ממשיך לנסות: נשיא פולין מתנצל בפני היהודים - סרוגים

ממשיך לנסות: נשיא פולין מתנצל בפני היהודים

נשיא פולין אנדז'יי דודה ממשיך לנסות לרצות את ישראל ולפתור את משבר חוק השואה. בנאום שנשא היום הביע התנצלות גירושם ורדיפתם של אלפי יהודים בפולין על ידי המשטר הקומוניסטי בשנת 1968

author-image
ממשיך לנסות: נשיא פולין מתנצל בפני היהודים
  מתנצל בפני היהודים. נשיא פולין אנדז'יי דודה (צילום: עמוד הטוויטר של אתר Kontrowersje)

הבכירים בפולין ממשיכים לנסות ולרצות את ישראל: על רקע המשבר שפרץ בעקבות חקיקת "חוק השואה", נשיא פולין אנדזקיי דודה נשא היום נאום בו התנצל על גירושם ורדיפתם של אלפי היהודים מארצו בשנת 1968.

פולין החופשית והעצמאית של היום איננה אחראית לרדיפה הזאת, ולא צריכה להתנצל. למרות זאת, אני מבקש שיסלחו למדינה של אותה התקופה על המעשים הללו" אמר, ומיד פנה בבקשה ליהודים ברחבי העולם: "אנא מכם, סלחו לפולין ולעם הפולני".

בנאומו דוד התייחס לגירוש שבוצע על ידי השלטון הקומוניסטי ששלט אז בפולין, שפעלו כחלק מקמפיין אנטישמי נרחב שפרץ במדינה בסוף שנות ה-60. הסיבות העיקריות לקמפיין הקשה היו פריצתה של מלחמת ששת הימים וכן מרד הסטודנטים בפולין, ובשיאו אף נותקו היחסים הדיפלומטיים בין פולין וישראל.

הנאום הנוכחי הוא ניסיון נוסף של הממשל בפולין לפתור את משבר חוק השואה ולהשיב לקדמותם את היחסים הדיפלומטיים בין פולין לישראל- שעלו על שרטון לאחר שהנשיא הפולני אישר את החוק. בשבוע שעבר הנשיא דודה התחייב לישראל כי המדינה לא תאכוף את החוק עד לסיום הדיונים עם ישראל על הפרשה- אך למחרת הוגשה תביעה נגד עיתון בארגנטינה אשר הציג תמונה של חיילים פולנים בכתבה על רצח היהודים בעיירה ידוובנה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו