך שנים", הוא כותב.

"במצב העניינים הנוכחי לאחר שנתקבלו תצהירי בתי הכנסת (לפני שמונה חודשים) ונקבעו מספר מועדים לכינוסה של ועדת הבחירות – מועדים שלא התממשו, וכן כינוס הוועדה האחרון בסמוך לראש השנה תשע"ב שנקבע והתבטל על אף נוכחות קוורום של חברי הוועדה. ניכרים הדברים לכאורה בדבר שיקולים פוליטיים ואינטרסנטיים פסולים, המעכבים את ההליך שלא כדין".

לפני ארבעה חודשים פרסמנו ב'סרוגים' על הדיל שנרקם בין הציונות הדתית בירושלים ובין ש"ס, לפיה ייבחרו נציג הציונות הדתית, הרב אריה שטרן והרב יצחק יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, לתפקידי הרבנים הראשיים.

ראש עירית ירושלים, ניר ברקת הבטיח במסע הבחירות שלו כי בירושלים יתמנה רב ראשי ציוני. על פי אתר 'כיכר השבת', רק מחלוקת פנימית בתוך ש"ס, מונעת את המהלך שיביא למינוי רבנים ראשיים בירושלים.שר הדתות, יעקב מרגי, מסכים להסדר לפיו יתמנו שני הרבנים, אך בביתו של הרב עובדיה יוסף ישנה התנגדות נחרצת למהלך.

גם בציונות הדתית פנימה, אומרים כי מועמדתו של הרב אריה שטרן אינה מוסכמת ונתקלת בהתנגדות בחילוקי דעות.

כך או כך, ייתכן ודווקא העתירה לבג"צ תביא לפשרות שיובילו למינוי של רבנים ראשיים לירושלים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הרב שטרן לא יבחר
הרב לופז דה זרטוסטרה | 01-12-2011 17:52
למה לא תבינו כי רק לרב אחד של הציוניים יש מצב שיבחר וזה מוהריא"כ שפירא שליט"א. הב עובדיה אוהב את הרב יעקב אלעזר כהנא שפירא שלי"טא.
2
המחלוקת בש"ס היא הרב דוד או הרב יצחק יוסף
חרד"ל | 01-12-2011 20:31
בכלל לא מעניין אותם מי המועמד של הצה"ד. כמו"כ בציונות הדתית נעמדים כולם מאחורי מועמדותו של הרב אריה שטרן שליט"א. הרב שטרן נהנה מתמיכה מקיר לקיר ולהלן רשימה חלקית: הרב ליאור, הרב זלמן מלמד, הרב אליקים לבנון, הרב יעקב אריאל, הרב חיים דרוקמן, הרב צפניה דרורי, הרב צבי טאו, הרב ליכטנשטיין, הרב אבינר, הרב שרלו, הרב סתיו ועוד. כפי שניתן לשים לב הרשימה מייצגת אחדות חסרת תקדים בציונות הדתית סביב נושא כלשהו. לא מובן כיצד מעיזים אותם עסקנים סכסכנים לבוא שוב ושוב ולפתוח מחדש את ההחלטה שהחליטו עליה כבר רוב בניין ומניין של הצה"ד ולהעלות שמות של כביכול מועמדים אחרים לא לפי גדלות בתורה ולא לפי מידת ההתאמה לתפקיד אלא לפי שיקולים פוליטיים ואינטרסים צרים
3
למגיב 1: הרב עובדיה מקבל מועמד ש"הוא אוהב" לרב הספרדי,
דתי לאומי | 02-12-2011 9:09
את האשכנזי תשאיר לנו לבחור...
4
הכל מושחת
יוני | 02-12-2011 12:07
אסור להאמין אין כאן שום יושר. הקשר בין יו"ר הועדה שהוא כביכול נטרלי להרב יצחק יוסף הוא ברור מאוד, לא לחינם מאז שהרב בן שמעון נהיה יו"ר הועדה, הרב יצחק יוסף החל להופיע באופן קבוע בבית הכנסת של הרב בן שמעון בשכונת ברנע באשקלון, והוא שלח את העמותה שלו ובנשיאותו להפעיל את בית הכנסת ולארגן שם אירועים גדולים להדרת שם בית הכנסת, הדברים ידועים ובדוקים.