ארגון צרכני התחבורה הציבורית "15 דקות", הפועל למען שיפור התחבורה הציבורית בישראל חשף היום את 10 קווי האוטובוס, שקיבלו את מספר התלונות הרב ביותר ו"זכו" בתואר: 'האוטובוסים הגרועים בישראל'. את הדו"ח הכולל כ-8,000 תלונות, יחשוף היום הארגון בכנסת יחשוף היום בכנסת במסגרת שימוע בנושא התחבורה הציבורית
על פי הדו"ח שפורסם ב- ynet מתוך אלפי הפניות שהתקבלו בארגון על אוטובוסים שלא עוצרים, מאחרים, מגיעים בתדירות נמוכה, או סובלים מצפיפות, לכלוך ועוד. 55% מהתלונות נוגעות לאיחורים ביציאה, אי ביצוע נסיעות ודילוג על תחנות, בעוד ש26% מהתלונות הן על שירות לקוי או חסר כמו תדירות נמוכה, צפיפות, אי עצירה בתחנה וחוסר תיאום בין האוטובוסים וזמני יציאת הרכבות. שאר התלונות היו בשל חוויית נסיעה לא נעימה, מידע חסר, ובעיות תשלום.
10 קווי האוטובוס הגרועים בישראל:
בין חמשת קווי האוטובוסים הגרועים ביותר בישראל, 3 קווים שייכים לחברת אגד. במקום הראשון ברשימה נמצא קו 605 מנתניה לתל אביב, אחריו ניתן למצוא את קו 55 מתל אביב לקריית אונו, קו 249 מפתח תקווה לרחובות וקווים 19ו-6 בירושלים.
אחריהם ניתן למצוא במקום השישי את קו 608 בין נתניה לתל אביב המופעל באמצעות חברת נתיב אקספרס, 5 קווים של חברת דן סוגרים את העשירייה . במקום השביעי הקווים 82 ו-66 בין פתח תקווה לתל אביב.
במקום השמיני קו 142 בין בת ים לתל אביב, במקום התשיעי קו 289 בין חולון לתל אביב ובמקום העשירי חותם קו 1 הנוסע בתוואי העתידי של הקו האדום בפרויקט הרכבת הקלה, בין פתח תקווה לבת ים. כולם שייכים לחברת דן.
משרד התחבורה: "עוד נגיע לרמה המקובלת באירופה"
בתגובה לדו"ח שפרסם הארגון, משרד התחבורה מסר להגנתו: "חברות בקרה של משרד התחבורה בוחנות מדי יום ובכל שעות היממה את עמידת חברות התחבורה הציבורית בתנאי הרישיון ובפרמטרים שנקבעו על ידי המשרד. כל חריגה מהם מטופלת במלוא החומרה, כולל הטלת קנסות בגובה של עשרות מיליוני שקלים בשנה.
בשנים האחרונות משרד התחבורה העמיד את נושא התחבורה הציבורית בראש סדר העדיפויות של המשרד ואף הוקמה רשות ארצית שנועדה לקדם את התחבורה הציבורית בישראל לרמה המקובלת במערב. מדובר בין השאר בגידול ניכר של השירות באזורים נרחבים בארץ, שילוב טכנולוגיות מתקדמות, הוזלה של עשרות אחוזים במחירי הנסיעה ועוד פעולות רבות שכבר בוצעו".
המשרד אף התייחס לתוצאות הסקר, וטען כי הם לא מייצגים את תמונת המצב הנוכחית: "הנתונים של ארגון '15 דקות' אינם מייצגים כלל את תמונת המצב הכללית של התחבורה הציבורית. מחקרים מקצועיים, כמו של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, וכן נתוני הנסיעות הנאספים מידי יום, מעידים על שביעות רצון גוברת של הנוסעים משירותי התחבורה הציבורית ועל עלייה ניכרת במשתמשים בה. משרד התחבורה ממשיך לפעול להשלמת רשת תחבורה ציבורית מהירה ויעילה בכל הארץ והקמת מערכות הסעת המונים במטרופולינים הגדולים. בתוך מספר שנים עם השלמת רשת רכבות קלות והשלמת שדרוג מערכות ההסעה של התחבורה הציבורית נגיע לרמה המקובלת באירופה".
מה דעתך בנושא?
1 תגובות
0 דיונים
רמי
אם היה לי רכב הייתי עובר להשתמש בו. מצב התחבורע זוועה.. אוטובוסים שלא יוצאים בזמן אם בכלל, נהגים אדישים וזה לפני כל העומס שהרכבת הקלה יוצרת.
16:36 26.02.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר