'שבת בשבתו' נסגר; הרב ישראל רוזן בטור פרידה - סרוגים

'שבת בשבתו' נסגר; הרב ישראל רוזן בטור פרידה

כפי שפורסם לראשונה בסרוגים, העלון 'שבת בשבתו' יפסיק להופיע החל מהשבת הבאה. בגיליון האחרון, נפרד העורך הרב ישראל רוזן מהקוראים עם תקווה לשוב בעתיד הקרוב

'שבת בשבתו' נסגר; הרב ישראל רוזן בטור פרידה
  אחרי 33 שנה, העלון נסגר. שבת בשבתו

כפי שפורסם לראשונה בסרוגים, העלון 'שבת בשבתו' יפסיק להופיע החל מהשבת הבאה. בגיליון האחרון, נפרד הרב ישראל רוזן מהקוראים ומקווה לחזור בעתיד.

על מה אכתוב הפעם?

כמעט מדי מוצ"ש אני מתיישב מול המחשב ותוהה "על מה אכתוב הפעם?". תוך כדי תהייה אני מוצא עצמי בוהה מול המסך, לעתים שעתיים ושלש; "על מה אכתוב הפעם?". גם עתה אני תוהה ובוהה, אך התוצאה ברורה לי כמובנת מאליה; חובתי להתייחס לגזירת אפשרות הכליה שנחתה על עלוננו, אותו אנו עורכים מדי שבת בשבתו מזה עשרים שנה ומעלה.

לי אישית תחסר השוטטות רצוא ושוב מול המסך על מה לכתוב ב'נקודת המבט' השבועית שלי כשליח ציבור המייצג חלק נכבד – לאומי ותורני ביסודו – במחנה הציונות הדתית הקלאסית.

העט נמשכת לעניינא דיומא, לפרשת השבוע במשמעות התקשורתית; לומר משהו – כן ולא – על אספקת החשמל לעזה; להביע עמדה – כן ולא – על בינוי אלפי יחידות דיור בקלקיליה וגניזת תכניות דומות בגוש עציון; ואולי לומר משהו – כן ולא – על ההשתלטות הבידואית על מרחבי הנגב, כולל חדירה למחנות צה"ל; ולפתע מגיח מהמוח האחורי 'הקוד האתי', שטרם 'טיפלנו' בו, מיסודו של שר החינוך המבקש לחנך לערכי לאום ופטריוטיזם את העולם האקדמי הסורר והפוזל כרונית החוצה. ומה עם הטיפול – כן ולא – בילדים האומללים חןלי הסרטן בשל ריב רפואי יוקרתי. גם ההתנצחות העקשנית בקרב מחנה הציונות הדתית – מן הלייטיות ועד הר המור – שוה 'נקודת מבט'; וסוגיא נדושה אך ראויה להתייחסות קבועה היא מעמדו של היועץ המשפטי הכל יכול "ולו המלוכה" – גם זו דילמה לאומית/שלטונית גורלית.

אז מה יעלה בגורלנו?

כל אלו שייכים ל'עולם התוהו', הבהייה והתהייה. אך מה אעשה ומטעם חברת ההפקה 'גל אורן' נשלחה יד רפה לסגור את שערי 'שבת בשבתו' מטעמים כלכליים מוצדקים. לו היתה זו גזירת שמים למחות את זכר כל עלוני השבת – כי עתה החשיתי, ואף הייתי תומך ב'גזירה'. וכבר דובר על כך בעבר גם במדור זה. אך מה אעשה לנוכח המציאות הקשה לפיה רבו עתונים דמויי עלונים המתחרים על 'קמח המודעות' ופוגעים בקיומו הכלכלי של בטאוננו שמאופיין בהעדר ידיעות עתונאיות, ואף ללא כתבות תקשורתיות על אישים ומוסדות; רציני תורני נטו (פרט למדורנו הפובלציסטי).

ובכן, כפי שנאמר לנו ע"י חברת ההפקה,לפחות לפי הנתונים לרגע זה בידכם הגליון האחרון במתכונת של מותג ציוני-דתי מפד"לי, פןעל-מזרחניקי זה. כך דרכו של עולם , ובודאי בדורנו הדוהר ובהול אחר חידושים חדשות לבקרים.

מאידך, וקראו את שפתותיי; להערכתי 'שבת בשבתו ישוב לבמה לאחר חופשה קצרה בת כמה שבועות, העלון יתעורר לחיים חדשים אם באמצעות חברת פרסום אחרת, או שמא חברת 'גל-אורן' תתעשת ותירתם שוב למשימה ציונית דתית זו, כבימי בראשית והזוהר של 'פרסום אורן', בדחיפת המייסד ואבי המשפחה מיש (מאיר) אלימלך זכרו לברכה.  

בימים אלו מתרחשים מאמצי התרעננות; קיימת הצעה שמוסדות חינוך או תרבות ציונים דתיים 'ירכשו' עמוד שרובו דברי תורה וחכמה שייכתב ע"י מי מאנשי המוסד, ומיעוטו דיווח קצר על מפעלות הארגון. היש נענים לאתגר?

לבי אומר לי כי זו תהא דרך המלך לההיחלצות מן המשבר, ויש כבר ניצנים לכך… אחיי ורעיי, ידידיי וקוראיי – בע"ה נתראה שוב בקרוב…

(נכתב במוצ"ש שלח)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אוי, הוא כתב "העט נמשכת".
| 22-06-2017 14:43
במקום "נמשך". ובכלל מדובר במקלדת.
2
רוזן - אתה בטוח תבין
איש | 22-06-2017 15:10
על דאטפת אטפוך, וסוף מטיפיך יטופון ואם לא הבנת, אז אתה חסר תקנה
3
סוף סוף יתחילו להתפלל
קובי | 22-06-2017 21:20
4
העלונים מכשלים את הציבור באסור חמור - קריאת פרסמת בשבת
השומר שבת | 22-06-2017 21:59
איסור גמור לקרא פרסומת בשבת ולכן כל העלונים עוברים על לפני עיוור, ואם הם הראשונים הרי שלמרות האופי התורני בתכלס הם הכשילו את הציבור ולכן מזלם הוא שזה נסגר.
5
כב' הרב אתה אדם יקר אבל לא שליח ציבור ולא מייצג אף אחד
מאן דאמר | 22-06-2017 23:34
כב' הרב כותב "כשליח ציבור המייצג חלק נכבד – לאומי ותורני ביסודו – במחנה הציונות הדתית הקלאסית". ובכן, לא זכור לי אי פעם ואני לא אדם צעיר שהתמודדת בבחירות כלשהן , גם לא למועצה האזורית בשטח מגוריך. לא זכור לי שעמדת בראש מועצה ציבורית ממונית או שהיית אי-פעם נבחר ציבור או שליח ציבור של מאן דהוא בגוף ציבורי או תפקיד ציבורי כל שהוא אלא אם מכון צומת שהוא מכון חשוב (ופרטי! לא ציבורי - פרטי!)) נחשב בעיניך משום מה כגוף ציבורי. ודאי שאינך מייצג אף אחד למעט עצמך ותו -לא. פרופורציות זה דבר חשוב בחיים.