בשבוע שעבר התפרסמו דברים הבוטים של מח"ט הצנחנים אל"מ אהרון חליוה נגד מסלול ההסדר.
בין השאר אמר חליוה: "אני אגיד לכם את האמת – אני שונא, לא סובל, את המסלול הזה. אני לא חושב שהוא ערכי." את הדברים אמר בשתי הזדמנויות שונות לפני כשלושה שבועות.
לא ברור מה גרם לחליוה לצאת בהתקפה חזיתית נגד מסלול ההסדר. אבל מידע שהגיע ל"סרוגים", מעלה כי שבועיים לפני התבטאויותיו החמורות של חליוה, זכו חיילים ממסלול ההסדר בקבילה נגד מג"ד גדוד צפע של הצנחנים.
החיילים, שהתגייסו במסגרת ההסדר, במחזור אוג' 09, דרשו לקבל חופשת שחרור, כמקובל בצבא. לזכות החיילים נצברו 25 ימי חופשה, שאותם ביקשו לקבל בשבועות האחרונים לשירותם. מפקד גדוד "צפע" של הצנחנים, סא"ל ב', סרב להעניק להם את יומי החופשה, מכיון שבין כה הם משרתים שירות חלקי (שנה וארבעה חודשים) והיו עתידים להשתחרר חודש לאחר מכן.
החיילים החליטו לקבול את המג"ד, וקבילתם התבררה כצודקת. בעקבות הקבילה, יצאו החיילים ל18 יום חפש"ש (חופשת שחרור) אחרי שהמג"ד בתוקף סמכותו כסא"ל ביטל להם שבעה ימים מן החופשה בדרכים טכניות (ביטול צבירת ימים משנה לשנה).
המח"ט חליוה, לא אהב בלשון המעטה את הבקשה לימי חופשה ואת הקבילה שהתלוותה אליה. החיילים, שהשתחררו השבוע מהצבא, רואים קשר ישיר בין הקבילה ובין התבטאותו של חליוה שאינו רוצה בני"שים אצלו בחטיבה.
שהרמטכ"ל יעשה בדק בית
במערכת הפוליטית נשמעו תגובות קשות על התבטאותו של חליוה.
יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, אמר שאם הדברים המיוחסים למח"ט נכונים, הוא אינו ראוי לשרת בתפקיד פיקודי. "חיילי ההסדר הם מטובי הלוחמים ובלעדיהם מערך המילואים היה קורס. תדע כל אם עברייה כי מי שמזלזל בחייליו אינו ראוי לפקד עליהם."
ח"כ מיכאל בן ארי, מהאיחוד הלאומי הגיב גם הוא על ההתבטאות: "כיצד מח"ט של יחידה כל כך מוערכת מרשה לעצמו להשתלח בציבור שלם ולהתגאות כי הוא נוהג באפלייה מ'שיקולים כלכליים' כביכול. בצבא אין מקום לא לשנאה ולא לאפלייה. חליוה מאותת על סוג ריקבון הנובע משחצנות ממארת שאין לה מקום בצבא אפילו לא דקה נוספת."
ח"כ ציפי חוטובלי מהליכוד דרשה התערבות של הרמטכ"ל בסוגיה: "ההשתלחות חסרת האחריות של אל"מ חליוה, בחיילי ההסדר פוגעת באמון החיילים במפקדם. על הרמטכ"ל לחייב את אל"מ חליוה לחזור בו מיידית מדבריו כנגד קבוצת חיילים איכותית ובעלת מוטיבציה יוצאת דופן."
חוטובלי הוסיפה כי תדרוש מיו"ר הכנסת דיון דחוף במליאה בנושא זה.
מה דעתך בנושא?
13 תגובות
1 דיונים
רצוי מאד שהמעקב אחרי מה שקורה בגדוד הזה, ימשיך ויתעורר, שכן, המח"ט/מג"ד חליוווה אמנם התחלף , אבל התכנים לא השתנו. ישנם בגדוד הזה בפיקודו של אלון מדנס, גילויי התנכלות לחיילים,...
רצוי מאד שהמעקב אחרי מה שקורה בגדוד הזה, ימשיך ויתעורר, שכן, המח"ט/מג"ד חליוווה אמנם התחלף , אבל התכנים לא השתנו. ישנם בגדוד הזה בפיקודו של אלון מדנס, גילויי התנכלות לחיילים, מניעת שעות ומקום לשינה נאותים, וכן התנכלות למי ש "אינו מוצא חן" בעיני המג"ד, מן המפורסמות הוא, התנהגותו הרעה לחיילים, זלזול בוטה לכאורה, בהורי החיילים המנסים לברר אודות בנם. אלון מדנס, אינו מכיר בעובדה של חייל מרוצה - חיל טוב.. אם הנושא הזה לא יטופל ולא יופנם ע"י מפקדי צה"ל, אנו עומדים בפני פשיטת רגל מוסרית בצבא.
המשך 19:44 10.01.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ש.ירושלים
בנושא הזה אני מסכים עם כל מילה של חליווה כבוגר החטיבה וחלק פעיל מאוד בנטל המילואים מיום השיחרור אני יכול רק לומר שמזמן חטיבת חי"ר לא זכתה למח"ט שהוא לוחם...
בנושא הזה אני מסכים עם כל מילה של חליווה כבוגר החטיבה וחלק פעיל מאוד בנטל המילואים מיום השיחרור אני יכול רק לומר שמזמן חטיבת חי"ר לא זכתה למח"ט שהוא לוחם בכל מובן, לא צבוע ובהחלט אומר מה שרובה המוחלט של הלוחמים חושבים. נשאר רק לומר: "צודק צודק צודק", ובנושא הזה כל פוליטיקאי שמתבטא הוא חתיכת ליצן שקופץ מעל הפופיק שלו וצריך לוותר על כיסאו כי אינו יודע מנהיגות מהי.
המשך 13:10 22.12.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מרקוס
האם צריך שיהיה שוויון בנטל הציבורי בין האזרחים? אם כן, הרי שתכנית ההסדר אינה מוסרית, כי היא אינה שוויונית. לפני שאומר משהו על ההסדר של הדתיים הלאומיים, נפנה לקיצוניות החרדית...
האם צריך שיהיה שוויון בנטל הציבורי בין האזרחים? אם כן, הרי שתכנית ההסדר אינה מוסרית, כי היא אינה שוויונית. לפני שאומר משהו על ההסדר של הדתיים הלאומיים, נפנה לקיצוניות החרדית ונתבונן בה. ניקח לדוגמה את החרדים שאינם משרתים כלל בצהל: האם זה מוסרי? בעיני לא. מדוע שאזרחים אחרים ישקיעו חודשים ושנים יקרות מחייהם בצבא, ויסכנו באופן ממשי ונורא את חייהם ובריאותם בעת מלחמה, בעוד החרדים 'לומדים תורה'? מה פתאום לימוד תורה פותר משוויון בנשיאה בנטל ההגנה על החברה, מסיכון עצמי קריטי, מסכנת מוות ונכות קשה ושבי ובזבוז שנות הנערות ושנות המילואים האינסופיים בצבא? זאת התנהגות פרזיטית ונצלנית, בודאי לא 'ערכית' ו'מוסרית' ולטעמי גם לא מוסיפה כבוד לדימוי של 'היהדות', אם כל כך הרבה יהודים חרדים ורבניהם טועים לראות בכך את הביטוי של ערכי ה'יהדות'. אבל לדעתי 'ההסדר' של הדתיים הלאומיים לא רחוק מכך. מדוע שלא ישרתו בצבא כמו שאר העם? מדוע מגיע להם פטור מחצי מהשירות? זה לא מוסרי. מי שרוצה להוסיף לכוחו של העם וחושב שלימוד תורה יעשה זאת, מוזמן לעשות זאת בזמנו הפנוי, אבל לא במקום צבא או חלק מהצבא, על חשבון זמנם ובריאותם של יהודים ואזרחים אחרים, אלא רק בנוסף לשירות שוויוני.
המשך 16:27 13.12.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יניב
מגילה כזו? לא לי, בכל אופן.
22:49 08.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עמי
א. חליוה היה סמג"ד שלי כביניש בגדוד צפע ב 96 ונפגשתי בו גם בהמשך במילואים. הבן אדם מגניב וסרוט ואחרי הכל - גם די מטורלל. יש לזה הרבה יתרונות אבל...
