האם פרי הדליף לדרעי מידע על האזנות סתר נגדו? - סרוגים

האם פרי הדליף לדרעי מידע על האזנות סתר נגדו?

ראש השב"כ לשעבר וחבר הכנסת בהווה מטעם מפלגת 'יש עתיד', יעקב פרי, נכשל בבדיקות פוליגרף שנועדו לברר האם בתפקידו כראש השירות הוא העביר מידע על האזנות הסתר לאריה דרעי בעת החקירה נגדו: "הכל עורבא פרח"

האם פרי הדליף לדרעי מידע על האזנות סתר נגדו?
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

ראש השב"כ לשעבר וחבר הכנסת בהווה מטעם מפלגת 'יש עתיד', יעקב פרי, נכשל בבדיקות פוליגרף שנועדו לברר האם בתפקידו כראש השירות הוא העביר מידע על האזנות הסתר לאריה דרעי בעת החקירה נגדו.

על פי תחקיר 'עובדה' ששודר אמש (רביעי), הפרשה נקברה ועד היום לא ננקט נגד פרי, היום חבר כנסת ומבכירי מפלגתו של יאיר לפיד, צעד כלשהו. ממצאים שעלו מתחקירו של עמרי אסנהיים, מחזקים דיווחים שהתפרסמו בשנות ה-90' לגבי בעייתיות בהתנהלותו של פרי בפרשה.

פרי, ששימש כראש השב"כ לפני כרמי גילון הוזכר כמקורב לדרעי. בחקירתו הוא הודה שדרעי שוחח עמו על חקירותיו והתלונן על העוול שנעשה לו. באותה נשימה גם הדגיש פרי כי דרעי מעולם לא ביקש ממנו מידע בנושא.

בעקבות החשד עבר פרי בדיקת פוליגרף שבה נשאל שתי שאלות: לשאלה אם העביר מסמך הנוגע להאזנות הסתר בפרשת דרעי לידי אדם שאינו מוסמך לכך השיב בשלילה והתברר כדובר אמת. גם לשאלה השנייה, על העברת מידע בעניין ההאזנות לאדם שאינו מוסמך, ענה פרי בשלילה, אלא שבמקרה זה הוא נמצא דובר שקר. בעקבות תלונות של פרי על ניסוח השאלות ועל הבודק, הוא עבר שתי בדיקות פוליגרף נוספות. בדיקות אלה, לפי קובנט, "הראו כיוונים של אמירת שקר".

פרי: "הכל עורבא פרח"

בשיחה עם אנשי "עובדה" אמר פרי: 'הכל עורבא פרח'. בעדותי נאמר כי במסגרת פגישות עבודה שוטפות שהתקיימו ביני ובין השר דרעי, ציין השר מיוזמתו שידוע לו כעובדה מוגמרת שמשטרה מבצעת עליו האזנות סתר. השר לא ביקש את התייחסותי או תגובתי, ומטבע הדברים אף לא הגבתי לדבריו. כל פרשנות אשר מנסים לתת לחוסר תגובתי, משוללת כל יסוד. בשולי הדברים אבקש להביע תהייה כיצד תיק המוגדר "סודי ביותר" מגיע לידי עיתונאים, אולי כאן נמצאת פרשיית הדלפה לכשעצמה".

דרעי: "לא מתכוון לעסוק בפרשה"

מטעמו של שר הפנים אריה דרעי נמסר כי הוא: "הניח מאחור את הפרשה שארעה לפני למעלה מ-20 שנים ואינו מתכוון לעסוק בה כלל ועיקר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
תגובת חבר הכנסת שלח
יששכר בר לב | 11-01-2018 10:52
האם לפני שחכ עופר שלח הגיב ראה את עובדה עד הסוף ומה היו המלצות הוועדה שנגנזו כתוצאה מעיסוק ברצח רבין? אני חושב שפה עיניין " זכות הציבור לדעת " האם השחיתות נמצאת כל כך עמוק בבכירינו. אם זו לא פרשייה שצריך לפתוח מחדש שהכל מגובה בעדויות ומסמכים אז מה לחקור ?
2
יעקב הנהנתן
עמי | 11-01-2018 16:51
הוא לא הדליף.הוא פשוט התנהג כמו נסיך דה לה שמאעטש מעין אני ואפסי עוד.וכמובן שעזר לו החבר כרמי.זה שנכשל בהגנה על רבין
3
הו יעקב...עד מתי....
נעם | 11-01-2018 16:56
עבדתי בסמוך והכרתי את התכשיט הבעיתי.אם המזכירות יפתחו פיהן כל מה ששמעתם עד כאן רק יתגמד ומפלגת הלפיד תתרסק.זיכרו זאת