הדיל שיביא לבחירת רב ציוני דתי לרבנות בירושלים - סרוגים

הדיל שיביא לבחירת רב ציוני דתי לרבנות בירושלים

הבחירות לרבנות הראשית בירושלים תקועות כבר שנתיים בשל מאבקי כח בין הדתיים, החרדים האשכנזים והחרדים הספרדים. על פי פרסומים בשבועון החרדי בקהילה, עומד להיסגר דיל בין ראש העיר ברקת לבין נציגי ש"ס ולפיו יבחרו הנציג הדתי כרב אשכנזי ונציג של ש"ס כרב הספרדי.

הדיל שיביא לבחירת רב ציוני דתי לרבנות בירושלים
  הרב הראשי החדש? הרב שטרן (אריאל הורביץ)

כבר שמונה שנים שבירושלים אין רב ראשי מכהן, מאז נפטרו הרבנים הראשיים הקודמים, הרב שלום משאש זצ"ל והרב יצחק קוליץ זצ"ל.

במשך השנים ניסו מספר פעמים להתניע את הליך הבחירות אבל ללא הצלחה. הסיבה לכך היא עימות משולש בין שלושה מחנות על "השליטה" ברבנות בירושלים.

על התפקיד נלחמים שלושה מחנות, החרדים האשכנזים והחרדים הספרדים (ש"ס), שמנסים לתפוס מוקדי כח בעיר ולעומתם הציונות הדתית שמבקשת למנוע את ההשתלטות החרדית על העיר.

המועמד של ש"ס לתפקיד הרב הספרדי, הוא הרב יצחק יוסף, בנו של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף. נציג הציונות הדתית, הוא הרב אריה שטרן, ראש מכון הלכה ברורה, בישיבת מרכז הרב. הנציג החרדי האשכנזי טרם נקבע אך שמותיהם של הרב דוד גרוסמן ממגדל העמק והרב יוסף אפרתי הועלו כמועמדים.

על פי יחסי הכוחות, שני הנציגים החרדים היו צריכים להבחר, אלא שראש העירייה ניר ברקת, הטיל וטו ועצר את תהליך הבחירה בעזרת עתירות מנהלתיות, בשל החשש כי לתפקיד ימונה רב שאיננו ציוני. כבר לפני שנתיים נקבע מועד לבחירות, שכידוע, עוד לא התקיימו.

דיל בין ראש העיר לש"ס?

בחירת הרבנים הראשיים נעשית על ידי מליאה של 38 חברים, כאשר 14 מהם הם גבאי המייצגים את בתי הכנסת השונים בעיר, כשאליהם מצטרפים, ששה נציגים של משרד הדתות ו-18 נציגים מעיריית ירושלים.

השבועון החרדי 'בקהילה' מדווח היום (ה') כי ראש העיר ברקת ושר הדתות יעקב מרגי סגרו על דיל ביניהם שיוביל לבחירת המועמד של ש"ס כרב הספרדי והנציג הדתי כרב האשכנזי.

לפי הפרסום של הכתב יעקב ריבלין עולה לקראת ישיבת הועדה להרכב הגוף הבוחר לרבנות בירושלים, הוחלט כי שלושה נציגים מתוך הששה אותם קובע שר הדתות יהיו מוסכמים גם על ראש העיר ברקת.

בנוסף שישה מתוך נציגי בתי הכנסת יהיו גבאים של בתי כנסת ספרדיים, המקורבים לש"ס. נציגי מועצת העיר, שם יש רוב למינוי נציג ציוני דתי, כשגם נציגי הסיעות החילוניות אינן תומכות במועמד חרדי אשכנזי.

בתמורה לתמיכה של ש"ס במועמד הדתי לאומי, יסיר ברקת את העתירות ויפשיר את הליך בחירת הרבנים הראשיים אחרי עיכוב של שנים.

בסיכום הכולל, הקואליציה בין ברקת לבין ש"ס אמורה להביא לבחירת הרב יצחק יוסף לרב הספרדי לירושלים ואת הרב אריה שטרן, הנציג הדתי לרב האשכנזי בעיר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הבעיה איתו שהוא תומך בשרלו
כ | 23-07-2011 21:24
ועוד יכניס לנו נאורפורמים כרב ראשי
2
אין כמוהו מתאים לתפקיד -אישיות ותלמיד חכם משכמו ומעלה
דוד | 23-07-2011 23:46
הרב אריה שטרן מוכר היטב בשכונות ירושלים ובפרט בשכונת קטמון ובין מתפללי השטיבלאך. מדובר בתלמיד חכם עצום שמתהלך בתוך עמו ורחוק מחנופה, ודברי חלקות. הוא איש אמת שתורתו אמת. מקווה מאוד שייבחר
3
הכל מושחת - כנסו
יניב | 24-07-2011 23:38
הכל מכור מראש ומושחת עד היסוד, דוגמא פשוטה יש באשקלון בית הכנסת בשכונת ברנע שעומד בנשיאות הרב .. מבני ברק שהוא גם יו"ר הועדה לבחינת הרבנים הראשים, והנה הפלא ופלא מאז שהתחילו ישיבות הועדה אחד מהרבנים המתמודדים על כהונת הרב הראשי לירושלים מטעם ש"ס התחיל למסור שיעור קבוע בבית הכנסת פעם בחודש. אולי הכל תמים ובמקרה אבל משום מה לי נראה אחרת.