גבאי הודיע: משעה את היחסים עם מנהיג מפלגת הלייבור - סרוגים

גבאי הודיע: משעה את היחסים עם מנהיג מפלגת הלייבור

ערב יום השואה, יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי משעה את הקשרים עם מנהיג הלייבור בבריטניה ג'רמי קורבין: "אינך ממלא את תפקידך בבלימת האנטישמיות בסביבתך ; הצהרותיך הציבוריות נושאות מטען של שנאה לישראל"

גבאי הודיע: משעה את היחסים עם מנהיג מפלגת הלייבור
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, שיגר היום (ג') מכתב רשמי למנהיג מפלגת הלייבור באנגליה, ג'רמי קורבין, ובו הודיע לו כי מפלגת העבודה הישראלית משעה את היחסים עמו: "בימים אלו אנו מציינים בישראל את יום השואה והגבורה, אני מוצא לנכון לפנות אליך בדאגה, נוכח ההתבטאויות והפעולות האנטישמיות שהנך מאפשר, כמנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה".

יום השואה, הוסיף גבאי, "הוא יום בו אנו זוכרים ומזכירים את הזוועות מבית המדרש האנטישמי באירופה, ואת מחויבותנו להיאבק ולבלום תופעות אנטישמיות מכל סוג וצורה, ובכל מקום בעולם".

"למרות קיומם של תחומי פעילות רבים בהם מפלגותינו יכולות להמשיך ולשתף פעולה, אנו לא נוכל להסכים לשימור הקשר עמך, מנהיג מפלגת הלייבור, כאשר אתה אינך ממלא את תפקידך בבלימת תופעות אנטישמיות בסביבתך, זאת בנוסף, להצהרותיך הציבוריות הנושאות מטען של שנאה כלפי המדיניות של ישראל, שעיקרן נוגע לשימור הביטחון של אזרחי ישראל ופעילותם של חיילי צבא ההגנה לישראל – עליהן אין מחלוקת בין קואליציה לאופוזיציה בישראל. בפעילותך זו חצית קו מסוכן בין ביקורת לגיטימית על מדיניות ממשלת ישראל לבין אנטישמיות לשמה".

"נוכח זאת, אני מודיע לך בזאת על השעיית קשרי העבודה שבין מפלגת העבודה בישראל ללשכת יושב ראש מפלגת הלייבור בבריטניה. ובהתאם לכך, הנחיתי את חברי הכנסת של מפלגת העבודה ואת מוסדות המפלגה על השעיית קשרי העבודה עמך". כתב גבאי.

גבאי ציין במכתבו כי קשרי העבודה בין שתי המפלגות עצמן יכולים להמשיך ולהתקיים על אף השעיית היחסים עם היו"ר קורבין: "מפלגת העבודה הישראלית ומפלגת הלייבור הבריטית מקיימות קשר היסטורי וידידותי מזה שנים ארוכות. אנו זוכרים ומוקירים את פעילותם של ראשי הממשלות וילסון, בלייר ובראון, מנהיגי מפלגת הלייבור, אשר קידמו וטיפחו את הקשרים עם מפלגת העבודה הישראלית, עם מדינת ישראל ועם הקהילות היהודיות בבריטניה, זאת לצד פעילות ענפה של ביקורים ושיתופי פעולה בין חברי פרלמנט ממפלגת הלייבור לבין חברי כנסת ממפלגת העבודה בישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הגבאי הלז מזכיר לי את הציפור שרצתה להתנקם בים ולייבש אותו כל פעם היה לוקחת טיפה....חחח
עמוס | 10-04-2018 18:06
איי איי גבאי הלוזר התמידי. הלייבור זוכר אותך מוכר אבטיחים...........................
2
ג'רמי קורבין
אילונה | 10-04-2018 23:16
אבי גבאי הינו מנהיג אמיץ ויישר כח על השעיית היחסים עם מנהיג הלייבור הבריטי