מחיה המתים: העלון שבת בשבתו חוזר לפעילות
תשעה חודשים לאחר סגירתו, ייצא השבת מחדש העלון הותיק במגזר 'שבת בשבתו'. בנוסף למתיחת פנים העיצובית נוסף לו מדור ברנז'ה. הצצה לגיליון הראשון
ברוך מחיה המתים. תשעה חודשים לאחר שפרסמנו בפרסום ראשון ב'סרוגים' על סגירת העלון 'שבת בשבתו' השבת הוא יוצא מחדש אחרי מתיחת פנים.
במכתב שפרסם אז ראש מכון צומת הרב ישראל רוזן ז"ל לכותבים הוא ציין: "מזה כשנה משדרים לנו מחברת ההפקה 'גל אורן' כי הפקת העלון 'שבת בשבתו' נושאת הפסדים שאינם יכולים לעמוד בהם, בעיקר בשל התחרות הפרועה בשוק זה. בשיחות רבות שנערכו בינינו התקבלה אורכה בלתי מוגדרת בזמן ונעשו חיפושים למצוא שותפים עסקיים ומוסדיים".
המשקיע לא נמצא, והעלון נסגר בפרשת קרח. מצבו הבריאותי של הרב רוזן הידרדר והוא נפטר מספר חודשים לאחר מכן. במשך חצי השנה האחרונה נעשו מגעים בין גורמים בציונות הדתית להחזרת העלון לפעילות. מה שככל הנראה נתן את הפוש האחרון להוצאת העלון, הוא האיחוד בין משרד הפרסום של גל אורן למשרד היח"צ של אבי לרנר, שהבין את הפוטנציאל שיש בעלון השבת.
להורדת העלון המחודש של שבת בשבתו – לחצו כאן
מתיחת הפנים של העלון
מעיון בעלון החדש נראה שהוא עבר שינוי עיצובי ותכני. המו"ל של העלון נותר מכון צומת, אך בשער העלון מופיע גם הלוגו של "אמנה" חברת הבנייה ביו"ש של זמביש. לעורך התמנה יוסף ארנפלד, איש יח"צ העוסק בעיקר במוסיקה, אך בעל רקע בכתיבה בעיתונים כמו בשבע ושביעי. ניהול הפרסום נשאר בידי גל אורן שכעת לאחר האיחוד נקרא "גל אורן לרנר".
החידוש הגדול של העלון נמצא כבר בעמוד השני מופיע ראיון עם הרב יעקב אריאל, ובהמשך העלון פחות או יותר המדורים הותיקים העוסקים בנושאים תורניים עם נגיעות לחיי המעשה כמו רפואה והלכה, אמנות ואמונה ועוד. את טור הדעה השבועי של הרב רוזן החליף לפחות בגיליון הראשון – הרב עמיחי גורדין, שהיה בעל טור בעמודים הפנימיים.
מבחינה עיצובית ניתן לראות כי הכותרות הפכו לגדולות יותר, והתמונות שליוו את כותבי המדורים יצאו מהמסגרת וקיבלו מימד משל עצמן.
הרב רוזן לא היה מסכים
הרב ישראל רוזן ז"ל הטיל וטו על כל שינוי בכמות הפרסומות – מה שיצר הפסדים לעלון. אך בעיקר גם לתוכן שלהם. הרב נפטר, ונראה שההנהלה החדשה מרשה לעצמה להשתולל. כבר בעלון הראשון, מופיע על חצי עמוד פרסומות לסיגריות כשרות לפסח של חברת דובק. ללא ספק פרסומת שלא הייתה עוברת בהנהלה הקודמת.
שינוי נוסף שנעשה ברמת התוכן, ובטוח לא היה מקבל את אישורה של ההנהלה הקודמת הוא הכנסת מדור "בין שמיים לארץ" שהוא למעשה שני עמודי תוכן שיווקי המוצג כעמודי ברנז'ה ובהם פירוט של מי היה איפה באירועי המגזר (בדומה לעיתונים מצב הרוח ושביעי), אגב רוב האירועים במדור הם של לקוחות משרד היח"צ גל-אורן-לרנר.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו