בדצמבר האחרון חברת אפל הבטיחה להוזיל את המחיר של החלפת סוללות למכשירי אייפון ישנים, זאת כפיצוי על האטת המכשירים המכוונת שנעשתה ללא ידיעת המשתמש. אלא שכעת נראה שאפל לא עומדת בהתחייבותה.

ברשת ה-BBC דיווחו כי משתמשים רבים מתלוננים על כך שאפל מסרבת להחליף להם את הסוללה במחיר המוזל שנקבע, העומד על 29 דולר (כ-110 שקלים). לדברי המשתמשים, באפל מתעקשים שכל נזק אחר שנגרם למכשיר יתוקן במחיר מלא- ורק אז החברה תחליף את הסוללה במחיר המוזל.

על פניו, נשמע כי מדובר בהסבר הגיוני, בייחוד כאשר התנאי מופיע מראש באתר הרשמי של אפל. אלא שבפועל נראה לחלק מהלקוחות כי מדובר בדרך של יצרנית האייפון למנוע אובדן רווחים כתוצאה מההנחה בהחלפת הסוללה. משתמשים רבים סיפרו כי לטענתם אפל נוהגת בקשיחות גדולה מדי בקביעת נזקים אחרים, שמעלים את מחיר התיקון באופן משמעותי.

ג'וש לנדסבורג, לקוח קבוע של אפל, סיפר בראיון ל-BBC כי כשהגיע להחליף את הסוללה, באפל טענו כי יש לו סדק קטן במסגרת המכשיר, שאותו הוא ידרש להחליף במחיר של 200 ליש"ט (כ-980 שקלים). לטענתם, מדובר בתיקון הכרחי להחלפת הסוללה, מכיוון שהיא נמצאת בצד הסמוך למיקום הסוללה.

"הם רוצים שהציבור יחזור להאמין בהם אחרי הסערה, אך בסוף אומרים לך 'תשלם לנו יותר כסף ממה שתכננת כדי לקבל את הפיצוי שלנו'" טען לנדסבורג. "אני חושב שזה מזעזע, יש להם מספיק כסף. סירבתי לשלם על התיקון". בסופו של דבר לנדסבורג החליף את הסוללה במעבדה בלתי רשמית- שלא דרשה ממנו לתקן את הסדק. הדבר אומנם חסך בעלויות, אך גם הוביל להסרת האחריות הרשמית על המכשיר.

לקוחות אחרים טענו כי התיקונים שאפל דרשה לבצע אינם קשורים כלל להחלפת הסוללה. "הטלפון שלי היה שמור לחלוטין, אך באפל טענו שיש בעיה עם המיקרופון הפנימי של המכשיר" סיפר הלקוח דייוויד באולר. "הם רצו שאשלם 250 ליש"ט (כ-1,200 שקלים) על התיקון הזה, ורק אז אוכל להחליף את הסוללה". באולר הוסיף כי לקח את מכשירו לבדיקה במעבדה חיצונית- שמצאה כי אין שום בעיה במיקרופון, זאת בניגוד לטענות שנשמעו במעבדה הרשמית.

מאפל נמסר בתגובה: "כשמגיעים להחלפת סוללה, במידה ויש באייפון נזק שיכול להשפיע על ההחלפה, כגון מסך שבור, נצטרך לטפל בנזק הזה לפני החלפת הסוללה. במקרים מסוימים יהיה לתיקון הזה עלות נוספת".