הבוקר: הסדרת חוות גלעד עולה לאישור הממשלה - סרוגים

הבוקר: הסדרת חוות גלעד עולה לאישור הממשלה

חודש לאחר הירצחו של הרב רזיאל שבח הי"ד, תושב חוות גלעד שנרצח בפיגוע ירי סמוך ליישוב, ובהמשך ללחצים כבדים מצד השרים בממשלה, הצעת המחליטים להסדרת חוות גלעד תובא לאישור הממשלה

author-image
הבוקר: הסדרת חוות גלעד עולה לאישור הממשלה

בשעה טובה: לאחר שש עשרה שנה מהקמתה, הצעת המחליטים להסדרת חוות גלעד תובא היום (ראשון) על ידי שר הביטחון אביגדור ליברמן לאישור הממשלה.

מיד אחרי רצח הרב רזיאל שבח הי"ד, תושב חוות גלעד שנרצח בפיגוע ירי סמוך ליישוב, יצאו שרים רבים וחברי כנסת בהצהרות ובהבטחות לאלמנתו, יעל שבח, להסדרת היישוב באופן מידי. אולם בשל ביקורו של סגן נשיא ארה"ב מייק פנס שהגיע לישראל לביקור מדיני, ובהתאם לבקשתו של ראש הממשלה הדבר נדחה מספר שבועות. בהמשך דחה נתניהו את הטענות כי הוא לא מעלה את ההצעה בכוונה, ואמר שבוע שעבר בישיבת שרי הליכוד שהעיכוב בהעלאת נושא חוות גלעד נוצר מטעמים טקטיים ושהנושא יעלה בשבוע הבא (היום) בתיאום עם יוזם החוק, שר הביטחון ליברמן.

בראיון לסרוגים אמרה אז שרת המשפטים איילת שקד כי, "ראש הממשלה ביקש לדחות בשבוע ואנחנו כיבדנו את זה. צריך להגיד שפנס הוא ידיד גדול מאד של ישראל, של עם ישראל וההתיישבות. לא יכולנו לחלום לסגן נשיא יותר אוהד ממנו, ואנחנו רוצים שהביקור שלו פה יהיה מוצלח, ושראש הממשלה מבקש דחייה של שבוע בלבד אז אני חושבת שזה בסדר לאפשר את זה".

נסביר, הישוב יפעל במסגרת המוניציפלית של המועצה האזורית שומרון, יקבל סמל יישוב עצמאי, ויקלוט בין היתר תושבים שמתגוררים כיום על אדמות פרטיות באזור. לפי הצעת המחליטים, ההצעה תעבור את כלל משרדי הממשלה, אם אף אחד מחבריה הממשלה לא יגיש ערעור, ההחלטה תתקדם לידי ביצוע. הדבר ייקח עוד זמן רב, אך קודם כל יש כוונה ואף יכולת.

השר אורי אריאל אמר הבוקר לקראת ההחלטה: "נשבענו לבנות את ארץ ישראל פניתי לראש הממשלה לאחר הרצח הנורא לאשר את חוות גלעד באופן הכי חוקי, ושינתנו לאנשים הגרים בה כל הזכויות שמגיעות לאזרחים במדינת ישראל, כפי שהם משרתים בצה"ל וכפי שהם ממלאים את כל החובות שלהם כאזרחים. הממשלה מחויבת לכך שיתחילו גם עבודות בנייה ופעולות נוספות שיחזקו את היישוב, את השומרון , את עם ישראל ואת ארץ ישראל".

הסדרת חוות גלעד- צעד נוסף בדרך להחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון

"אנחנו בשעת כושר היסטורית, כשממשל אמריקני אוהד רואה איתנו עין בעין את המציאות האזורית החדשה המתהווה באיזור. אחרי יובל שנות התיישבות וחצי מיליון תושבים, הגיע הזמן שנאמר זאת בקול רם ובוטח – אנחנו כאן כדי להישאר", טענה השרה גילה גמליאל.

עוד הוסיפה כי "ישראל חזקה היא הפתרון לשלום וליציבות איזורית. הסדרת חוות גלעד היא צעד חשוב נוסף בדרך להחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. התשובה הציונית ההולמת תמיד, בלי קשר לפיגועים, היא חיזוק ההתיישבות היהודית בארץ ישראל על כלל חבליה. מחזקת את ידי ראש הממשלה ושר הביטחון שמובילים את המהלך החשוב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
צר לי לקלקל את השמחה. חוות גלעד לא תוסדר
י | 04-02-2018 10:59
נתניהו איננו מעונין בכך. הוא ממשיך לתכנן מדינה פלשתינאית בין הים לירדן. טראמפ קצת מפריע לו אבל הוא יתגבר.