האם ניתן ללדת תאומים לאחר לידה בניתוח? - סרוגים

האם ניתן ללדת תאומים לאחר לידה בניתוח?

האם ניתן ללדת תאומים לאחר לידה קודמת בניתוח? ומהם הסיכונים בלידה לאחר חתך ברחם? רופאי המרכז הרפואי מעיני הישועה משיבים לשאלות הציבור בנושא הורות ולידה

האם ניתן ללדת תאומים לאחר לידה בניתוח?
  (צילום: שאטרסטוק)

לידת תאומים אחרי לידה בניתוח

שאלה: אני בהריון עם תאומים אחרי שתי לידות בניתוח וסובלת פעם ראשונה מסכרת הריונית. אני יודעת שאצלכם במעייני הישועה נותנים צ'אנס ללדת לידה רגילה אחרי שתי ניתוחים, ורציתי לדעת האם זה אפשרי גם במצבי? האם לידה פרטית תעזור לי לעבור לידה רגילה? אם לא, מתי יש צורך לעשות ניתוח? איך קובעים ומתי? האם יש צורך במנתח פרטי? ומה ההבדל בין ניתוח פרטי על פני זה הרגיל?

תשובה: בהריון של תאומים הרחם מאד מתוח, ולכן זה מצב בו יש תוספת סיכון בניסיון לידה אחרי שני ניתוחים. לכן ההמלצה היא לסיים את הלידה בניתוח קיסרי מתוכנן בשבוע 37-38 או קדום עפ"י הנתונים של ההריון. את מוזמנת להגיע למרפאת טרום ניתוח לקביעת תור לניתוח, שם תקבלי מענה לכל שאלותיך.

(משיבה- ד"ר לינדה הראל)

בדיקת הריון מומלצת

שאלה: האם בבדיקות דם ובבדיקות שתן – שיגרתיות ניתן לזהות הריון? והאם הרופא ו/או האחות אמורים להבחין בקיום של הריון, גם אם לא נתבקשו מראש לכך?

תשובה: בבדיקות דם ושתן רגילות לא ניתן לזהות הריון. כדי לאבחן הריון יש לבדוק ספציפית תבחין הריון.

(משיב- פרופ' מרדכי רביד)

מחזור לא סדיר לאחר הריון

שאלה: אני שנה אחרי הלידה הרביעית שלי והפסקתי להניק כבר לפני בערך שלושה חודשים. המחזור שלי מאוד מאוד לא סדיר ומגיע מאוד באיחור. החודש אני באיחור של 9 ימים ועשיתי בדיקת הריון ויצא שלילי. האם יש מה לדאוג, והאם יש צורך ללכת לרופא נשים?

תשובה: גם לאחר הפסקת הנקה בשישה חודשים ראשונים המחזור יכול להיות לא סדיר במידה והבעיה מטרידה רצוי לפנות לרופא נשים לבדיקה ואז ניתן להחליט לגבי המשך.

(משיב- ד"ר גנדי ביטמן)

חתך ברחם- מה הסיכונים?

שאלה: אני בשבוע 7 להריון. בעברי 3 ניתוחים קיסריים, כאשר הניתוח האחרון היה לפני 4 וחצי שנים. במהלך הניתוח היה קושי להוציא את העובר, ולכן ביצעו ברחם חתך טי. בנוסף, שבועיים אחרי הלידה גילו לי הרנייה בחתך הניתוחי, וחצי שנה אחרי הלידה עשו לי ניתוח רשת וקרוב הרקטוסים. אני רוצה לדעת מהם הסיכונים שעומדים בפני ואיך ניתן להתמודד איתם? האם יש דרכים לבדוק את עובי הצלקת כגון זריקה לחיזוק הרחם?

תשובה: עלייך לפנות למרפאת הריון בסיכון בקהילה, ולהביא איתך את דו"חות הניתוחים הקודמים (הקיסרי ותיקון הבקע). הרופא יעיין בדו"חות, ויתן לך המלצה לגבי אופי מעקב ההריון הנוכחי. עלייך להגיע בשבוע 30-32 למרפאת טרום ניתוח כאן ע"מ לתאם מועד לניתוח הקיסרי.

(משיבה- ד"ר לינדה הראל)

=========================

ד"ר לינדה הראל עובדת כסגנית מנהל באגף נשים ויולדות של המרכז הרפואי מעיני הישועה.

פרופ' מרדכי רביד הוא מנהל רפואי במרכז הרפואי מעיני הישועה, המשמש גם כפרופסור לרפואה פנימית באוניברסיטת תל אביב.

ד"ר גנדי ביטמן עובד כמנהל היחידה לאורוגינקולוגיה וניתוחי אגן של המרכז הרפואי מעיני הישועה וכרופא מומחה במחלקת נשים ויולדות בביה"ח שיבא בתל השומר. 

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו