'לא נהיה פרעה': הפוסט המביך של הח"כית ממרצ - סרוגים

'לא נהיה פרעה': הפוסט המביך של הח"כית ממרצ

חברת הכנסת מיכל רוזין ממרצ ניסתה להיעזר בסיפור יציאת מצרים כדי להביא חיזוק לעמדתה נגד גירוש מסתננים ממדינת ישראל, ופרסמה פוסט מביך שהמסר העולה ממנו- מלבד זה שהיא ככל הנראה לא הבינה את סיפור היציאה ממצרים- דווקא מחזק את אלו המתנגדים לה

author-image
'לא נהיה פרעה': הפוסט המביך של הח"כית ממרצ
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)

חברת הכנסת מיכל רוזין ממרצ ניסתה להיעזר בסיפור יציאת מצרים כדי להביא חיזוק לעמדתה נגד גירוש מסתננים ממדינת ישראל, ופרסמה פוסט מביך שהמסר העולה ממנו- מלבד זה שהיא ככל הנראה לא הבינה את סיפור היציאה ממצרים- דווקא מחזק את אלו המתנגדים לה.

בפוסט, שזכה למאות שיתופים ותגובות, רובם ככולם עוסקים בהבנתה, או ליתר דיוק חוסר הבנתה, של חברת הכנסת את סיפור ההגדה, כתבה רוזין: "בחג הפסח נספר לילדינו שגירוש אינו אנושי, שההיסטוריה היהודית אינה רק העבר, אלא ציווי מוסרי שבלעדיו לא למדנו דבר. הרי 'בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים'".

בשלב הזה כתבה רוזין את מה שהביא רבים ללגלג על דבריה: "אנחנו לא נהיה פרעה", כתבה. "בחג הזה, נשב מסובין ונאמר בקול רם שבשמנו לא מגרשים פליטים ומבקשי מקלט".

כאמור שרוב התגובות על דבריה של רוזין עסקו בעובדה הפשוטה כל כך- שכל ילד בכיתה א' מכיר- שפרעה לא גירש את עם ישראל ממצרים, אלא להיפך, התעקש להשאיר אותו במצרים ואף רדף אחריו לאחר שברח ממנו.

אם אז נלך לפי ההיגיון של רוזין- לפיו "בואו לא נהיה פרעה"- אז עלינו לא להתעקש להשאיר את המסתננים בארץ אלא לתת להם ללכת, בדיוק ההיפך מעמדתה של רוזין. מביך כבר אמרנו?

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
על זה אמר הנביא: ''בּוֹר כָּרָה וַיַּחְפְּרֵהוּ וַיִּפֹּל בְּשַׁחַת יִפְעָל'' [תהלים ז,טז]
עמוס | 30-03-2018 11:01
(טז) בּוֹר כָּרָה וַיַּחְפְּרֵהוּ וַיִּפֹּל בְּשַׁחַת יִפְעָל: (יז) יָשׁוּב עֲמָלוֹ בְרֹאשׁוֹ וְעַל קָדְקֳדוֹ חֲמָסוֹ יֵרֵד: (יח) אוֹדֶה יְדֹוָד כְּצִדְקוֹ וַאֲזַמְּרָה שֵׁם יְדֹוָד עֶלְיוֹן:
2
מיכל,התבלבלת.פרעה זה לא מלך ספרד שגירש את היהודים.קראו לו פרדיננד.נכון,כמו לפר.
אורי | 30-03-2018 13:17
מיכל,התבלבלת.פרעה זה לא מלך ספרד שגירש את היהודים.קראו לו פרדיננד.נכון,כמו לפר.
3
לא נהייה פרעה
ד.ארוין | 31-03-2018 22:06
בני ישראל היו מהגרי עבודה הם ירדו למצרים בגלל הרעב כיוון שהתרבו המצרים נכנסו ללחץ גם טיעון זה דומה להפליא לטיעון של כל מי שתומך בגירוש.
4
ההגדה לפי מרץ
יהודי | 02-04-2018 8:32
כמה חוסר ידע בנושאי היהדות יכולים להיות בשמאל הישראלי
5
כדורי מרץ או כדורי הזיה
יואל | 23-04-2018 23:50
דבריה של מיכל בירן, הם דוגמא נוספת, לעובדה שאנשי מרץ אבדו כל קשר למציאות. כך, הם רואים ברוצחי נשים זקנים וטף אנשי אשפ, פרטנרים לשלום...!, באסון שהמיט עלינו הסכם אוסלו, תקוה למזרח תיכון חדש...! בארץ ישראל, פלשתין (שם שניתן לה עי הרומאים על מנת להשכיח כל זכר ליהודה)!, במסתננים האלימים מאפריקה, מבקשי מקלט מסכנים...!.
6
כמה סתומה ודפוקה היא כבר
אוראור | 09-08-2018 11:17
יכולה להיות - כמה?????????????
7
הם כ ב ר פרעה - והמבין יבין.
אוראור | 26-06-2019 12:18
חוץ מזה: שלא ישחקו אותה מומחים להיסטוריה - למה הידע שלהם בהיסטוריה תמיד שאף לאפס הרי.
8
ממשיכי דרכו של פרעה - ולא רוצים להיות פרעה?
אוראור | 28-07-2019 11:07
יופי של חוסר מודעות עצמית יש להם!.