"מקוממים"; נתניהו בתגובה תקיפה לראש ממשלת פולין - סרוגים

"מקוממים"; נתניהו בתגובה תקיפה לראש ממשלת פולין

רה"מ הגיב הערב ממינכן להשוואה המקוממת שערך ראש ממשלת פולין בין פשעי הפולנים בשואה, לבין מה שהוא הגדיר "פשעי היהודים": "חוסר הבנה וחוסר רגישות". על התקרית בעזה: "חמורה. נגיב בהתאם"

"מקוממים"; נתניהו בתגובה תקיפה לראש ממשלת פולין

ראש הממשלה בנימין נתניהו השוהה בוועידת מינכן לביטחון הגיב הערב (שבת) להשוואה המקוממת שערך ראש ממשלת פולין בין פשעי הפולנים בשואה, לבין מה שהוא הגדיר "פשעי היהודים".

"הדברים של ראש ממשלת פולין במינכן  מקוממים. יש פה בעיה של חוסר הבנה של ההיסטוריה וחוסר רגישות לטרגדיה של עמנו", אמר נתניהו. בהמשך הודיע כי הוא אני מתכוון לדבר איתו בהקדם.

רה"מ נתניהו על התקרית בגבול רצועת עזה

התקרית היום בגבול רצועת עזה היא חמורה. אנחנו נגיב בהתאם. אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים.וידאו: עומר מירון, לע"מסאונד: ניר שרף, לע"מ

פורסם על ידי ‏ראש ממשלת ישראל‏ ב- יום שבת, 17 בפברואר 2018

וידאו: עומר מירון, לע"מסאונד: ניר שרף, לע"מ

ראש הממשלה התייחס גם לתקרית שנערכה אחר הצהריים בגבול רצועת עזה, כתוצאה ממנה נפצעו קשה שני חיילים צה"ל, ואמר כי "היא חמורה".  לדבריו, "|אנחנו נגיב בהתאם". בהמשך שלח איחולי החלמה מהירה לפצועים.\

הכינו לחיילים מארב

מטען חבלה הופעל היום אחר הצהריים לעבר כוחות צה"ל שהגיעו לגבול הדרומי של רצועת עזה בעקבות דגל פלסטין שנתלה אתמול על הגדר. המטען הוסתר בתוכו כדי שהכוח יוריד אותו, וכתוצאה מכך החיילים יפגעו.

בתגובה לתקיפה, צה"ל ירה מטנקים לעבר עמדת תצפית הסמוכה לחאן יונס בדרום הרצועה השייכת לארגון הג'יהאד האיסלאמי. אמצעי התקשורת הפלסטיניים דיווחו על פיצוץ שהתרחש סמוך לגבול הרצועה, אך לא מסרו פרטים נוספים על האירוע.

"היו פושעים פולנים בזמן השואה- כפי שהיו גם פושעים יהודים"

ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי, התייחס לחוק השנוי במחלוקת במהלך כנס הביטחון שנערך במינכן, וסיפק אמירה מקוממת במיוחד. העיתונאי הישראלי רונן ברגמן שאל אותון על מהות החוק, והביא את סיפורה של אמו ניצולת השואה.

"לאחר שהחוק חוקק, אני אחשב לפושע במדינה שלכם אם אספר את הסיפור שלה" טען. " מה המטרה? מה המסר שאתם מנסים להעביר לעולם? אתם גורמים לתגובה ההפוכה- ורק מושכים עוד תשומת לב לזוועות הללו".

בתגובה לדבריו, ראש הממשלה הפולני הבהיר כי מי שיאמר שהיו מחנות השמדה בפולין לא ייענש- אך מיד הוסיף: "אין ספק שהיו פושעים פולנים בזמן השואה- כפי שהיו גם פושעים יהודים".

לאחר מכן, מורבייצקי המשיך להגן על החוק שיזמה ממשלתו. "לא היו מחנות השמדה פולניים, ולא היו מחנות ריכוז פולניים. היו אלו מחנות השמדה גרמניים-נאציים" טען. "העובדה שאנחנו נאלצים להסביר זאת כיום נובעת מההיסטוריה שלנו. פולין הייתה המקום היחיד בעולם בו אזרחים, שכנים, משפחות וכפרים שלמים נרצחו- רק בגלל שהם עזרו

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מקוממים?! האיש מכחיש שואה. מה יש לדבר איתו בכלל?
אלי | 17-02-2018 22:56
תשובה לא נכונה ביבי