אריאל לברביבאי: אל תפגעי במוטיבציה של ההסדרניקים - סרוגים

אריאל לברביבאי: אל תפגעי במוטיבציה של ההסדרניקים

החל מהחודש הבא בני ישיבות שיבקשו לשרת ביחידות מובחרות ייאלצו לחתום ויתור על מסלול ההסדר. בכך מבוטל למעשה מסלול 'הסדר סיירות'. בפניה ששלח ח"כ אורי אריאל לראש אכ"א הוא מכנה את ההנחיה תמוהה וטוען כי היא רק תפגע בבני הישיבות ובצה"ל.

author-image
אריאל לברביבאי: אל תפגעי במוטיבציה של ההסדרניקים
  החלטה מפלה. אריאל (פלאש90)

הצבא ממשיך להערים קשיים על חיילי ההסדר.

אחרי שמח"ט הצנחנים הקודם, אהרון חליוה, אמר שהוא "שונא את חיילי ההסדר" ואחרי שמג"ד 101 סירב להוציא הסדרניקים לקורס מ"כים,  כעת מגיעה גזירה חדשה.

לפי הנחייה חדשה של צה"ל שתכנס לתוקף בעוד כחודש, חיילים המשרתים במסגרת 'הסדר' שיבקשו לשרת בסיירות או ביחידות מובחרות, ייאלצו לחתום ויתור על מסלול ההסדר לפני שלב הגיבושים.

בשנים האחרונות, התאפשר לחיילי ההסדר שביקשו לשרת בגדודי הסיור של חטיבות החי"ר וביחידות המובחרות (אגוז, מגלן, דובדבן וכו') להתחיל את מסלול ההכשרה באותן היחידות תוך כדי מסלול ההסדר.

רק לאחר עשרה חודשים בשירות, עזבו החיילים את מסלול ההסדר באופן אוטומטי, והמשיכו לשירות רגיל של שלוש שנים. חיילים שנפלו באמצע המסלול, היו נשארים במסלול ההסדר, ומשתחררים כעבור 14 חודשי שירות פעיל, חזרה לישיבה.

בהחלטה הנוכחית מבטל צה"ל את "רשת הבטחון" וקובע כי החיילים ייאלצו לעזוב את מסלול ההסדר עוד לפני הגיבוש ליחידות המיוחדות, שנערך בימים הראשונים לטירונות. משמעות ההחלטה היא כי חייל שהשתתף בגיבוש ולא הצליח להתקבל ליחידות המובחרות, ייאלץ לשרת שלוש שנים מלאות, במקום מסלול הסדר.

בעקבות ההנחיה, הגיעו ללשכת ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) פניות בנושא, שהביאו אותו לפנות לראש אכ"א, אלוף אורנה ברביבאי, בבקשה לבחון מחדש את הסוגיה.

"החלטה זו תמוהה ביותר: ממה נפשך – והיה אם יעבור את המיונים ויתקבל ליחידה המיוחדת, הרי בוודאי שיעזוב את מסלול ההסדר; ואם לא, מדוע יגרע חלקו ולא יוכל ללמוד בישיבה ככל חבריו ולהתגייס במסלול ההסדר?", כתב ח"כ אריאל.

"על פי מיטב ידיעתי גם מי שנמצא במסלול עתודה או במסלול שירות רגיל ורוצה להתמיין לקורס טייס, הצבא מאפשר לו זאת מבלי לוותר על המסלול בו הוא נמצא טרם עבר את הגיבוש."

"להבנתי קביעה חדשה זו מפלה את בני הישיבות לרעה ופוגעת מוטיבציה שלהם לשרת את עם ישראל ביחידות המיוחדות. האם זו כוונת הצבא?", הוסיף ח"כ אריאל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו