חברת אפל מתרחבת: באתר הטכנולוגיה TechCrunch מדווחים כי יצרנית האייפון צפויה לרכוש את אפליקציית זיהוי השירים הפופולארית "שזאם" תמורת 400 מיליון דולר (כמיליון וחצי שקלים).

על פי הדיווחים, אפל נמצאת במגעים מתקדמים עם החברה הבריטית האחראית על האפליקציה, והעסקה צפויה להיחתם בימים הקרובים.  אפל ושזאם צפויים להכריז על העסקה באופן רשמי מחר.

שזאם התחילה את דרכה כשירות טלפוני שהציעה למשתמשים שירותי זיהוי מוזיקה באמצעות שיחות טלפון והודעת SMS. בהמשך השירות נהפך לאפליקציה שאפשר למשתמשים לזהות שירים באופן אוטומטי באמצעות הקלטה של מספר שניות דרך המיקרופון של הטלפון החכם.

תירכש בקרוב? אפליקציית שאזם (צילום: שאטרסטוק)

בשנים האחרונות האפליקציה הרחיבה את שירותיה, והיום היא כוללת גם יכולת לזיהוי סדרות טלוויזיה, סרטי קולנוע או פרסומות, וכן זיהוי של מוצרים באמצעות צילום תמונה במצלמת הטלפון. על פי הדיווחים, שירותי המוזיקה של שאזם ישולבו בשירות המוזיקה Apple Music של אפל הזמינה בכל מכשירי האייפון של החברה, ויכולות זיהוי המוצרים ישמשו גם לפיתוח של אפליקציות חדשות.

במקביל, הודיעו הבוקר באפל על שובו של ג'וני אייב לתפקיד ראש צוות העיצוב של מוצרי אפל. אייב, ששירת בתפקיד בעבר ואחראי בין השאר על עיצוב מערכת ההפעלה iOS של מכשירי האייפון, הוחלף בשנת 2015 על ידי אלן דיי, שיצר בשנתיים האחרונות מוצרים שזכו ללעג רב מצד לקוחות החברה, ביניהם עיפרון חכם המתחבר למכשיר האייפד, וכן עיצוב המסך הקעור והשנוי במחלוקת של מכשיר האייפון X החדש. באפל מקווים שאייב יצליח להחזיר את ההצלחה של החברה בתחום עיצובי המוצרים, ולהוציא שוב מוצרים שיקדמו את החברה בשוק הטכנולוגיה התחרותי.