"הוא צודק": תמיכה מפתיעה ברב שלמה אבינר - סרוגים

"הוא צודק": תמיכה מפתיעה ברב שלמה אבינר

תומך מפתיע בדבריו של הרב שלמה אבינר לפיהם עדיף לבת ללכת לכלא מאשר לעבור את הראיון של הצבא על רמתה הדתית: "באופן לא הכי שגרתי, בדבר הזה אני לגמרי עם החבר'ה מ'חותם'"

author-image
"הוא צודק": תמיכה מפתיעה ברב שלמה אבינר
  (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)

תמיכה מפתיעה.

רב קבוצת יבנה וראש המכינה הקדם צבאית 'רוח השדה', הרב אילעאי עופרן, מפתיע ומבהיר כי הוא תומך בדבריו של הרב שלמה אבינר– לפיהם הוא הורה לבת ללכת לכלא ולא להתגייס לצבא וזאת בעקבות התחקירים שעוברות בנות המבקשות פטור משירות צבאי מטעמי דת.

תחת הכותרת "הרב אבינר צודק", כתב הרב עופרן כי "אם יש אמת בפרסום אודות החקירות המבישות שעוברות בנות שירות לאומי בניסיון להוכיח את "דתיותן", הרי שמדובר באבסורד נורא". הרב עופרן מדגיש כי "אני כותב "אם" כי הניסיון מלמד שפעמים רבות הנתונים הללו מוגזמים, מנופחים ומוטים".

תומך מפתיע. הרב אילעאי עופרן

בהתייחסו לגופן של טענות אומר הרב עופרן כי "הרעיון שרשות כלשהי תעסוק בהגדרה ומדידה של עולמו הרוחני של מישהו, הוא רעיון עוועים שנידון מראש לכישלון. החוק האזרחי לא יכול, פשוט לא יכול, להגדיר מהי "דתיות". אם המדינה לא הייתה מכירה ב"דתיות" שלי הייתי נלחם בכך בדרכים שונות. מה שבטוח זה שלא הייתי מכופף את עולמי הדתי בפני חוקי המדינה. מדינת ישראל בחכמתה, ככל דמוקרטיה, נמנעת בדרך כלל מהקונפליקט הזה".

עוד הוא מוסיף כי "אני מתרעם על ישובים דתיים שפוסלים מועמדים (למען האמת מדובר בד"כ במועמדות) בגלל אורך השרוול. אני מוחה על בתי ספר שמסננים בהמוניהם תלמידים שהוריהם אינם מקפידים על קלה כחמורה. אני חולק עמוקות על בתי הדין שמתנים גיור קטנים בכך שילמדו בחינוך דתי או חרדי. אני לא אוהב את העובדה שמדינת ישראל עוסקת בשאלה מהי "כשרות", מיהו "רב" ומהו "בית כנסת". אז איך אפשר שלא לצעוק כאשר עושים את הדברים הללו בדיוק למצהירות על דתיותן?".

הרב עופרן מבקש להבהיר כי "נכון שיש כנראה לא מעט רמאיות. זה כנראה המחיר של חוק שבחר להשתמש בהגדרה שאינה ניתנת ואסור שתהיה מדידה. באופן לא הכי שגרתי, בדבר הזה אני לגמרי עם החבר'ה מ'חותם'. מקווה שבשאר הדברים הם איתי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
עדיף לקבל ביקורת ממרב מיכאלי מאשר מחמאה מהרב עופרן
שי | 06-05-2018 9:20
ודי למבין
2
עדיף שתבדוק את הסינון בקבלה למכינות
לפני שאתה מגיב | 06-05-2018 18:51
מעניין לתחקר איך מתקבלים למכינות
3
מי הוא שיתמוך? בר פלוגתא?
עמית | 07-05-2018 12:59
הוא יכול להיות תלמיד של תלמידי הרב אבינר.
4
העכבר מסכים עם הפיל…
אורי | 07-05-2018 17:50
אורך השרוול חשוב לקבוע רמת דתיות, כי אחת בלי שרוולים או כיסוי ראש או מכנסיים היא לא בדיוק דתית
5
בושה שרק בגלל הראיונות צריך לפסוק כך.
א | 08-05-2018 15:26
לא לקבל כל אחד לישיבה תיכונית, כדי לא לקלקל אחרים!!