חיות תקפה את פסקת ההתגברות: "סכנה לדמוקרטיה ולבית המשפט"

חיות תקפה את פסקת ההתגברות: "סכנה לדמוקרטיה ולבית המשפט"

הנשיאה חיות תקפה במהלך פגישה מתוחה עם רה"מ והשרה שקד את קידום פסקת התגברות של השרים בנט ושקד ברב של 61 ח"כים בכנסת, ואמרה כי הדבר "יביא לסכנה לדמוקרטיה ולמשפט"

author-image
חיות תקפה את פסקת ההתגברות:"סכנה לדמוקרטיה"
  חיות ונתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

בתום שעתיים הסתיימה הפגישה המשולשת של ראש הממשלה נתניהו, הנשיאה אסתר חיות והשרה איילת שקד  שנערכה הבוקר (ראשון) סביב גיבוש פשרה שתביא לנוסח מוסכם בחקיקת פסקת ההתגברות.

במהלך הפגישה המתוחה הזהירה השופטת חיות את ראש הממשלה כי "רוב של 61 ח"כים בכנסת לחקיקת חוק מחדש לאחר שבג"ץ פסל אותו, יביא לסכנה לדמוקרטיה ולבית המשפט".

בנוסף, יצאה חיות  כנגד המהלך של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד שמקדמים לאחרונה תוך לחץ מסיבי רב מול הממשלה את חקיקת פסקת ההתגברות ברוב של 61 חברי כנסת, לאחר שטענו כי מספר גבוה יותר של חברי כנסת יקשה מאד על אכיפת בג"צ בעתיד, ויביא לכך שלכל חקיקה מחדש ידרשו גם אצבעות חברי הכנסת מהאופוזיציה- דבר שלא אפשרי.

אולם חרף האמירות החריפות של הנשיאה נגד קידום החקיקה, השרה שקד מתכוונת להעלות להצבעה את החוק בועדת שרים לחקיקה כבר ביום ראשון הבא.

האמירה של חיות מצטרפת לטענות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט שטען בישיבת הממשלה לפני כשבועיים, כי "האופציה הכי גרועה היא לחוקק פסקת התגברות בנושא ספציפי". לפי פסקת התגברות כמו זו שמציע מנדלבליט, היא תחול על כלל החוקים ולא ספציפית למען 'חוק המסתננים'. שנית, חקיקת חוק מחדש לאחר שנפסל על ידי בג"ץ ייעשה רק ברוב של שבעים חברי כנסת.

בגלל הירידה במנדטים; נתניהו יקדם את פסקת ההתגברות

מוקדם יותר פרסמנו בסרוגים, כי למרות ההצהרות ראש הממשלה נתניהו ממשיך למסמס את פסקת ההתגברות. ומבהיר, כי הקושי בהגעה להסכמות מול השרים נמצא אצל נתניהו ולא מול כחלון, כך אומר בכיר בקואליציה.

"דנים בנושא הזה שנים, זה לא מהיום ויודעים מה הבעיה והפתרון, כולל מה העמדות של כל אחת מחברות הקואליציה. אז קדימה, אפשר להביא את זה קודם כל לכנסת".

בנוסף, חרף התנגדות שר האוצר כחלון וחברי סיעת 'כולנו' חברי הכנסת רחל עזריה ורועי פולקמן לחוק עוקף בג"ץ כמו פסקת ההתגברות, מצביע אותו גורם על הקושי בהגעה להסכמות מול השרים, כנגד נתניהו ש"מנסה למסמס את זה", ולא מול כחלון.

אך מוסיף כי "הסקר האחרון שהראה כי נתניהו יורד ל-28 מנדטים, משנה את התמונה ומחזיר אותו לצורך לקדם סוגיות בוערות, כמו זו מול הבוחרים של הליכוד", מציין אותו גורם נקודה נוספת שדווקא תביא לקידום החקיקה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
ברור. הרוב עלול להיות דורסני עם כח להשחית. מה נעשה כשהרוב יחליט מכח הרוב לעולל עוולות. למי נפנה ?
כרמל בשעת המנחה | 29-04-2018 12:06
נ
כבר ראינו יותר מפעם 1 שאחריות ומעשי הימין בשלטון. לא תמיד הולכים יחד.
טובים מאורוס'. | 29-04-2018 13:23
=
2
אם הכנסת לא תנצח את התחתונים [העליונים] חיות ושותפיה. זה יהיה בכייה לדורות. לדעת חיות ושותפיה יש להחריב את הכנסת עד היסוד
עמוס | 29-04-2018 13:29
אמר המקובל הרב לסרי שליט''א: ''מי שימיט אסון על המדינה, זו לא תהיה איראן עם פצצת האטום או חאמאס או דעאש. רק הבג''ץ הסטלניסטי יחריב את המדינה''!!!
3
אם הליכוד לא יקדם איזון סביר. לא אצביע עבורו
אדיר | 29-04-2018 14:15
4
מה פתאום סכנה? הצלה לדמוקרטיה
א | 06-05-2018 20:21
הצלה מפני בית משפט שמאלני קיצוני ששולט בדיקטטורה