אבל כבד: הרב אביחי רונצקי זצ"ל הובא למנוחות - סרוגים

אבל כבד: הרב אביחי רונצקי זצ"ל הובא למנוחות

אלפים ליוו למנוחות את רב היישוב וישיבת איתמר והרב הצבאי לשעבר, אביחי רונצקי שנפטר אתמול לאחר מחלה קשה. בנו ספד לו: "נלחמת כמו שרק אתה יודע, עד הרגעים האחרונים"

author-image
אבל כבד: הרב אביחי רונצקי זצ"ל הובא למנוחות

אלפים ליוו למנוחות את רב היישוב וישיבת איתמר והרב הצבאי לשעבר, אביחי רונצקי שנפטר היום (ראשון) לאחר מחלה קשה. ההספדים נאמרו בבית המדרש של הישיבה הגבוהה באיתמר ומשם יצאה לבית העלמין ביישוב.

בניו של הרב רונצקי ז"ל לפני מיטתו (צילום: אוהד צויגנברג)

בהלוויה משתתפים: שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הרב הצבאי הראשי לשעבר אייל קרים וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

הרב דרוקמן וח"כ שטרן (צילום: אוהד צויגנברג)

הבן משה ספד לאביו: "אני יודע שרבים כאן כואבים ושבורים ומרגישים שהיית אבא בשבילם. היית אבא שלא נמצא הרבה בבית, אבל בחוויה שלי כילד, גם כשהיית רחוק, שקוע בלימוד במשך ימים, לי בלב לא היה חיסרון. אפילו להפך – הרגשה מרוממת. הערצתי אותך כאבא גדול. רב לתלמידיו בישיבת עטרת כהנים, מפקד וחבר מיתולוגי לחייליו".

ההמונים בלוויית הרב (ללא קרדיט)

לב רחום לחלשים ואב דואג ליתומים

עוד ספד לאביו: "היית כל כך רגיש, הסברת לנו עוד כילדים להסתכל על השביל שאנחנו הולכים, להרים רגליים כדי שחלילה לא נדרוך על נמלים". בהמשך סיפר משה, "ביתך וביתנו היה בית לאנשים עם צרכים מיוחדים – שמוליק העיוור, דוד, ישראל שהפך לבן משפחה ועוד רבים. לפעמים זה היה מאתגר, אבל זה היית אתה. היית לב רחום לחלשים ואב דואג ליתומים. היית איש של אנשים. לפני שנתיים הגיעה המחלה. נלחמת כמו שרק אתה יודע עד הרגעים האחרונים".

השר בנט (צילום: אוהד צויגנברג)

רבנים עם זקנים על מדי ב'- זה בזכות אבא

הבן עודד הוסיף: "אבא, כשנכנסת לרבנות הצבאית עשית שינוי מקצה לקצה. היום כשאני מגיע לאימונים אני רואה רבנים עם זקנים על מדי ב' שמסתובבים ואני גאה ואומר – זה בזכות אבא. זה התוצאה שלך, אבא. זו העשייה שלך. היום הם חלק בלתי נפרד וזה באמת רק בזכותך".

שהשולחנות יהיו עגולים, כי אין מישהו שיושב בראש

מנכ"ל ישיבת איתמר ותלמידו לשעבר של הרב רונצקי, אריה גולדברגר אמר: "היית ראש ישיבה שאף פעם לא עמד בראש, בבחינת ירח שנותן לכל הכוכבים לדלוק לידך ולהאיר מעצמם. תמיד אמרת שמי שמנהל את הישיבה זה התלמידים. היה חשוב לך שהשולחנות בחדרי השיעורים יהיו עגולים, כי אין מישהו שיושב בראש – כולם שווים בעיניך. הדבר שהכי ברחת ממנו זה שידברו עליך ויספידו אותך. אני אשתדל מאוד לא לעצבן אותך".

(צילום: שי מאירי)

צילום: שי מאירי

(צילום: שי מאירי)

(צילום: שי מאירי)

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הרב רונצקי זצ"ל
נעמי | 01-04-2018 21:44
יהי זיכרון ברוך - חבל על דאבדין ולא משתכחין. סוף סוף נגאל מיסוריו.
2
למה הרב הצבאי לשעבר?
ישראל | 01-04-2018 22:58
הרב אייל קרים הוא הרב הנוכחי.