מה זה בשר כשר חלק ריאה?
שאלה
ראיתי שכתוב על בשר בקר כשר "חלק ריאה", האם זה בשר כשר גם לספרדים?
תשובה
בעבר היו שתי רמות של כשרות בבשר בהמה:
כשר – כשרות בסיסית על פי רוב הפוסקים, והקלו גם לענין סירכות בריאה, שמותר לאשכנזים ואסור לרוב הספרדים.
חלק – ללא סירכות בריאה, וגם הידורים נוספים.
לפני קרוב לשנה החליטה הרבנות הראשית כי לגבי בשר מחו"ל יהיו שלוש רמות של כשרות:
כשר – כפי שהיה.
חלק ריאה – תווית סגולה – אין כלל סירכות. כשר גם לספרדים וגם לאשכנזים. אולם אינו מהדרין.
חלק – יש בו חומרות והידורים, התווית בצבע אדום.
אני קורא לציבור לצרוך בשר "חלק ריאה" כדי לצאת מספקות. המהדרין בכשרות יחפשו את המהדרין.
==
הרב שמואל דוד הוא רבה של העיר עפולה





תגובות
לא להדר??? אתה קורא לציבור לא לקנות מהדרין??? אתה אמיתי?
הלכה מה מצפים ממזרוחניק??
הלוואי שהיו מהדרין בין אדם לחברו כמו שמהדרין בשחיטה. הצבועים יותר גרועים מאוכלי בשר כשר.
מה נסגר?? יש מצב שאתה מזרוחניק??? קורא לציבור לצרוך ריאה??? אין שום דבר נגד חלק ריאה, אבל...... רב לא אמור להסיט לא לקנות מהדרין אויייי מבהיל
"להסית"- נשמע כאילו היתה הוראה כנגד ההלכה יש מצב שאתה לא יודע לכבד רבנים?!
יהודי למה אתם מצנזרים תגובות עם ביקורת?? זה הגיוני שרב ימליץ לקנות בשר שהוא לא למהדרין?
הלכה זו הלכה. המעוניין להדר - שבח לו התשובה רק מלמדת שיש סוגים שונים של כשרויות