האם ארה"ב וצפון קוריאה בדרך להתפייסות? - סרוגים

האם ארה"ב וצפון קוריאה בדרך להתפייסות?

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר במסיבת עיתונאים כי הוא מוכן לדבר עם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און ולדון בנושא הסנקציות שהוטלו על המדינה האסייתית. במקביל יתנהלו שיחות בין צפון קוריאה ודרום קוריאה בשבוע הבא

האם ארה"ב וצפון קוריאה בדרך להתפייסות?
  יתפייס עם טראמפ? מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און (צילום: עמוד הטוויטר של אתר CNN)

האם היחסים בין ארה"ב וצפון קוריאה ישתנו לטובה? נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי הוא "מוכן לחלוטין" לדבר עם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און ולנהל משא ומתן בנוגע לסנקציות שהוטלו על המדינה המסוגרת בעקבות ניסויי הטילים שערכה.

"הייתי עושה זאת בשמחה" אמר הנשיא במסיבת עיתונאים שנערכה אמש בקאמפ דייויד שבמדינת מרילנד. "אין לי שום בעיה לדבר איתו". עם זאת, הנשיא הדגיש כי הוא יסרב לדבר עם קים ג'ונג און ללא הצבת תנאים מוקדמים.

ההודעה הנוכחית מהווה שינוי דרמטי במדיניות הנשיא האמריקני כלפי מקבילו הצפון קוריאני. מאז שהתמנה לתפקיד הנשיא טראמפ השתלח בקביעות במנהיג המדינה המסוגרת, ובין השאר כינה אותו "איש הטילים" בעקבות סדרת הניסויים הגרעיניים שערך. לפני מספר שבועות טראמפ הגדיר את צפון קוריאה כמדינה התומכת בטרור, ובשבוע שעבר הגיב לאיומים של צפון קוריאה לשגר טילים גרעיניים על ארה"ב ואמר ש"הכפתור שיגור שלנו גדול יותר- ובאמת עובד".

במקביל הודיע טראמפ כי בשבוע הבא תתקיים פגישה רשמית של מנהיגי צפון קוריאה ודרום קוריאה. מדובר בפעם הראשונה שהמדינות השכנות ינהלו מגעים מאז שנת 2015. בעקבות ההודעה הנשיא האמריקני דחה תרגיל צבאי משותף של ארה"ב ודרום קוריאה שתוכנן להיערך במקביל לשיחות.

בפגישה מנהיגי המדינות צפויות לדון בנושא משחקי אולימפיאדת החורף, שתתקיים בחודש הבא בעיר פיונגצ'אנג בדרום קוריאה, וכן ישוחחו על הקשרים בין שתי המדינות. לדבריו של טראמפ, ההתקדמות הדיפלומטית היא תוצאה של הלחצים שהפעיל על המדינות בחודשים האחרונים.

"כרגע הם רק מדברים על האולימפיאדה, אבל זו התחלה טובה. אם לא הייתי מעורב, הם לא היו מדברים בכלל. קים ג'ונג און יודע שאני רציני." אמר הנשיא. " אם משהו יכול לצאת מהפגישה הזו, זה יהיה דבר טוב לכל העולם ולאנושות כולה".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו