מגזין ספורט, ספורט, תוכן שיווק

איך להתאמן נכון מבלי להיפצע – המדריך המלא

כולם רוצים לבצע פעילות גופנית כדי לחטב את הגוף ולשמור על רמת חיים גבוהה, אך רק מעטים יודעים איך עושים זאת בצורה נכונה. הדרך להתאמן בלי להיפצע היא לשמור על סרגל מאמצים, לשתות הרבה מים, לאכול היטב וכמובן לנוח

איך להתאמן נכון מבלי להיפצע - המדריך המלא

שגרה של פעילות גופנית היא משימה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב. גם אחרי שמחליטים לבצע פעילות גופנית כדי לשפר את איכות החיים ולחטב את הגוף, מגלים שיש הרבה שיקולים שעשויים להשפיע על התוצאה ועל התחושה האישית. בתוך כך, גברים ונשים שלא מתאמנים נכון עלולים למצוא את עצמם מתמודדים עם פציעה קשה ואף דורשים קצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי.

הפתרון הוא כמו תמיד לעשות את הדברים בהדרגה. בעזרת סרגל מאמצים אפשר לבחור פעילות גופנית שעולה בקנה אחד עם המשקל ההתחלתי, הרקע הבריאותי והיכולות הפיזיולוגיות. סרגל המאמצים משמש כסוג של מצפון, שלפיו יודעים מתי להרים את הרף ומתי לעצור. במידה ולא בטוחים לגבי הבדלים בין רמת העצימות של סוגי פעילויות, ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע ולשאוב מידע מאתרי אינטרנט רלוונטיים.

מתיחות, תזונה ומים

גם הדברים הקטנים שהופכים לחלק בלתי נפרד משגרת האימון משפיעים על האפקטיביות שלו ועל היכולת של הגוף להתמודד עם עומסים. ראשית, יש להקפיד לבצע שחרור קצר ומתיחות לפני כל אימון גופני. בהקשר הזה כלל לא משנה אם מדובר באימון אירובי של ריצה והליכה, או באימון אנאירובי של הרמת משקולות או משחק סקווש: המתיחות והחימום יעניקו לגוף את התשתית הנדרשת ויכינו את השרירים לקראת הפעילות.

שנית, רצוי להכניס לשגרת האימון תזונה בריאה ולשתות הרבה מים. התזונה מחזקת את הגוף ומעניקה לו פלטפורמה שעליה הוא יוכל לאחר מכן לבנות את השרירים, בעוד שתיית המים תמנע דלקות ותחסוך לכם כאבי ראש. סיבה נוספת בגללה תזונה בריאה ושתיית מים חשובים לפעילות גופנית היא שבעזרתם ניתן למנוע חוסר תשומת לב, נפילות והחלקות.

מתי בפעם האחרונה לקחתם הפסקה?

הגוף לא יכול להתחזק בלי לנוח. אפילו ספורטאים זקוקים למנוחה מדי כמה ימים והם עובדים לפי תכנית אימונים מסודרת בדיוק בגלל זה. מנגד, הטעות הנפוצה של רוב האנשים שמתחילים להתאמן היא להתעלם מהצרכים של הגוף ולחשוב שככל שהפעילות אינטנסיבית יותר – כך הוא מתחזק.

בפועל, אין שום דרך לחזק את הגוף ולהימנע מפציעות אם לא נותנים לו לנוח. אפשר להתחיל עם שגרת אימונים של 2-3 פעמים בשבוע, לערוך הפסקה של יום אחד בין כל אימון משמעותי ולנצל גם את סוף השבוע כדי להתרענן. רצוי להקפיד על שינה של 7 שעות ברצף לפחות מדי לילה ולהימנע מאימונים אחרי השעה 20:00. בסופו של דבר, המטרה היא להפוך את הפעילות לחלק מהשגרה ולשמור על הבריאות.

לכתבה זאת לא התפרסמו תגובות. היה הראשון להגיב!

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע