כבר לא מופתעת: השופטת מפרשת המסרונים הושעתה - סרוגים

כבר לא מופתעת: השופטת מפרשת המסרונים הושעתה

שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הודיעו כי השופטת רונית פוזננסקי-כץ, שתיאמה לכאורה מעצרים עם חוקרי הרשות לניירות ערך בתיק 4000, הושעתה זמנית מתפקידה עד לכינוס בית הדין המשמעתי

כבר לא מופתעת: השופטת מפרשת המסרונים הושעתה
  הושעתה זמנית מתפקידה. השופטת פוזננסקי-כץ (צילום: דוברות בתי המשפט)

כבר לא מופתעת: שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הודיעו הבוקר כי שופטת בית משפט השלום בתל אביב, רונית פוזננסקי-כץ, תושעה מתפקידה עד לכינוס בית הדין המשמעתי בעניינה.

בהודעתם שקד וחיות אימתו את המלצתו של נציב התלונות על השופטים, אליעזר ריבלין, להעמיד את השופטת לדין משמעתי לאחר שנחשף כי היא תיאמה את מעצרי החשודים בתיק 4,000. פוזננסקי-כץ תועדה מתכתבת במסרונים בוואטסאפ עם החוקר ברשות לניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט, ולכאורה תיאמה איתו את הארכות המעצרים.

בימים הקרובים שקד וחיות יפעלו לכינוס בית הדין המשמעתי שידון בנושא הפרשה. "שרת המשפטים תגיש בימים הקרובים לנשיאת בית המשפט העליון קובלנה משמעתית על השופטת, בהתאם לסעיף 18(א) לחוק בתי המשפט (נוסח משולב), התשמ"ד-1984" נאמר בהודעה לתקשורת. "לאחר הגשת הקובלנה תפעל הנשיאה למינוי הרכב בית הדין המשמעתי שידון בקובלנה בהתאם לסדרי הדין הקבועים בחוק ובתקנות".

נשיאת בית המשפט התייחסה גם לטענתו של ריבלין על כשלים מערכתיים בבית המשפט. בהודעה נכתב כי "סוגיה זו נבחנת על ידי נשיאת בית המשפט העליון, ובדעתה לגבש בהקדם נוהל מתאים שיענה עליהם ויפורסם לציבור".

מקורות משפטיים מעריכים כי ההעמדה לדין עלולה להסתיים בהמלצה להדחת השופטת. במידה והחלטה כזו תתקבל, הוועד לבחירת שופטים תכונס כדי לדון בהדחה ובמינוי מחליף לשופטת. גורמים נוספים בבית המשפט העריכו כי פוזננסקי-כץ עשויה להתפטר מרצונה החופשי, אך קרוביה טוענים שהיא לא מתכננת לעשות זאת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מי שחושב שהשופטת תענש חי באשליות
שיר | 28-02-2018 10:48
לצערנו זה המצב
חושב שאתה
צדיקוב | 28-02-2018 12:34
צודק
2
השמאל יהפוך את פוזננסקי לקדושה מעונה. וידחפו אותה לביה''מ העליון
עמוס | 28-02-2018 12:33
כל פשע שיבצע שופט שמאל ייהפך למצווה. כך פועלים הבולשביקים. אצל סטאלין כל רצח הפך לאידיאל קדוש
3
הבעייה היחידה עם השופטת
לא מדויק | 28-02-2018 17:10
שהיא יפה מידי. כל כך יפה שהעבירה את התובע על דעתו. היה עסוק בלדמיין אותה רוכבת על אופניים.