בקיבוץ רוקדים בנפרד.

זו השנה החמישית שבקיבוץ אשדות יעקב איחוד, יקיימו את שמחת תורה וההקפות השניות ברוב עם ולפי ההלכה.

אל חברי הקיבוץ מצטרפת קבוצה של בחורים מישיבת חיספין שמגיעה עם ספרי תורה ומנהלת את התפילות ועוזרת לעשות שמח.

ההקפדה על ההלכה נשמרת, כשבמהלך הריקודים  נשמרת ההפרדה בין הגברים לנשים ובהקפות השניות נפרשת מחיצה בין שני המעגלים.

חברי הקיבוץ מתלהבים ומקבלים גם את ההקפדה על ההלכה שאינה מקובלת בדרך כלל בציבור החילוני.

הרוב תומך בהפרדה

מכל הקיבוץ המונה כ-350 משפחות ישנה רק חברה אחת שמתנגדת. אתר mynet פרסם כי אחת החברות בקיבוץ, ברוריה שרון, פרסמה בעלון הקיבוץ, מאמר נגד ההפרדה המגדרית בשמחת תורה.

"למה מחיצה זאת? מחיצה זאת מקורה בפחד קמאי ובאיום שמטילה האישה הלילית המפתה, על הגברים. זאת אחת הסיבות שבבית הכנסת הם, הגברים, דוחקים אותנו, הנשים, למחיצה."

"החברה הקיבוצית שמה על דגלה את שוויון ערך האדם. והנה, לכבוד מאה שנה לתנועה, בחרנו להעמיד מחיצה בין נשים לגברים… היכונו, היכונו, מחכים לביאת המקווה." כתבה שרון.

אך מסתבר שברוריה שרון היא קול בודד בקיבוץ ואינה זוכה לתמיכה רבה מצד שאר החברים. שרון ניסתה לארגן מניין שיווני ביום כיפור, אליו הגיעו כ-40 חברים, בעוד למניין עם בחורי הישיבה מחיספין הגיעו כ-350 מתפללים.

שאול אלתר, שאחראי מטעם הקיבוץ על הקמת המניין ביום כיפור ובשמחת תורה מסביר: "מי שההפרדה לא מוצאת חן בעיניו, יכול לא לבוא למקום."

"זה חמש שנים אנחנו מקיימים במגרש הכדורסל את שמחת החג בשיתוף עשרות בני ישיבה מחיספין. נכון שיש הפרדה בתחילת התפילהושאת ספר התורה לא יכולות הנשים לקחת, אבל חוץ מזה הכל נעשה במשותף, כולל חלוקת שקיות הממתקים".