למרות ההבטחה לישראל: פולין אוכפת את חוק השואה - סרוגים

למרות ההבטחה לישראל: פולין אוכפת את חוק השואה

למרות ההתחייבות לישראל שלא לאכוף את חוק השואה, פולין החלה בכל זאת לאכוף את החוק שנכנס לתוקף ביום חמישי. התביעה הראשונה הוגשה נגד עיתון ארגנטינאי שפרסם תמונה של חיילים פולנים במאמר על טבח יהודי ידוובנה

author-image
למרות ההבטחה לישראל: פולין אוכפת את חוק השואה
  המדינה מפרה את התחייבותה לישראל. ראש ממשלת פולין מתיאוש מורבייצקי (צילום: עמוד הטוויטר Telewizja Republika)

ממשלת פולין מפרה את התחייבויותיה לישראל: למרות ההבטחה של פולין שלא לאכוף את חוק השואה עד לסיום המו"מ עם ישראל על ניסוח החוק, כעת נראה שבמדינה אוכפים את החוק בכל זאת.

אמש הליגה הפולנית נגד השמצה הגישו תביעה נגד עיתון "Pagina 12" הארגנטינאי, שפרסמו בדצמבר האחרון מאמר שעסק בטבח היהודים בעיירה הפולנית ידוובנה בשנת 1941. כחלק מהכתבה פורסמה גם תמונה של לוחמים פולנים שנלחמו נגד הסובייטים לאחר מלחמת העולם השנייה.

התמונה שפורסמה בעיתון והוביל לתביעה במסגרת חוק השואה (צילום: עמוד הטוויטר של רשת Todo Noticas)

במסגרת התביעה כותב המאמר פדריקו פבלובסקי מואשם ב"מניפולציה נגד האומה הפולנית ופגיעה בשמם הטוב של החיילים הפולנים". בכתב התביעה נטען כי מטרתה של פרסום הכתבה הייתה "לאשש את האנטישמיות של הפולנים בקרב הקוראים".

בליגה הפולנית נגד השמצה הבהירו כי התביעה הנוכחית מוגשת במסגרת החוק החדש, שנכנס לתוקף ביום חמישי האחרון. "זוהי התביעה הראשונה שהוגשה במסגרת החוק החדש" אמרו בארגון. "השימוש בתמונה מציג בורות עמוקה לגבי ההיסטוריה, ולכן על עורכי העיתון להתנצל באופן רשמי בפני העם הפולני כולו".

המאמר הנתבע הציג את היסטוריית היהודים בידוובנה, וכן את הטבח הקשה שהתרחש בעיירה במהלך השואה, במסגרתו מעל 1,600 יהודים נרצחו. בשנים שאחרי מלחמת העולם השנייה, הרשויות בפולין הכחישו את מעורבותם בטבח, וטענו כי הנאצים שלחו חוליות מיוחדות לביצוע מעשי הרצח. עם זאת, בשנת 2011 ההיסטוריון יאן טומאש גרוס פרסם דו"ח החוקר את הנושא, במסגרתו קבע כי הפולנים הם אלו שביצעו את הטבח.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו