בעקבות ההדלפה: הגולשים נוטשים את פייסבוק - סרוגים

בעקבות ההדלפה: הגולשים נוטשים את פייסבוק

לאחר שפרטיהם האישיים של מעל 50 מיליון איש הודלפו בסתר לחברת ניתוח מידע, מאות ממשתמשי הרשת החברתית החליטו לסגור את חשבונותיהם. בין הנוטשים נמנים גם מפורסמים ובכירים בעולם הטכנולוגיה

author-image
בעקבות ההדלפה: הגולשים נוטשים את פייסבוק
  מאבדת משתמשים. פייסבוק (צילום: שאטרסטוק)

פייסבוק ממשיכה לחטוף: שבוע לאחר שנחשף כי פרטיהם האישיים של מעל 50 מיליון משתמשים בפייסבוק נאספו במרמה והודלפו לחברת ניתוח המידע "קיימברידג' אנליטיקה", נראה כי השערורייה סביב הפרשה לא דועכת. בשבוע האחרון מאות ממשתמשי הרשת החברתית הפופולארית החליטו לסגור את חשבונותיהם, ביניהם גם מפורסמים ובכירים בעולם הטכנולוגיה שזכו למאות אלפי לייקים בכל פוסט.

אחד הראשונים שפתח במחאה הוא בריאן אקטון, מייסד אפליקציית וואטסאפ– שנרכשה על ידי פייסבוק בשנת 2014. "הגיע הזמן לעשות את זה" כתב בטוויטר יחד עם ההאשטאג "מחקו את הפייסבוק"- שהפך תוך כמה שעות לויראלי וזכה למאות ציוצים מחדש ברשת החברתית הנחשבת למתחרה הגדולה ביותר של פייסבוק.

היזם ואיש העסקים אילון מאסק הצטרף הבוקר לרשימת מוחקי הפייסבוק, כאשר הבכיר הטכנולוגי הודיע כי מחק את החשבון האישי שלו ושאל בציניות: "מה זה פייסבוק?". בהמשך הגדיל לעשות ומחק גם את עמודי הפייסבוק של החברות הנמצאות בבעלותו, ביניהם חברת הרכבים החשמליים "טסלה" וחברת החלל "SpaceX".

חלק מהמפורסמים שסגרו את חשבונותיהם הביעו אכזבה מכך שאיבדו פלטפורמה חשובה ששימשה אותם בחייהם העסקיים, אך רובם טענו כי מדובר במהלך נכון. "זו היתה החלטה קלה, וזה לא הולך להיות סוף העולם" אמר מפיק הקולנוע ריצ'רד פרי, שמחק גם כן את חשבונו, בראיון לתקשורת. "חשדתי שמתרחשים דברים כאלה, אך זו הפעם הראשונה שזה נחשף בפשטות. זה נראה כאילו לפייסבוק פשוט לא אכפת מהמשתמשים שלה". פרי הוסיף לטעון כי פייסבוק נהפכה ל"פלטפורמה של זבל, המשמשת רק למודעות ודיווחים מהעיתונות".

המחאה הנוכחית מתרחשת לאחר הדלפת המידע הגדולה בהיסטוריה של הרשת החברתית, שהובילה לביקורות רבות כלפי התנהגותה של פייסבוק. כזכור, בשבוע שחלף מאז פרוץ הסערה הציבורית, המנייה של פייסבוק צנחה בהיקף משמעותי, ושווי החברה ירד בסכום של כ-60 מיליארד דולר.

בשבוע שעבר מייסד הרשת החברתית, מארק צוקרברג, לקח אחריות על האירוע וכתב פוסט בו הוא הסביר מה קרה והתנצל. "יש לנו אחריות להגן על המידע שלכם, ואם אנחנו לא יכולים לעשות זאת- אז לא מגיע לנו לשרת אתכם" כתב. "את האמצעים שימנעו ממקרה כזה לחזור על עצמו נקטנו כבר לפני שנים- אבל גם עשינו הרבה טעויות. יש עוד הרבה מה לעשות, ואנחנו חייבים להשתפר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו