מכה למסיקה • מנדלבליט: "לא ראוי שתתמודד" - סרוגים

מכה למסיקה • מנדלבליט: "לא ראוי שתתמודד"

היועץ המשפטי לממשלה השיב לתשובתו של גרשון מסיקה, המבקש להתמודד שוב בבחירות הקרובות לראשות מועצת השומרון ואמר לו כי לאחר שהודה בעבירות שוחד אין זה ראוי שיציג שוב את מועמדותו

מכה למסיקה • מנדלבליט: "לא ראוי שתתמודד"
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, השיב לתשובתו של גרשון מסיקה ראש המועצה האיזורית שומרון לשעבר- המבקש להתמודד שוב בבחירות הקרובות- ואמר לו כי לאחר שהודה בעבירות שוחד אין זה ראוי שיציג שוב את מועמדותו.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', בתשובתו כתב מנדלבליט למסיקה כי "לאחר שהודית במעשים המהווים עבירה חמורה של מתן שוחד, שאותו מימנת מקופת ציבור התושבים במועצה שבראשותה עמדת, ולאחר שכדי לא לעמוד לדין ולשאת בעונש על מעשיך הסכמת לשמש עד מדינה ולהעיד נגד מעורבים אחרים בפרשות שבגינן נחקרת כחשוד, ודאי אין זה ראוי שתתמודד לתפקיד שאותו מילאת בעת שביצעת עבירות חמורות אלה, שעליהן לא עמדת לדין רק משום שחתמת על הסכם עד מדינה".

מנדלבליט הבהיר כי תשובתו מתייחסת "אך ורק לעניינים הקשורים להסכם עד המדינה שעליו חתמת, ולא לכל היבט אחר הקשור להתמודדות מצידך".

מנדלבליט הפנה את תשומת ליבו של מסיקה לפסק דין של בג"ץ בעניין ראש עיריית רמת השרון לשעבר, יצחק רוכברגר, המחזק את עמדת היועמ"ש.

כזכור, לפני כשבועיים הודיע גרשון מסיקה, כי החליט להציג את מועמדותו לראשות המועצה בבחירות הקרובות.

בשיחה לסרוגים אמר מסיקה כי בחודשים האחרונים הוא בחן את הדברים וערך התייעצויות רבות והכיוון אליו הוא הולך הוא התמודדות.

כך או כך, בהודעה שקיבלו תושבי השומרון לחשבון הוואטסאפ שלהם, בשמו של מסיקה נכתב, בין היתר כי ההחלטה של מסיקה התקבלה לאחר התייעצות עם מספר רבנים.

בשיחה לסרוגים אמר מסיקה כי אמנם ההודעה לא יצאה מטעמו אך נראה שהדבר לא כל כך מדיר שינה מעיניו מכיוון שממילא זו כנראה תהיה החלטתו.

"ידידי ורעי", נכתב בראשית ההודעה. "כשותף לדרך ולהתלבטות באם להציג מועמדות לראשות המועצה, ברצוני לבשר שלאחר התייעצות עם הרב דוד אבוחצירה ועם המקובל רבי עמוס גואטה מנתניה ולאחר שיחה עם הרב דב ליאור החלטתי להציג מועמדותי לראשות מועצה אזורית שומרון".

עוד נכתב בהמשך בשמו: "אשמח לשיתוף פעולה איתך לטובת השומרון שיקר לליבנו. אני מתכוון לנהל מערכה נקייה שתציג הישגים ויכולות ולא השמצות בזמן הקרוב נתחיל בהתארגנות לקראת הבחירות".

נזכיר, כי מסיקה היה העד המרכזי 'פרשת ישראל ביתנו', ונתפס בעיני רבים כעד מדינה לאחר שסיפר לחוקרים כל מה שהוא יודע על העברות הכספים מבכירי ישראל ביתנו לידיים הפרטיות.

בסופו של דבר הודיעו היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה כי התיק נגד מסיקה ייסגר. כבר בראיון שהעניק לסרוגים לפני כשנתיים הבהיר מסיקה כי הוא לא שולל חזרה לחיים הפוליטיים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
איזה חצוף מסיקה
יוסי | 24-05-2018 9:18
שיתביש לו .
בושה של יועמ"ש
גיא | 24-05-2018 16:47
להחיל עונש שיש בו קלון בדיעבד על נבחר ציבור שאפילו לא הועמד לדין וסייע לרשויות החוק לנקות אורוות זו בושה! גרשון תרם רבות לשומרון ובעה עוד ייתרום לשומרון.
איזה חצוף היועמ"ש
חיים | 24-05-2018 13:18
שיתבייש. אני לא נכנס בכלל לדיון מה מסיקה עשה ואם ראוי שיתמודד או לא. לחונטת העליונים יש תפקיד אחד לפי החוק - לקבוע אם מעשה מסויים הוא נגד החוק או לא, על פי החוקים שחוקקה הכנסת ולא לפי הדימיון שלהם, וגם זה רק אם יש תלונה של מישהו שרלוונטי לסיפור. כרגע יש פה נטילת סמכויות פראית של קבוצה שהשתלטה לנו על המדינה, אף אחד לא הסמיך אותם לקבוע מה ראוי. אין ליועמש החצוף זכות להכתיב לנו את המוסר שלו אם זה לא נגד החוק. וגם אם זה נגד החוק הוא לא יכול למנות את עצמו להיות בית משפט. בלי קשר לזה שיש לי בעיות אחרות עם מסיקה, עם החונטה שהשתלטה לנו על המדינה יש לנו בעיות הרבה יותר גדולות.
2
שוחד
חזי | 24-05-2018 11:15
בתקופה הזאת מנהגים מתיחסים לשוחד כמו עבירת תנועה לוקחים שוחד וממשכים ואז תוקפים את המשטרה את הפרקליטות ואת כל העולם ומעברים את הפשעים שלהם לאשמה של שומרי החוק זה מעולם לא היה בארץ רק מיום שביבי עלה לשלטון
3
חלם
יוסף | 24-05-2018 14:15
מדינה בטירוף, איזה סמכות יש למנדלבליט לומר כזה דבר ואיזה היגיון יש בזה, הטירוף המשפטי שובר שיאים ומשתלט בכח על כל חלקה טובה. משוגעים נמאסתם!!!
4
רגע.. וסגנו דאז דגן
AMITAY | 24-05-2018 14:17
והראש כיום לא ראה? לא ידע? לא שמע? או שהוא עסוק מידי בהלעטת התקשורת בFAKE NEWS
5
מכיר ומוקיר את גרשון
אבי, עלי זהב | 24-05-2018 14:25
ויודע שפעל לטובת השומרון ללא שיקולים זרים אותי חינכו להכרת הטוב! וכך אעשה!
6
יועמש לא יכול לעצור הסכמים. מסיקה יותר מראוי
יצחק | 24-05-2018 16:30
גרשון הכי ראוי שיש
7
גרשון מסיקה איש של עשייה
שימי | 24-05-2018 16:41
מי שמכיר ויודע, מבין שגרשון שם את כל הנשמה שלו בעשייה בשומרון וכל ישוב וישוב חב לו את ההתפתחות שלו, עד כדי ביטול הבחירות לראשות המועצה שאז נבחר אוטומטית בהיעדר מתחרים... גם אותה פרשיה בה היה מעורב, נעשתה לגמרי בתום לב, מתוך רצון להמשיך ולפתח את השומרון ומבלי שלקח שקל לכיסו חלילה... לא פלא שהפרקליטות לא התעקשה על איסור התמודדות בעתיד, בידעה כי הוא אדם ישר וכי השחיתות באמת ממנו והלאה... אז אם החלטת להתמודד, אני איתך!
8
תנו לתושבים להחליט
גיא | 24-05-2018 16:43
גרשון הוא איש של עשייה ולא של דיבורים, תנו לתושבים להחליט מה טוב עבורם. אסור שעניינים משפטיים/טכניים ימנעו מאיתנו את הבחירה בראש המועצה הטוב ביותר עבורנו. רוץ גרשון רוץ!
9
מקווה מאוד שגרשון מסיקה ישים פס על היועמש וי
רן,רבבה | 24-05-2018 16:46
אנחנו צריכים ראש מועצה ולא שר חוץ..... פינוי אשפה ולא השבעה של טראמפ
10
סרוגים סרוגים...
אסטרטג | 24-05-2018 16:47
הגם אתם פייק? ואיזו כותרת עלובה
11
גרשון השומרון מאחוריך!
הר ברכה | 24-05-2018 17:00
מאסנו בהנהגה של יוסי דגן שכל היום מיחצן את עצמו ונוהג בדיקטטורה. אנחנו נתמוך בגרשון היקר, מנהיג אמיתי וראוי למרות השיקולים הפוליטיים!
12
לא ראוי
מרקוס | 24-05-2018 23:40
דווקא הפעם היועהמש צודק במיליון אחוז