ברוך דיין האמת: הרב יוסף אוחנה זצ"ל - סרוגים

ברוך דיין האמת: הרב יוסף אוחנה זצ"ל

ברוך דיין האמת. רבה הספרדי של קרית מוצקין הרב יוסף אוחנה זצ"ל, נפטר היום בגיל 82, לאחר 35 שנות רבנות בעיר. הלוויתו בשעה 15:00 משם יצא מסע הלוויה לגבעת שאול

ברוך דיין האמת: הרב יוסף אוחנה זצ"ל
  צילום: דוברות עיריית קרית מוצקין

ברוך דיין האמת. רבה הספרדי של קרית מוצקין, הרב יוסף אוחנה זצ"ל, נפטר היום בגיל 82.

הרב נולד המקנס, מרוקו ועלה לארץ כנער. בבחרותו למד בישיבת כנסת חזקיהו ברכסים. אביו הרב יצחק אוחנה היה רבה של קרית שמונה. עם הסמכתו לרבנות יצא לארגנטינה שם כיהן כרב קהילה בבואנוס איירס, ולאחר מכן כרבה של שכונת בת גלים בחיפה.

35 שנות רבנות

בשנת תשמ"א מונה לרבה הספרדי של קרית מוצקין, במקומו של הרב יוסף לוי זצ"ל שנפטר בדמי ימיו, ומאז כיהן במשך 35 שנה ברבנות העיר. לפני כשנה וחצי, עם הגיעו לגיל 80 פרש לגמלאות.

לפני מספר שבועות אושפז הרב בבית חולים כרמל עקב סיבוך במצבו הרפואי, והיום החזיר את נשמתו לבוראה.

ראש העיר חיים צורי מסר: "הרב אוחנה היה ידיד אישי שלי עשרות שנים, תלמיד חכם ואיש צנוע מעין כמוהו. בשמי, בשם רעייתי דפנה ובשם קריית מוצקין כולה אני מביע צער עמוק ומשתתף באבלה הכבד של המשפחה".

בשעה 15:00 יחל טקס האשכבה וההספדים בבית הכנסת "שלטי הגיבורים" ברחוב הרב יוסף לוי 5 בקריית מוצקין. בשעה 16:00 ייצא מסע ההלוויה אל בית העלמין הר המנוחות גבעת שאול שבירושלים. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים וזכותו תגן עלינו אמן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הרב אוחנה זצל
מיכאל דהאן | 15-02-2018 15:09
זכיתי להיות תלמידו עוד בהיותו רב צעיר מלא אנרגיות וכוונות טובות בשכונת סטנטון בחיפה. באותה תקופה הילדים והנוער הסתובבו ברחובות בעיקר .והרב אוחנה זיהה את הבעיתיות הגדולה שמשם הדרך היתה קצרה מאוד לפשע . בהתנדבות ובמסירות גדולה ליקט את הילדים למועדון שהיה בשכונה הרביץ בנו תורה דאג לנו לדמי כיס ........ גולת הכותרת היתה לימוד טעמי המקרא עי החזן רבי מאיר הרוש יזכר לטוב.והקמת מקהלה. מהזרעים שנטע בנו הרב אוחנה יש היום ברחבי חיפה הקריות והארץ חזנים פייטנים וקוראים בתורה ברמה הגבהה ביותר. וכל זה לזכותו של הרב יוסף אוחנה זצל. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים אמן.
2
הרב אוחנה ז"ל
שמעיה אביטל | 15-02-2018 15:23
עם כל הצער, לאחר כהונה רבת שנים בקרית מוצקין, זה מקומם שהוא, לאחר פטירתו, יטמן שלא בעיר בה הוביל את צאן מרעיתו. לא מקובל עלינו. שמעיה
3
צודקים בכל מילה...
יעקב בניסטי | 25-10-2021 23:45
צודקים בכל מילה הרב יוסף זצ'ל מסר נפשו בשביל תושבי הקריות חי חיים רוחניים גידלנו -מתפללי ''שילטי הגיבורים''-כאבא ....יהי זיכרו ברוך.