שקד חשפה: זו הסיבה שתמכתי בחוק ישראל היום - סרוגים

שקד חשפה: זו הסיבה שתמכתי בחוק ישראל היום

שרת המשפטים חשפה כי 'בבית היהודי' לא תמכו ב'חוק ישראל היום' כי "העיתון התעמר בנו". האם הבית היהודי לא יהיו שותפים בממשלה הבאה? "לא נולדתי בסלאח א דין ויש גם יתרונות לשהייה באופוזיציה", השיבה שקד

author-image
שקד חשפה: זו הסיבה שתמכתי בחוק ישראל היום
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

שרת המשפטים איילת שקד חשפה הערב (ראשון) כי במפלגתה 'הבית היהודי' לא תמכו "בחוק ישראל היום כי העיתון התעמר בנו". לגבי המצב שבו הבית היהודי לא יהיו שותפים בממשלה הבאה, ענתה: "לא נולדתי בסלאח א דין ויש גם יתרונות לשהייה באופוזיציה. אולם סייגה והוסיפה, כי כמו כל פוליטיקאי היא רוצה להיות בקואליציה ולהשפיע.

בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה ומקור ראשון אמרה שקד כי "ישראל היום לא היה עיתון ימני, הוא שירת אדם אחד. היום המציאות הזאת השתנתה".

נזכיר כי חוק ישראל היום של ח"כ איתן כבל, עליו חתומה השרה שקד עלה להצבעה במליאת הכנסת ועבר בקריאה טרומית. בהצבעה תמכו 43 חברי כנסת, 23 התנגדו, 9 נמנעו ו-9 כלל לא הצביעו. בין הנעדרים, היו חמישה חברי כנסת של הבית היהודי- השרים נפתלי בנט ואורי אריאל, יחד עם סגן השר הרב אלי בן דהן סגן השר אבי וורצמן וחברת הכנסת איילת שקד, נעדרו מההצבעה, אחרי שהתקזזו עם ח"כים התומכים בחוק.

אולם חרף קידומו- ראש הממשלה נתניהו שהתנגד לחוק החליט לצאת לבחירות מוקדמות.

שקד לא מפתיעה הערב בתשובתה, ונזכיר כי היא לא היחידה. כשנשאל בעבר בנט בערב ההצבעה בשנת 2014 על תמיכתו בסגירת העיתון, השיב: "אני מאוד מאוכזב מישראל היום, הייתי נוכח בעת הקמת העיתון, הייתי חלק מהקמת העיתון. קויתי שהוא יהיה עיתון לאומי ענייני ולא עיתון שהולך רק אחרי אישיות מסוימת ופוגע בכל האחרים, ובכל עימות בין האינטרס הלאומי לבין אותה אישיות, תמיד מעדיף את האישיות. זה מה יש, אני חי עם המציאות, עשינו דברים גדולים ונמשיך לעשות דברים גדולים."

בהמשך התייחסה שקד למשבר בקואליציה, ואמרה: "אני מדברת עם ראשי המפלגות. הם חושבים שבחירות זה דבר מיותר, יש ממשלת ימין טובה ומתפקדת, זה לא שאם נלך לבחירות נקבל ממשלה טובה יותר באיזה שהיא צורה. אם נלך לבחירות לא יהיה חוק גיוס, גם לחרדים זה לא משתלם. לכן עם הרבה רצון טוב אפשר לפתור את זה, זו לא בעיה בלתי פתירה. כרגע הח"כים החרדים מנסים להציע פתרון".

לשאלת המראיינת,האם היא רואה מצב שבו הבית היהודי לא יהיו שותפים בממשלה הבאה ענתה שקד:  "לא נולדתי בסלאח א דין ויש גם יתרונות לשהייה באופוזיציה, להיות בבית ולעבוד פחות קשה, לא נורא אם ננוח כמה שנים, אבל כמובן שכל פוליטיקאי רוצה להיות בקואליציה ולהשפיע".

כזכור, כי על פי הצעת החוק הייתה אמורה להיאסר חלוקת חינמונים שהם מעל 30 עמודים, מופצים בכל ימות השבוע והם אחד מ 4 העיתונים הנפוצים ביותר. בהם עיתון 'ישראל היום' המזוהה עם נתניהו ובעליו איש העסקים שלדון אדלסון נדרש לאחרונה לתת עדות במסגרת חקירות נתניהו בתיק 2000, כך גם ח"כ כבל שנחקר באזהרה במסגרת הפרשה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לא הבנתי. העיתון עיצבן אותך אז התשמשת בחוק להתנקם?
hmje | 11-03-2018 22:48
ומה עם חוק 'הארץ'?
אם זה עיתון שמשרת פוליטיקאי אחד
אורי | 04-02-2019 22:29
אז עלולה להיות שם בעיה. מצד שני, אם יש לך בעיה - תמצאי את יהודי עשיר ותפתחי עיתון משל עצמך במקום לסגור עיתון אחר.
2
לא יאמן!
י | 12-03-2018 0:11
העיתון לא זרם אתה אז היא מחוקקת חוק שיביא לסגירתו, רוסיה זה כאן !