א. חליוה היה סמג"ד שלי כביניש בגדוד צפע ב 96 ונפגשתי בו גם בהמשך במילואים. הבן אדם מגניב וסרוט ואחרי הכל - גם די מטורלל. יש לזה הרבה יתרונות אבל גם חסרונות רבים שאחד מהם ראינו השבוע. אל דאגה, הוא לא יהיה רמטכ"ל! ב. גם להסדרניקים מגיעות זכויות. הם בד"כ משקיעים יותר מאחרים, לא מרמים ולא מוציאים ג' סתם, אז גם מה שמגיע להם יקחו? ג חברינו החילוניים בפלוגה ריחמו עלינו הבינישים שלומדים 5 שנים בישיבה והם אחרי 3 שנים כבר בגואה... אז די לרגשי הנחיתות. את החצי המהנה של השירות הם משאירים לחילוניים והמכיניסטים!
המשך 14:49 12.12.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
איברהים
אני קורא את התגובות ולא מאמין!!!! חיילים שמגיע להם בדין חופש והקבילה שלהם התגלתה כמוצדקת מקבלים פה ביקורת??? יש להם זכויות וגם את השנה וחצי שהם עושים הם עושים בדין,...
אני קורא את התגובות ולא מאמין!!!! חיילים שמגיע להם בדין חופש והקבילה שלהם התגלתה כמוצדקת מקבלים פה ביקורת??? יש להם זכויות וגם את השנה וחצי שהם עושים הם עושים בדין, אפילו שגדול הדור חלויה לא מבין את זה או לא מסכים עם זה. מה שאני קורא פה זה תסמונת ה"אישה הנאנסת" , מרוב שרוצים לרקוד "מה יפית" מאבדים את עצמם לדעת. מה שהחיילים ביקשו הם ביקשו בדין ומה שחלויה אמר חמור מאוד. אני במקום הישיבות הייתי מפסיק לשלוח לחטיבה הזאת עד שיתחלף החוילה הזה, שיילך לגייס קצת מרמת השרון ומצפון תל אביב זה בסדר
המשך 13:22 12.12.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בינייש חלקי
אולי שמישהו ינער את ההסדרניקים ויגיד להם: חוצפנים וחזירים. ואולי שרבני הישיבה או לפחות הרבנים שחתמו נגד השכרת דירות לערבים ידאגו לתלמידהם ויוציאו הצהרה שזה דבר בזוי ולא מכובד. הליטוף הזה של...
אולי שמישהו ינער את ההסדרניקים ויגיד להם: חוצפנים וחזירים. ואולי שרבני הישיבה או לפחות הרבנים שחתמו נגד השכרת דירות לערבים ידאגו לתלמידהם ויוציאו הצהרה שזה דבר בזוי ולא מכובד. הליטוף הזה של ילדינו רק גורם להם לטבול כששרץ בידם. ושתיקת הרבנים מאשרת ונותנת תויות הכשר.ואפילו בד"צ
המשך 11:51 12.12.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אני
אם הם בסך הכל בקשו לקבל ימי חופשה שהכיעו להם ממילא, מה הבעיה בכך? לכל חייל יש זכאות לחופשות במהלך השירות בלי שום קשר לאורך השירות.
10:44 12.12.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נדב
על כל שנה מקבלים עשרים יום, אז שנה ושלושה חדשים (שבפועל זה מה שהם שירתו) זה בדיוק עשרים וחמישה ימים. זה אומר שאותם בנישים לא יצאו לרגילה, או אפילו חמשוש,...
על כל שנה מקבלים עשרים יום, אז שנה ושלושה חדשים (שבפועל זה מה שהם שירתו) זה בדיוק עשרים וחמישה ימים. זה אומר שאותם בנישים לא יצאו לרגילה, או אפילו חמשוש, ולא קיבלו גשר וכד', במשך שנה ושלוש, מה שלא כ"כ הגיוני.. חוצמזה, רק שבעה ימי חופשה עוברים משנה לשנה, ואי אפשר לצבור כ"כ הרבה ימים; חפש"ש של לוחם, ששירת שלוש שנים, הוא קצת פחות מחודש בד"כ, וזה אחרי שהמג"ד שלו מוסיף לו קצת ימי חופשה, וכולל הקיצור שירות, מה שאומר שלבניש, אם מגיע חפשש, זה בערך שבוע ולא יותר!
המשך 00:12 12.12.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
י. בן בוזי
מה הבעיה בזה? כמדומני שאותם חיילים נאלצו לחזור פעם חזרה לבסיס 2 לפני שבת בגלל שאיזה מג"ד לא ידע שמשחררים את החיילים לשבת.
22:54 11.12.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הבלים! חליווה אמר את הדברים עוד לפני שנה, כשהביינישים האלה עוד היו טירונים. אין קשר בין אחד לשני.
21:05 11.12.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר