"חג הפסח היה מהשקטים והבטוחים שידענו בישראל" - סרוגים

"חג הפסח היה מהשקטים והבטוחים שידענו בישראל"

חרף הפרות סדר שנערכו אתמול בגבול עזה אומר הערב שר הביטחון, "חג הפסח שהסתיים, היה מהשקטים והבטוחים שידענו בשנים האחרונות". הפלסטינים מדווחים על 9 הרוגים, וכ- 450 פצועים

author-image
"חג הפסח היה מהשקטים והבטוחים שידענו בישראל"

חרף  היממה של הפרות סדר שנערכו אתמול בגבול עזה אומר היום (שבת) שר הביטחון ליברמן, עם צאת חג הפסח כי  "חג הפסח שמסתיים בשעה זו היה מהשקטים והבטוחים שידענו בשנים האחרונות".

ליברמן הסביר זאת בכך, כי "ההערכות שלנו בגבול עזה הוכיחה את עצמה. עם ישראל חייב תודה גדולה לאלפי לוחמי צה"ל, השב"כ והמשטרה שעבדו קשה מאוד וסיכלו כל ניסיון לאתגר אותנו".

ליברמן האשים את חמאס ש"שולח טרוריסטים במסווה אזרחים לפגוע בריבונות שלנו ובעולם מציגים את מצעד הטרור הזה כמחאה אזרחית. זו חגיגת צביעות.

בסך הכל, נהרגו בסוף השבוע 9 פלסטינים בהפגנות, ונפצעו למעלה -450, כך עולה מדיווחים פלסטיניים ברצועה. בין ההרוגים, העיתונאי הפלסטיני יאסר מורתג'א (30), שנפגע לטענת הפלסטינים מאש צה"ל.

אולם, מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הנסיבות בהן נפגעו עיתונאים לכאורה מירי של כוחות צה"ל אינן מוכרות והן נבדקות".

הפרות הסדר האלימות התקיימו בחמישה מוקדים לאורך רצועת עזה בהשתתפות כ-20,000 פלסטינים. כשלכל אורך הזמן, נמשכו ניסיונות המחבלים לפגיעה ולחציית הגדר בחסות העשן וכן בוצעו זריקות מטענים נוספות, בקבוקי תבערה וחבלה בגדר.

כוחות צה"ל מנעו את החדירות לישראל, והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש.

מצה"ל נמסר, כי לא יאפשר פגיעה בתשתיות הביטחון והגדר המגנות על אזרחי ישראל ויפעל מול מתפרעים אלימים ומחבלים המעורבים בכך.

לבסוף הוסיף ליברמן, כי "בסוף השבוע אסד טבח 48 אזרחים מתוכם 8 ילדים ו-6 נשים. מזכ"ל האו"ם לא קרא להקים ועדת חקירה, מועצת הביטחון לא התכנסה, הליגה הערבית התעלמה וה-BBC כמובן לא ראה ולא שמע", את הדברים אמר מול טענות העולם והשמאל להקים ועדת חקירה  לבדיקת ירי צה"ל במחבלים הפלסטינים.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו