סודות הבריאות של מזל: טיפים בריאים לקניות בסופר

הקניות בסופר מציעות לא מעט אתגרים ופיתויים עבורנו. כל מיני חטיפים, מאפים חמים ומבצעים עומדים בפנינו ומחכים רק שניקח אותם. בדיוק לקראת פסח 'חג הקניות' מומחית התזונה וההרזיה מזל כהן בטור מיוחד שילמד אותך לעשות קניות בריאות וחכמות

אבודה בסופר? טיפים לקניות בריאות וחכמות
  (צילום: שטארסטוק)

מכירה את הסיטואציה בה הקניות בסופר הופכות להיראות כמו בילוי במסעדה? את אוכלת כל מיני חטיפים במהלך סיבוב הקניות, מריחה את ריח הבגט והמאפים שבדיוק הרגע יצאו מהתנור ואת לא עומדת בפיתוי ובסוף את מוסיפה לעגלה שלך שלל מוצרים שלא בדיוק התכוונת לקנות.

בדיוק לקראת פסח, שמביא איתו המון קניות ובילויים בסופר,  נלמד היום איך עושים קניות בריאות בסופר.

(צילום:שטארסטוק)

ראשית בואי נזכור שבסופר מתחילה האכילה שלנו מה שנקנה- אותו אנחנו צפויות לאכול, לכן אנחנו רוצות להגיע במיטבנו ולקנות את הכי טוב עבורנו.

נתרכז בשני שלבים:

1. לפני הקנייה
2. בסופר- בזמן הקנייה

לפני שיוצאים מהבית:

להכין רשימה מראש- כך תהיי ממוקדת יותר ותמנעי מעצמך לשכוח את הדברים שאת צריכה באמת

להגיע על בטן מלאה- כדאי להגיע שבעות לקניות, כדי שלא נתפתה לעוגות, חטיפים ועוד דברים מזיקים. לפני שנצא לסופר, חשוב שנאכל ארוחה קלה,
ונוכל לקנות מה שאנחנו באמת רוצות וצריכות.

– להכין צידה לדרך– חשוב להוסיף לתיק- בקבוק מים ונשנוש בריא, כמו: תמרים/ אגוזים/ שקדים/ פרי

רשימה שתפתור לך הרבה בעיות (צילום:שטארסטוק)

בסופר:

-להיצמד למטרה- נשתדל להיצמד לרשימה ולהיצמד לקירות הסופר מסביב, כי שם נמצאים המוצרים הטבעיים והפשוטים יותר, שמהם אנחנו מעדיפות לקנות.

-נבדוק רכיבים:
סוכר- לא רוצים שיהיה ברכיבים הראשונים, ועדיף כמה שפחות
שומן-מומלץ להגביל שומנים רוויים ולהתרחק משומני טראנס וחומרים שלא מזהים את שמם (E למיניהם..)

להיצמד למטרה (צילום:שטארסטוק)

-לא להתעצל לחפש את מה שאנחנו צריכות- המוצרים המעובדים הממותקים והפחות טבעיים תמיד נגישים יותר ונמצאים באמצע הסופר וליד הקופות. ממליצה להתמקד כמובן בפרות וירקות טריים וקפואים, קטניות, דגנים, אגוזים וזרעונים

-אל תעמיסי- טיפ אחרון וחשוב לסיום: אל תעמיסי בפעם אחת הרבה סוגים של ירקות ופירות טריים. כדי שנצליח לאכול אותם ושלא נצטרך לזרוק, בכל שבוע שבועיים ננסה לגוון בסוגים שונים.

לסיום מצרפת לכן כאן רשימה מפורטת לגבי כל קבוצת מזון שמהם שווה לך לבחור מזון חדש ובריא, שאת לא רגילה לאכול.

ירקות:
ארטישוק| אספרגוס |אבוקדו |ברוקולי |דלורית |דלעת |זוקיני |חציל |כרוב ניצנים | כרוב סיני | כרובית| פלפל חריף, צ׳ילי | קישוא| שעועית ירוקה/צהובה

ירקות שורש:

במיה| בצל בכל סוגיו | ג׳ינג׳ר (זנגויל)| לוף (כרישה)| לפת| סלק| שורש פטרוזיליה| צנון| קולורבי| שום| שומר

פירות הדר:
אשכולית | ליים| פומלה | פומלית | תפוז סיני (קומקוואט)| תפוזינה| תפוז דם

פירות:
שסק| רמבוטן | ליצ׳י | נקטרינה| אנונה| חמוציות| פיטאיה| סמבוק| פג׳ויה| גוג׳י ברי|  גויאבה| דומדמנית (ענבי שועל) | אגס אדום, ירוק| אננס|  אפרסמון| חבוש| סברס| פאפאיה| קיווי| רימון| תאנה| פסיפלורה| קרמבולה| תמרנדי

פירות יער: חמוציות| תות| אוכמניות| דובדבן| פטל

סוגי אגוזים :
אגוז אדמה (המכונה גם בוטן)| אגוז ברזילאי או שקד ברזילאי (זרע העץ)| פיסטוק | צנובר| קוקוס| שקד מצוי| קשיו| אגוז לוז (בונדוק)| אגוז מקדמיה| אגוז פקאן| אגוז מלך | אגוז האלון (בלוט)| אגוז מוסקט| ערמונים

קטניות:
שעועית – לבנה, אדומה, שחורה, מנומרת, אזוקי| מאש| עדשים – אדומות, ירוקות, שחורות, צהובות| גרגירי חומוס| פול| אפונה ירוקה| סויה (אדממה)

דגנים:
אורז מלא/בסמטי/אדום| קינואה אדומה/שחורה/לבנה| דוחן| כוסמת| חיטה| בורגול| אמרנט

זרעים:
זרעי צ'יה| זרעי פשתן

אז איזה חידוש טרי בא לך להוסיף השבוע לרשימה שלך?

=================================

הכותבת: מזל כהן מומחית להרזיה, חיטוב ובריאות טבעית

לכתבה זאת לא התפרסמו תגובות. היה הראשון להגיב!

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע