אחרי סגירת התיק: גרשון מסיקה לא שולל קאמבק - סרוגים

אחרי סגירת התיק: גרשון מסיקה לא שולל קאמבק

כתבי האישום בפרשת 'ישראל ביתנו' לא כוללים את ראש מועצת השומרון גרשון מסיקה. בראיון ראשון לסרוגים אחרי הזיכוי הוא לא שולל קאמבק: "אני יכול להתמודד על כל תפקיד במדינה"

אחרי סגירת התיק: גרשון מסיקה לא שולל קאמבק
  יכול להתמודד לכל תפקיד. מסיקה (מרים אלסטר/פלאש90)

פרשת ישראל ביתנו. אחד הנחקרים המרכזיים בפרשה היה ראש מועצת השומרון לשעבר גרשון מסיקה. עם התפוצצות הפרשה, הוא נעצר ונחקר במשך מספר ימים במשטרה, בסיומם הוא הפך ל'עד מדינה' וסיפר לחוקרים כל מה שהוא יודע על העברות הכספים מבכירי ישראל ביתנו לידיים הפרטיות דרך הצינור של המועצה.

היום הודיעו היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה על 16 חשודים נגדם יוגשו כתבי אישום, ומסיקה שבינתיים פרש מתפקידו כראש המועצה לא נכלל ביניהם. בשיחה ראשונה עם סרוגים לאחר הזיכוי הסופי או מספר על התחושות.

היום הגיעה פרשת 'ישראל ביתנו' להכרעה – עם כתבי אישום נגד המעורבים, והשם שלך לא בין החשודים. זה יום משמח?

מראש זה מה שהיה אמור להיות. הם עוד בחקירה אמרו שאין להם שום דבר נגדי, הם רצו דרכי להגיע למי שהם רצו להגיע. אני לא נחשדתי אף פעם.

בכל זאת, נעצרת ונחקרת, ונאלצת להתפטר מהמועצה…

נכון, הם רצו אותי כסולם, כדי להגיע למי שהם רצו להגיע. הם לא חיפשו אותי, וככה הם אמרו לי  מראש. הם חתמו איתי על ההסדר שמסיים את הפרשה. הייתה טענה שאיפשרתי שהדבר יקרה, אבל לא הואשמתי.

כל האופציות פתוחות

"אני עשיתי מה שכל ראש מועצה עשה, מקום המדינה ויעשה גם בהמשך." מסביר מסיקה את החשדות נגדו. "בא אלי פוליטיקאי, ואומר לי קח מיליון שקל ותעביר למקום שהוא רוצה להעביר – כמו ישיבות, אגודות ספורט, כמו תנועות נוער וכו'. מה שקרה בישראל ביתנו, וידעתי את זה רק בדיעבד, שהכסף לא עבר לגופים ציבוריים, אלא לאנשים פרטיים שהרוויחו מזה כסף."

ולכן התייעצתי עם הרב אליקים לבנון והוא אמר לי, שאם מדובר באנשים פרטיים שקיבלו את הכסף, 'לך תגיד להם את כל מה שיש לך'. וזה מה שעשיתי, הלכתי למשטרה ולפרקליטות, אמרתי להם את כל מה שאני יודע. חתמתי איתם על הסכם, שאני פורש. ומבחינתי הפרשה הסתיימה כבר לפני שנה. ואם יצטרכו את העדות שלי בבית המשפט, אני מוכן לבוא ולהעיד את מה שאמרתי במשטרה.

כעת כשאתה אזרח חופשי, אתה חושב על חזרה לראשות המועצה?

גם אז הייתי יכול. מרגע שאין קלון, ואין כתב אישום, אני יכול הייתי להתמודד גם בבחירות הקודמות. אני יכול להתמודד על כל תפקיד במדינה.

ואתה מתכוון לעשות את זה?

אני לא יודע.  אני עכשיו התחתנתי, נקי יהיה לביתו שנה אחת. אני לא קובע שום דבר במסמרות. כשיגיע המועד נעשה החלטות מחדש. נכון לעכשיו טוב לי במצבי הנוכחי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
לא נשכח את הנזק להתיישבות שעשית בזה שפתחת את הפה
עפרה | 26-09-2016 14:43
בשביל להציל את עורך, על דברים לא ישרים שעשית במודע פתחת את הפה על זמביש, יוגב, ועוד צדיקים שלא לקחו שקל לכיסם ופעלו לשם שמים. ב"ה זה לא עזר לך, ולא נמצא בהם רבב. אך אחרי זה - תתבייש ושב בביתך
2
מה זה סוג של עד מדינה?
משהמוישה | 26-09-2016 17:29
עד מדינה או לא? אם כן אז הוא לכלך כמו כולם וכעת מלשין עליהם ואם לא אז לא.
3
מנהיג יקר, ויקיר ההתישבות
גדעון | 26-09-2016 17:42
הלוואי שתחזור בונה השומרון, מכיר היטב את יושרך הציבורי, תתעלם מרעשי הרקע של אנשים קטנים ובריוני מקלדת למינהם
4
תותח
מאיר כ | 26-09-2016 22:08
בקנה מידה אחר!!!
5
מסכימה עם כל מילה בתגובתך , מסיקה מוטב שישאר בביתו
לעופרה | 27-09-2016 13:01
עשה מספיק נזק ולא כדאי שיתקרב לאיזה שהוא ניהול בשומרון. אגב, איני גרה בשומרון .