אחרי המתקפה: המורדים הגיעו להסכם עם אסד - סרוגים

אחרי המתקפה: המורדים הגיעו להסכם עם אסד

פחות מיום לאחר שהותקפו בנשק כימי, ארגון המורדים בדומא הגיע להסכם עם משטרו של בשאר אסד. במסגרת ההסכם המורדים יתפנו מהעיר תוך 48 שעות, ובתמורה האסירים המוחזקים על ידי המשטר ישוחררו

author-image
אחרי המתקפה: המורדים הגיעו להסכם עם אסד
  הגיע להסכם עם המורדים. נשיא סוריה בשאר אסד (צילום: עמוד הטוויטר Republic Buzz)

פחות מיום לאחר המתקפה הקשה בסוריה, במהלכה מאות נהרגו ואלפי אנשים נפצעו, ארגון המורדים "צבא האסלאם" הגיע להסכם עם משטרו של בשאר אסד על פינוי ההתבצרות בפרברי דמשק. כך דווח בסוכנות הידיות הסורית הרשמית.

על פי הדיווחים, ההסכם הגיע לאחר מספר שעות של משא ומתן בין הנשיא הסורי לבין ראשי המורדים. במסגרת תנאי ההסכם, המורדים יתפנו מהעיר דומא וכן מכל אזור מזרח רוטה, ובתמורה כל האסירים שמוחזקים על ידי משטרו של אסד ישוחררו. ב"צבא האיסלאם" הבטיחו להשלים את הפינוי מהאזור תוך 48 שעות מרגע שחרור האסירים.

כזכור, הבוקר דווח כי לפחות 150 אנשים נהרגו ואלפי אנשים נפצעו במתקפה כימית של צבא אסד על העיר שנחשבת למעוז המורדים. בממשל הסורי הכחישו את הדיווחים, ואמרו כי "הטרוריסטים של 'צבא האיסלאם' נמצאים בקריסה. כלי התקשורת שלהם מפיצים טענות שקריות על התקפות כימיות, בניסיון שקוף וכושל להסיח את הדעת מהישגי הצבא הסורי הערבי".

גם ברוסיה הכחישו בעקבות הדיווחים את השימוש בנשק כימי. "התפשטות הסיפורים המזויפים על השימוש בכלור וחומרים רעילים אחרים נמשכת" אמרו במשרד החוץ הרוסי. "מטרת הפרובוקציות האלו היא להגן על טרוריסטים, ולהצדיק שימוש בכוח חיצוני". מנגד, בטורקיה הודיעו כי הם מגנים בחריפות את המתקפה של אסד, ובוושינגטון איימו כי רוסיה תישא באחריות למתקפה הקשה- ותזכה לתגובה של הקהילה הבינלאומית.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו