מחיה המתים: העלון שבת בשבתו חוזר לפעילות - סרוגים

מחיה המתים: העלון שבת בשבתו חוזר לפעילות

תשעה חודשים לאחר סגירתו, ייצא השבת מחדש העלון הותיק במגזר 'שבת בשבתו'. בנוסף למתיחת פנים העיצובית נוסף לו מדור ברנז'ה. הצצה לגיליון הראשון

מחיה המתים: העלון שבת בשבתו חוזר לפעילות
  הכותרת החדשה של שבת בשבתו

ברוך מחיה המתים. תשעה חודשים לאחר שפרסמנו בפרסום ראשון ב'סרוגים' על סגירת העלון 'שבת בשבתו' השבת הוא יוצא מחדש אחרי מתיחת פנים.

במכתב שפרסם אז ראש מכון צומת הרב ישראל רוזן ז"ל לכותבים הוא ציין: "מזה כשנה משדרים לנו מחברת ההפקה 'גל אורן' כי הפקת העלון 'שבת בשבתו' נושאת הפסדים שאינם יכולים לעמוד בהם, בעיקר בשל התחרות הפרועה בשוק זה. בשיחות רבות שנערכו בינינו התקבלה אורכה בלתי מוגדרת בזמן ונעשו חיפושים למצוא שותפים עסקיים ומוסדיים".

המשקיע לא נמצא, והעלון נסגר בפרשת קרח. מצבו הבריאותי של הרב רוזן הידרדר והוא נפטר מספר חודשים לאחר מכן. במשך חצי השנה האחרונה נעשו מגעים בין גורמים בציונות הדתית להחזרת העלון לפעילות. מה שככל הנראה נתן את הפוש האחרון להוצאת העלון, הוא האיחוד בין משרד הפרסום של גל אורן למשרד היח"צ של אבי לרנר, שהבין את הפוטנציאל שיש בעלון השבת.

להורדת העלון המחודש של שבת בשבתו – לחצו כאן

הפרסום הראשון בסרוגים על סגירת שבת בשבתו

מתיחת הפנים של העלון

מעיון בעלון החדש נראה שהוא עבר שינוי עיצובי ותכני. המו"ל של העלון נותר מכון צומת, אך בשער העלון מופיע גם הלוגו של "אמנה" חברת הבנייה ביו"ש של זמביש. לעורך התמנה יוסף ארנפלד, איש יח"צ העוסק בעיקר במוסיקה, אך בעל רקע בכתיבה בעיתונים כמו בשבע ושביעי. ניהול הפרסום נשאר בידי גל אורן שכעת לאחר האיחוד נקרא "גל אורן לרנר".

החידוש הגדול של העלון נמצא כבר בעמוד השני מופיע ראיון עם הרב יעקב אריאל, ובהמשך העלון פחות או יותר המדורים הותיקים העוסקים בנושאים תורניים עם נגיעות לחיי המעשה כמו רפואה והלכה, אמנות ואמונה ועוד. את טור הדעה השבועי של הרב רוזן החליף לפחות בגיליון הראשון – הרב עמיחי גורדין, שהיה בעל טור בעמודים הפנימיים.

עיצוב חדיש, תמונות וכותרות גדולות יותר

מבחינה עיצובית ניתן לראות כי הכותרות הפכו לגדולות יותר, והתמונות שליוו את כותבי המדורים יצאו מהמסגרת וקיבלו מימד משל עצמן.

הרב רוזן לא היה מסכים

הרב ישראל רוזן ז"ל הטיל וטו על כל שינוי בכמות הפרסומות – מה שיצר הפסדים לעלון. אך בעיקר גם לתוכן שלהם. הרב נפטר, ונראה שההנהלה החדשה מרשה לעצמה להשתולל. כבר בעלון הראשון, מופיע על חצי עמוד פרסומות לסיגריות כשרות לפסח של חברת דובק. ללא ספק פרסומת שלא הייתה עוברת בהנהלה הקודמת.

הרב רוזן היה מסכים? פרסומת לסיגריות בשבת בשבתו

שינוי נוסף שנעשה ברמת התוכן, ובטוח לא היה מקבל את אישורה של ההנהלה הקודמת הוא הכנסת מדור "בין שמיים לארץ" שהוא למעשה שני עמודי תוכן שיווקי המוצג כעמודי ברנז'ה ובהם פירוט של מי היה איפה באירועי המגזר (בדומה לעיתונים מצב הרוח ושביעי), אגב רוב האירועים במדור הם של לקוחות משרד היח"צ גל-אורן-לרנר.

הרב רוזן היה מסכים? מדור הרכילות בשבת בשבתו

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
ולהם עוד יש בעיה עם מפלגה שלי
דב חנין | 21-03-2018 11:55
הם מפרסמים "עלוני שבת" שבהם הם קוראים לרצוח ערבים רק בגלל מוצאם, לגרש מסתננים רק בגלל צבעם. במפלגה שלי נלחמים נגד הגזענות והאנטישמיות הזו
2
גועל נפש!!
יחיאל | 21-03-2018 11:58
עוד מדור ברנז'ה?? לקחתם עלון טהור והרסתם אותו!!! הרב רוזן לא היה שמח בעלון החדש הזה.
3
גועל נפש!
אבי | 21-03-2018 12:19
עוד רכילויות, עוד הפרעות לתפילה, עוד איסורים דאורייתא. הרב רוזן בקושי נפטר וכבר מתהפך בקברו!
4
די ברור שכל ההחייאה מחדש של העלון זה לקראת הבחירות. גל אורן ישלחו לשם הרבה לקוחות פוליטיים שייפרסמו
ירושלמי | 21-03-2018 14:26
די ברור שכל ההחייאה מחדש של העלון זה לקראת הבחירות. גל אורן ישלחו לשם הרבה לקוחות פוליטיים שייפרסמו