צופים בסרטונים בפייסבוק? תתכוננו להתעצבן: הרשת החברתית הפופולארית הודיעה כי החל מהחודש הבא יוצגו פרסומות קצרות לפני סרטונים המופיעים באתר, בדומה לנעשה שנים רבות לפני הצפייה בסרטונים ביוטיוב.

הפרסומות שיופיעו יהיו קצרות ביותר, כאשר כל פרסומת תהיה בת 6 שניות בלבד. בפייסבוק הדגישו שבשלב הראשון הם לא מתכוונים לשלב את הפרסומות בסרטונים המופיעים בעמוד הראשי של הרשת החברתית, אלא רק בסרטונים המופיעים דרך Watch Hub- עמוד סרטוני הוידאו הייעודי באתר.

בפייסבוק גם ציינו כי יהיו תנאים להופעה של פרסומות לפני סרטונים המוצגים. בין השאר, פרסומות לא יופיעו בתחילת סרטונים קצרים, אלא רק בסרטונים באורך של יותר מ-3 דקות. כמו כן, רק עמודים שיש להם לפחות 50 אלף עוקבים יורשו לשים פרסומות בתחילת הסרטונים שהם מעלים.

הוספת הפרסומות מהווה שינוי מדיניות משמעותי עבור פייסבוק, שנמנעה בעבר מלהציג פרסומות במהלך סרטונים המפורסמים בפלטפורמה. בשנה שעברה החברה התחילה להציג פרסומות במהלך הצפייה בסרטונים, אך לא לפניהם.

בהודעתם הנוכחית פייסבוק טענו ש"הפסקות הפרסומות" הקיימות יימשכו, אך יעברו שינוי משמעותי. עד כה היה אפשר להציג פרסומות 20 שניות לאחר תחילת הסרטון, ורק בסרטונים באורך של לפחות 90 שניות. החל מהיום פרסומות יוכלו להופיע רק לאחר דקה של הסרטון, ויופיעו רק בסרטונים באורך של 3 דקות. מטרת השינוי היא לגרום לעמודים שרוצים להרוויח כסף מהפרסומות להשקיע בהעלאת תוכן רב יותר. כעת נשאר לברר האם המהלך יצליח- או יגרום לזעם רב בקרב הגולשים.