פרי מודה: "שיקרתי במצח נחושה" - סרוגים

פרי מודה: "שיקרתי במצח נחושה"

3 חודשים לאחר שהתפטר מתפקידו בכנסת בעקבות תחקיר עובדה, מודה יעקב פרי בטענות שהוטחו נגדו, ואומר "שקרתי מאז במצח נחושה, על מנת לכסות על אותה בושה וכלימה, שנגרמה לי כתוצאה מאי שירותי"

פרי מודה: "שיקרתי במצח נחושה"

שלושה חודשים לאחר שח"כ לשעבר יעקב פרי התפטר מתפקידו בכנסת בעקבות התחקיר ששודר בתוכנית 'עובדה',  שם טען ששיקר לגבי שירותו הצבאי, מודה פרי בטענות שהוטחו נגדו, ואומר "שקרתי מאז במצח נחושה, על מנת לכסות על אותה בושה וכלימה, שנגרמה לי כתוצאה מאי שירותי"

בראיון ל'חדשות', מספר פרי על מאחורי הקלעים שהביאו אותו לשקר שישאיר אותו בצבא אך ידיח אותו מהחיים הפוליטיים. כאשר ב- 1961 הגיע להתגייס לצבא, שם נמצא לו רשרוש בלב ולאחר כמן הודיעו לו כי הוא לא כשיר לשרת בצבא.

"אני קבלתי את זה מאד מאד קשה", הוא מספר. "שקרתי מאז במצח נחושה, על מנת לכסות על אותה בושה וכלימה, שנגרמה לי כתוצאה מאי שירותי". פרי לא מאשים אף אחד אחד ומפנה אצבע מאשימה כלפי עצמו: "השקר הזה הסתבך איתי, בגללי, באחריותי".

בתחילת החודש סיפר פרי בראיון ברדיו 103FM, על מאחורי הקלעים שהביאו להחלטתו לעזוב את החיים הציבוריים. "ההחלטה שלי לצאת לאזרחות התקבלה תוך שניות וכעת זה קצת מוזר לי. נפגעתי מאוד מהביקורת נגדי, אבל קיבלתי החלטה שאם העיסוק בי עלול לפגוע במפלגת יש עתיד אני מעדיף לעזוב את המפלגה".

בתחילת חודש פברואר הודיע פרי על התפטרותו מהכנסת: "הפרסומים המגמתיים מטילים צל כבד על פועלי", טען בהודעת התפטרותו.

פרי הסביר, "מעולם לא הסתרתי את העובדה כי בעיות לב מנעו ממני להשלים שירות צבאי מלא. בחודשים האחרונים מנסים גורמים שונים לקעקע את אמינותי ופועלי רב השנים למען מדינת ישראל.  כל חיי נלחמתי, פעלתי ואף נפצעתי במסגרת תפקידי  בשירות הבטחון הכללי".

אולם הוסיף כי "לאור העובדה, שהפרסומים המגמתיים מטילים צל כבד על פועלי רב השנים למען ביצור בטחונה של מדינת ישראל וכמו כן על הערכים אותם מייצגת מפלגת יש עתיד, החלטתי לקחת פסק זמן מפעילותי הציבורית ולהגיש את התפטרותי מהכנסת".

חודש לפני כן התפרסם תחקיר עובדה, בו נחשף כי ראש השב"כ לשעבר פרי נכשל בבדיקת פוליגרף שנועדו לברר האם בתפקידו כראש השירות הוא העביר מידע על האזנות הסתר לאריה דרעי בעת החקירה נגדו.

על פי התחקיר, הפרשה נקברה ועד היום לא ננקט נגד פרי, שעד היום היה חבר כנסת ומבכירי מפלגתו של יאיר לפיד, צעד כלשהו. ממצאים שעלו מתחקירו של עמרי אסנהיים, מחזקים דיווחים שהתפרסמו בשנות ה-90' לגבי בעייתיות בהתנהלותו של פרי בפרשה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אם יחטטו בקורות חייהם של אנשי המוסד ה"יוניים"...
שי | 11-05-2018 12:00
יגלו לא מעט שלדים בארון.